Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
120x40x50 to maksimum na jakie mogę sobie pozwolić

Ja osobiście posiadam akwarium 200l . Za filtracje odpowiada u mnie JBL 1501 z prefiltrem HW-303 plus mechanik 1400l/h z podpiętym na zewnątrz HW 603.

Osobiście nie polecam mechanika wewnętrznego szkoda miejsca to po pierwsze, a po drugie filtr HW-303 jest niedrogim rozwiązaniem które daje Ci możliwość wsadzenia do środka np. purigenu, czy podczas leczenia rybek węgla aktywnego. Przy takim rozwiązaniu nie będziesz musiał ruszać kubła z biologią tylko czyścić filtry HW-303.

Opublikowano

stan76 podpowiada bardzo dobrze, zwykle zaczyna się kubeł + mechanik ale po czasie i nabraniu praktyki wychodzi tak jak sugeruje. Ja już mam mechanika wew.1500l.h przy 200l i teraz przerobiłem go na wewnętrzny z zewnętrznym filtrem, gdybym mógł te graty oddać to zdecydowanie brałbym HW 303 jako zewnętrzny mechaniczny-świetne rozwiązanie do tego jest w nim w komplecie skimmer.

Opublikowano
stan76 podpowiada bardzo dobrze, zwykle zaczyna się kubeł + mechanik ale po czasie i nabraniu praktyki wychodzi tak jak sugeruje. Ja już mam mechanika wew.1500l.h przy 200l i teraz przerobiłem go na wewnętrzny z zewnętrznym filtrem, gdybym mógł te graty oddać to zdecydowanie brałbym HW 303 jako zewnętrzny mechaniczny-świetne rozwiązanie do tego jest w nim w komplecie skimmer.


No dobrze ale czy ten zewnętrzny mechanik zapewni odpowiednią cyrkulację , pozamiata kupska tak ja mocny wewnętrzny ??? Nie trzeba dodawać jakiejś pompy cyrkulacyjnej ?? Ciekawe. U mnie dno jest czyściutkie ale prócz kubła - biologa pracuje mechanik 1600l/h.

Opublikowano

Ja osobiście polecam oprócz kubła z wkładem biologicznym porządnej mocy filtr mechaniczny , ja mam takiego chińczyka 1600l/h w akwarium 100x45x50.

Jeżeli odpowiednio dobrze się go ustawi (metoda prób i błędów) dno będzie czyściutkie. Tylko trzeba za akceptować jego widok w tylnym rogu akwarium , można trochę zamaskować go jakąś rośliną. Tak jak cyrkulator zamiesza wodą a dodatkowo sam zbierze syf.

Opublikowano
Ja osobiście polecam oprócz kubła z wkładem biologicznym porządnej mocy filtr mechaniczny , ja mam takiego chińczyka 1600l/h w akwarium 100x45x50.

Jeżeli odpowiednio dobrze się go ustawi (metoda prób i błędów) dno będzie czyściutkie. Tylko trzeba za akceptować jego widok w tylnym rogu akwarium , można trochę zamaskować go jakąś rośliną. Tak jak cyrkulator zamiesza wodą a dodatkowo sam zbierze syf.



No ja mam tak własnie zrobione tylko zamiast podpiętej gąbki do cyrkulatora cały syf wylatuje do zewnętrznego kubła HW-603, który tak jak pisałem powyżej ma jeszcze tą zaletę że można wsadzić do niego purigen , węgiel aktywowany itp. plus nie musisz ingerować w akwarium podczas czyszczenia filtra.


http://allegro.pl/filtr-prefiltr-zewnetrzny-hw-603-nowosc-i2844835315.html


dalej wlatująca woda zamiata dno akwarium plus do tego cyrkulacja jest wspomagana poprzez wlot wody z kubła biologicznego JBL1501 ;)

Opublikowano

Wybaczcie panowie ale troszeczkę sie pogubiłem, mógłby mi ktoś to streścić i powiedzieć jaka filtracja będzie najlepsza?

--

to http://allegro.pl/nowosc-filtr-zewnetrzny-hw-303a-1400l-h-wklady-i2878121421.html



+


to


http://allegro.pl/turbo-filtr-1000-aquael-150-250l-ceramika-gabka-i2848928367.html


wystarczy?

--

odnośnie kamieni to udało mnie się znaleźć bardzo fajny skład blisko mojej miekscowości


http://sklad-kamienia.pl/kat_ozdobne.html

Opublikowano

HW ok ale złoża więcej ceramiki lub zeolit albo matrix zamiast węgla, ale ten drugi to bez tej ceramiki sam cyrulator+gąbka i to śmiało 200l/h

http://allegro.pl/aquael-pompa-circulator-2000-ursynow-warszawa-i2806144641.html ewentualnie 1500 ale to już absolutne minimum:

http://allegro.pl/aquael-pompa-circulator-1500-ursynow-warszawa-i2806144637.html


A najlepiej to dwa HW303, jeden z ceramiką etc, a drugi tylko gąbka w jednym lub dwóch koszach :).

Opublikowano

Jeden kubel wypchany ceramika do niego podlaczony pre filtr taki jak Stan ci podal

drugi kubelek wypychasz gabkami i wata bez zadnego prefiltra ustawiasz wyloty tak zeby dmuchalo w jego strone kupska. Biologi nie otwierasz a ten drugi czyscisz sobie bez stresu. Ja osobiscie mialem tak u siebie ale kupilen za slaby kubelek ba mechanika dlatego zasypalem go kermazytem jako drugi bio,a dokupilem pompe z gabka.

Mam jeszcze takiego hw i wlasnie mysle czy do niego nie wrocic ze wzgledu na miejsce

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.