Skocz do zawartości

Narurowiec do nowego akwa


szczep85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

w niedalekiej przyszłości szykuje mi się zmiana warunków mieszkaniowych i będzie mogło w końcu stanąć wymarzone akwarium 200x60x60 720L.

Majster zrobił już w ścianie odpływ i przyłącze wody. Tak aby już z wiaderkami nie latać po domu :D


Zastanawiam się teraz nad filtracją. Patrząc na wasze opinie i zachwyt nad filtracją opartą na korpusach narurowych wybór padł że i ja tego spróbuje !

Pompa Alpha 2 25-60

korpusy 10" x 5szt

korpus 20" lub 10" x 1szt dla FBF .


Proszę was o wszelkie sugestie . Aby wykonać jak najlepszą filtrację .

post-8573-14695715978607_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w takiej samej sytuacji jak Ty, litraż trochę mniejszy. Zaproponowałbym Ci abyś zrobił automatyczną podmianę skoro za ścianą masz jak się domyślam łazienkę lub kuchnie. A filtrację zrobić mało skomplikowaną tzn. za pompą dać tylko dwa korpusy na baypasie wypełnione matrixem dla stabilizacji parametrów. Takie rozwiązanie będę robił u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FBF jako filtr biologiczny proponuję dać bliżej i koniecznie na bypasie, a na samym końcu ten pusty wkład przeznaczyć na możliwy denitrator. Też na bypasie, do łatwej regulacji :) Reszta wygląda zupełnie dobrze.


czyli FBF dać tam gdzie ma być matrixy? Jeden matrix jeden FBF potem purigen i jeden na zapas???


A co masz na myśli mówiąc koniecznie na baybasie ? a czy tak nie jest on narysowany,bo jeśli nie to pokaż o co chodzi bo ja myślałem że to jest baypas jak na rysunku .


A co sądzisz o dwóch wlotach i wylotach ???

I czy złoże w postacie jednego korpusu FBF i Matrixa wystarczy na taki zbiorniczek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dokładnie o to mi chodziło. Pisząc o bypasie, miałem na myśli żeby zawory do regulacji umieścić na gałęzi gdzie woda będzie miała mniejszy opór. Takie odcinające korpus jak zaznaczyłeś na rysunku na wiele się nie zdadzą jeśli chodzi o regulację przepływu przez tą część filtra. Czy aż 4 szt. zaworów przez i za każdym kloszem na wlocie ma sens? Jeśli będziesz je wymieniał parami, a tak pewnie będzie to wystarczą 2. Jeśli któryś z nich miałby mniejszy opór to cała woda poleci tamtędy :) Ponadto spust i napuszczanie wody mogloby się odbywać tą samą drogą, wystarczy zamykająca wylot wajcha gdzieś na samym końcu zeby przy odlewaniu wody nie zapowietrzyć całej instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak zrobisz jak na rysunku to woda popłynie tylko przez pierwsze 2 korpusy. Reszta poleci po najmniejszej linii oporu i żadne złoże nie będzie pracować tak jak powinno. Trochę dziwnie narysowałeś ten schemat dlatego pewnie Nabe napisał ci że fbf ma być na bypasie.

Po prostu przedłuż ta czerwoną linie która jest za pompą i załóż jeszcze trzy zawory na tej czerwonej linii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bingo, tylko po co ci fbf i 2x matrix i jeszcze purigen.

Jeśli dasz na fbf korpus 20 to powinno wystarczyć dodatkowo purigen i zapas i bedzie ok.

Zawór jeden do spuszczania wody wystarczy tym samym można dolewać.




Myślałem o dwóch matrixach dlatego że z FBF'em nie miałem jeszcze styczności i nie wiem czy uda mi się go wykonać poprawnie.

Co do spuszczania i napełniania wody to postaram się to ogarnąć na jednym zaworze, jest jakieś najlepsze miejsce w instalacji aby umieści tą odnogę.

kolejne pytanie który układ jest lepszy 1(zawory niebieskie) czy 2(zawory czerwone) kolory opisane tylko po to aby rozróżnić schematy :D.


Czy jest jakieś rozwiązanie aby zredukować ilość zaworów, ale żeby nie tracić na łatwości obsługi systemu.


Nikt się nie wypowiedział na temat dwóch zasysów i wylotów ?! Czy nikt tak nie robił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.