Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jedna uwaga co do oświetlenia. Przy twojej długości zbiornika 200cm jednak bym dał 3 halogeny led 10W. Przy dwóch halogenach będziesz miał za duży półmrok po bokach. Ja posiadam w swoim zbiorniku 140cm dwa halogeny i boki też są lekko nie doświetlone. Fajne kolory ryb widać tylko pod samymi halogenami(po bokach już gorzej ale do przeżycia), czyli mniej więcej na długości 80cm więc przy twojej długości akwarium i dwóch halogenach będzie nie ciekawie. Pamiętaj, że montując więcej niż jeden halogen musisz je montować w miarę ciasno ponieważ inaczej będziesz miał w akwarium efekt kilku punktów świetlnych, a nie wygląda to korzystnie.

Poniżej link do oświetlenia mojego akwarium:


http://forum.klub-malawi.pl/galeria/images/12803/1_500l_malawi.jpg

Opublikowano

Jeszcze sporo czasu minie zanim zbiornik ruszy ale dzięki za uwagę, na razie zamówiłem 2 szt jak będzie ciemno to dokupię więcej. A na jakiej wysokości od lustra wody dałeś to oświetlenie i w którą stronę skierowałeś światło ?


Ps. Bardzo ładne akwarium masz :)

Opublikowano

Halogeny led zamieszczone są na wysokości 17cm nad wodą ale sama dioda świeci jakieś 8cm. Jeszcze musisz wziąć pod uwagę , że u mnie baniak ma 60cm czyli kolejne 10cm wyżej niż u ciebie czyli kąt padania światła u mnie jest szerszy niz u ciebie co znowu przemawia za 3 może nawet 4 halogenami led przy tej długości co u ciebie(200cm).

Halogeny są zamocowane 20cm od przedniej szyby ( przy szerokości akwarium 60cm). Skierowane są pionowo na lustro wody.

P.s. dzięki za słowo uznania

Opublikowano

Cześć.

Mamy b. podobne szkło i szafkę. Ja mam profil 2,5 obity płytami na 10-ciu regulowanych nogach. Jeśli chodzi o drzwi, to tylko rozsuwane. Nie zabierają miejsca, a montaż szynowy dużo prostszy. Płytą meblową obijesz na zewnątrz, więc wewn. Będzie profil. Do niego nie zamocujesz zawiasu. Oświetlenie mam na halogenach led zamocowanych w bocznych ścianach pokrywy, więc doświetlenie boków załatwione. Na środku jarzeniówka, która świeci najkrócej. Takie południowe światło.

Pzdr.:D

Opublikowano

Dzięki Jaro za sugestie ale stelaż już zamówiony z obiciem i 3ma drzwiczkami więc już nie skorzystam z rady ale za to mam pytanie odnośnie twojej groty w akwa. To jest z pianki czy styropianu ? i dociążałeś to czymś czy przykleiłeś do szyby bo wyporność to chyba całkiem spora takiej zabudowy musi być a zamierzam też zrobić sobie tło z użyciem cx65

Opublikowano

Witam.

Zajrzyj do działu DIY post pt "Tak wytapetowałem rybom....". Jeśli będziesz miał jakieś pytania jeszcze, to tam mi je zadaj.

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie polecam płyty meblowej jako podkładki pod szafkę, posiadam takowa i teraz muszę zdemontować wszystko i wymienić ja na drewniany blat( zamawiany gdzieś u stolarza bo kawałki sklejane muszą być dobrze obracane aby uniknąć naprężeń. Więc z marketów tez nie polecam bo tam systemów-ka ), płyta meblowa jest miękka i pod ciężarem wcięły się stopki do niej i teraz mam baniak przechylony i bardzo to kiepsko wygląda ;/ a do tego każde rozchlapanie się wody na nią powoduje jej rozmakanie i po jakimś czasie się sypie.


pozdro ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.