Skocz do zawartości

Jelonek

Użytkownik
  • Postów

    208
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

390

O Jelonek

  • Urodziny 12.06.1986

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Opoczno
  • Zainteresowania
    Malawi, motocykle
  • Zawód
    Elektryk, Automatyk
  • Moje akwarium
    120x50x50.
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Imię
    Krystian

Ostatnie wizyty

557 wyświetleń profilu
  1. Moim zdaniem śmiało możesz wpuszczać ryby. Często bywa że wyraźnego skoku NO2 nie zauważysz wcale, bo skok może być nieduży i w dodatku krótkotrwały.
  2. Wstawiając zdjęcia akwarium warto byłoby szepnąć kilka słów o zbiorniku, obsadzie filtracji itp. Akwa wygląda ładnie , taki trochę aquascape.
  3. Napisałem max 20szt i to jest do redukcji, czyli docelowo po około 10-12 szt. z każdego gatunku. Przy 5 gatunkach będzie około 50 szt. co myślę że jest nadal trochę za dużo. Najlepiej zostać przy 4 gatunkach. Ale tak jak mówisz 70szt dorosłych to za dużo zdecydowanie.
  4. Zgadzam się z kolegą Pikczer. Mieszanie mbuna z nonmbuna wymaga dodwiadczenia i jest bardziej kłopotliwe, raczej nie na początek.
  5. 40 sztuk to nawet po redukcji zostanie z 25. To na ten zbiornik połowa obsady. Wydaje mi się że trochę za dużo. Jeśli miało by być 5 gatunków to po 10 szt z każdego, czyli kupować po max 20 z każdego gatunku, a Labeotropheusa weź 10, te ryby nie są specjalnie stadne i mniejsza grupa też będzie ok.
  6. W takim zbiorniku masz niemały wybór. Ale na początek musisz zdecydować czy ma to być mbuna, nonmbuna lub mieszanka. To określi zgrubsza aranżację twojego akwarium. Mbuna lubi kamienie , non mbuna to więcej przestrzeni do pływania, w mieszance muszą być odpowiednie strefy dla każdego gatunku. Do tego poszczególne gatunki też mają swoje upodobania. Może masz już jakiś gatunek upatrzony który byłby trzonem obsady?
  7. W takim razie wstawiam te które się w miarę nadają. Oby nie szczypały w oczy jakością . Już bez opisów myślę że każdy będzie w stanie stwierdzić co przedstawiają:
  8. Witajcie, dzisiaj wpis bez zdjęć, nie mogłem uchwycić nic wartego wstawienia. Chciałem podzielić się ostatnimi obserwacjami z mojego mbunarium. Ryby zdaje się podzieliły akwarium na pół. Z trzech gatunków w każdym mam układ dwu samcowy. Co daje się zaobserwować na chwilę obecną, to samce alfa ( 3 samce po jednym z każdego gatunku, nawzajem nie wchodzą sobię w drogę) obrały terytorium z prawej strony zbiornika. Co ciekawe właśnie po tej stronie zwykle sypię rybom pokarm, myślę że ta sytuacja nie jest przypadkowa. Natomiast samce beta mieszkają sobie po lewej stronie. Nie ma widocznej na pierwszy rzut oka różnicy między samcami alfa i beta. Jaskrawość wybarwienia jest podobna i zauważy ją tylko osoba znająca się na Malawi. Samce alfa wybierając się na lewą stronę zbiornika zawsze delikatnie bledną, jak by wiedziały doskonale że opuszczają swoje terytorium, zwłaszcza widać to u Cynotilapii Hary. Kiedy alfa blednie, beta czuje, że ma lekką przewagę i wybarwia się mocniej niż zwykle. Walki mają charakter łagodny, ryby nie przekraczają jeszcze 10cm i znają się wszystkie od maleńkości co zapewne powoduje ten względny spokój. Tyle o sytuacji socjalnej. Rozmnażanie jest bardzo intensywne, najwięcej narybku jest z gatunku Labeotropheus trevawasae. Ten i chindongo saulosi rozmnażają się już od kilku miesięcy i młodzieży jest sporo. Cynotilapie zaczęły puźniej. Pierwsze młode zauważyłem niedawno kiedy ryby miały już około roku. Niedługo będzie konieczne odłowienie, na 20szt. dorosłych osobników narybku jest conajmniej drugie tyle. Konieczność większego zbiornika nieunikniona. Pozdrawiam wszystkich.
  9. Zgadza się, kolor u młodziaków powinien być w odcieniu cytrynowym. Tutaj orginały: Chociaż to też nie daje gwarancji. Kiedyś taki osobnik okazał się być koralem: A tutaj masz gromadkę korali: Dodam jeszcze , że nawet u młodych osobników można dopatrzeć się ilości pasków. Jeśli jest więcej niż 6 to raczej koral.
  10. 120-50-50, 300L. Chindongo Saulosi 2+6 , Cynotilapia sp.hara galirea reef 2+4, Labeotropheus trevawasae thumbi west mc/ob 2+4, do tego sporo narybku od saulosi i Labeotropheusa. Kamienie dolomit + moduł DIY ze styropianu. Filtracja narurowa na korpusach bigBlue. Oświetlenie led + leddimmer pro ( do zdjęcia dołożona żarówka led o ciepłej barwie)
  11. Nie wiem jak masz urządzone w tym sumpie, ale wydaje mi się że w sekcji na biologię nie powinno być tyle syfu. Coś tu jest nie halo.
  12. 1) fx4 to już spory filtr, na 180 L wystarczy, a nawet na większy zbiornik. 300 - 450 L myślę że da radę ( wtedy z jakimś falownikiem i odpowiednim prefiltrem). Prefiltr jest moim zdanie niezbędny, dlatego że dzięki niemu nie musisz czyścić fx4 prawie wcale, może raz w roku do niego zajrzeć i tyle. Aquael nie jest lepszy. 2)Oddać na olx to najlepsze rozwiązanie. Sklepy niechętnie przyjmują ryby.
  13. Akwarium dość spore, powiem Ci o czym ja bym myślał w takim zbiorniku, oprócz tego co wymieniłeś. Pseudotropheus sp. Williamsi, pseudotropheus Acei luwala reef, może jakiś tropheops w zależności od dostępności bo te nie są tak łatwe w zdobyciu. I chyba jakiegoś drapieżnika bądź coś z nonmbuna, ale konkretnie nie podpowiem Ci co dokładnie, bo pewnie sam bym pytał tutaj kolegów, sam nie mam dość wiedzy na tematy nonmbuna.
  14. Ja od siebie dodam skromnie, że uważam zestawienie które podałeś za bardzo fajne. Zwłaszcza 2 pierwsze gatunki. Ważne żeby się tobie podobały. Nie wrzucaj do akwa gatunku na sztukę jako zapchaj dziurę. Tylko te ryby które Ci się naprawde podobają.
  15. Jasny kamień zajdzie glonem i i tak nie będzie go widać. Walka z glonami ma w tym biotopie mało sensu bo pyszczaki je lubią i dobrze żeby były. Lepiej skupić się na bryle kamieni i aranżacji. Dobry filtr kubełkowy spokojnie da radę. Przyda się do niego prefiltr. Na forum jest mnóstwo odpowiedzi, trzeba wertować tematy które cię interesują.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.