Skocz do zawartości

Pytanie o aranżacje.


MAH

Rekomendowane odpowiedzi

IMG_20190227_204703.thumb.jpg.bbe1b8cee766eec0d6fdbd599c03eb93.jpgWitam. Mam pytanie techniczne. Z racji że czegoś mi brakuje w mojej aranżacji szkiełka myślałem co by tu jeszcze zmienić ulepszyć i stąd moje pytanie odnośnie wytrzymałości wzmocnień poprzecznych akwarium (wklejalem szyby 8mm grube i 8cm szerokie sztuk 2) celem wzmocnienie szkiełka (240 litrów standardowe wromak) i tak pomyślałem żeby spróbować podwiesić kamienie na tych wspornikach żeby wisiały z tafli wody i przy okazji maskowały sprzęt ( wiem wiem nie wszystkim się taka wizja podoba) może jednak ktoś doradzi coś w temacie . Każde porady mile widziane. Jeżeli w złym dziale pytam to proszę moderatora o przeniesienie pod właściwy adres :-)wklejam fotkę co by było widać szkiełko.

Jeszcze pytanie odnośnie ilości wody w akwarium. Z racji tego że pokrywa nie zakrywa mi tafli wody więc żeby było dobrze muszę mieć nalane wody praktycznie do pełna czyli pod wzmocnienia, czy to nie za dużo ? Coś się może stać że szkłem?

 

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Kamienie: na wzmocnieniach poprzecznych są spore naprężenia od samej wody, blisko maxów z całego zbiornika. Bez tych wzmocnień zbiornik 150 cm by miał wybrzuszenie co najmniej 1 mm na szybie 12. Dodanie kamieni dość ryzykowne. Zdarzały się też pęknięcia właśnie poprzeczek.

Wiem, że niektórzy wieszają na tym kamienie styropianowe, jak u kolegi Aqua-Dreams. Jeśli chcesz dokładniej wiedzieć, to robię symulacje zbiorników w cenie 100 zł/sztuka w dowolnej konfiguracji (w cenie max 3 konfiguracje).

2. Poziom wody jest ok i na nic szczególnego nie powinien wpłynąć. Ciśnienie na boczną szybę jest nieco większe, ale i tak zakres bezpieczeństwa jest kilkukrotnie większy z reguły.

Jedynie ryby ci mogą wyskoczyć, jeśli nie masz pokrywy, a jak masz, to zmniejsza ci się bufor powietrza.

3. Cyrkulacja nie powinna im robić, moje zasuwają pod prąd jak łososie. To silne ryby, choć w samym jeziorze jest raczej spokojna woda, z tego co kojarzę.

Jedynie te bąbelki bym wyłączył, np przez odłączenie tego wężyka napowietrzającego. Prędkość filtracji zapewne możesz regulować jeśli uważasz, że jest zbyt mocna. Ważne, by była w stanie podnieść kupy z dna i doprowadzić do filtra. Mniej roboty przy podmianach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie START gdzie opisujemy tylko sposób i proces startu akwa ( biologia) pytasz o zagadnienia z dwóch innych działów. Temat uporządkuję ale  staraj się trzymać tematycznie działów bo powstanie bałagan

23 minuty temu, MAH napisał:

I już ostatnie pytanie tym razem filtracja. Działa u mnie turbo2000 z tą dysza napowietrzającą i jak ją zdejmę to taką pralkę robi że ryby pływają w jedną stronę. Moje pytanie czy to nie za mocny nurt dla 10 szt 4 cm pysków? Z góry dziękuję za porady 🙂

Pytaj  w dziale OSPRZĘT.

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedź.No z kamieniami to tylko tak myślę , pewnie się skończy na dołożeniu na dno żeby kryjówek było więcej. Jak zdjąłem tą dysze to super zamiata dno , zbiornik bez bąbli się wydaje bardziej krysztalowo czysty 🙂 także raczej zdejmę ta końcówke.

Oki oki. Tak myślałem tylko po fakcie że zamieszanie zrobiłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę co ja bym tu zmienił:

- dołożył bym szarych kamieni, zostawiłbym jeden rodzaj i popracowałbym nad takim ułożeniem, aby ryby podkopując, robiły sobie kryjówki. Teraz masz szałasy.

- do "podwieszenia" kamieni użyłbym łupka zamocowanego w plexi (nacinasz plexi, wciskasz łupka, klej na gorąco, kładziesz na wzmocnieniach) Łupek jest lekki, cienki i pasowałby do szarych kamieni.

- termometr bym dał przy dnie i zasłonił, żeby nie rzucał się w oczy

- wymieniłbym zielone rurki na czarne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, robinqaz napisał:

Napiszę co ja bym tu zmienił:

- dołożył bym szarych kamieni, zostawiłbym jeden rodzaj i popracowałbym nad takim ułożeniem, aby ryby podkopując, robiły sobie kryjówki. Teraz masz szałasy.

- do "podwieszenia" kamieni użyłbym łupka zamocowanego w plexi (nacinasz plexi, wciskasz łupka, klej na gorąco, kładziesz na wzmocnieniach) Łupek jest lekki, cienki i pasowałby do szarych kamieni.

- termometr bym dał przy dnie i zasłonił, żeby nie rzucał się w oczy

- wymieniłbym zielone rurki na czarne

Dzięki za sugestie. Termometr schowam napewno i dlatego myślałem nad wieszaniem kamieni żeby mechanika schować. Zielone rurki też mnie drażnią ale to zmienię jak grosza nazbieramy ;) jeden rodzaj kamieni odpada bo mojej Pani się podoba ten łupek drzewiasty chociaż dołożę więcej tych szarych żeby gruzowisko większe zrobić. Co do kryjówek to teraz super się rybencje chowają między skałkami i kopia pod spodem w piachu.( Wyglądają na zadowolone)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @TomekT takie plany długoterminowe plany zazwyczaj się nie spełniają, lepiej kuć żelazo póki gorące.
    • Sprzedam książkę Pielęgnice Jezior Tanganika i Malawi (1 wydanie) . Książka w bardzo dobrym stanie + autograf współtwórcy Wojtka Sierakowskiego 🙂  Cena razem 100zł z wysyłką do paczkomatu Inpost.  Zainteresowane osoby zapraszam na priv.
    • Jednak zbyt dużo jest pięknych ryb, by wybór był prosty, dlatego myślę o opcjach, jak poniżej. 🤔 Wydaje mi się, że takie drapieżniki wagi średniej byłyby odpowiednie do akwarium o długości ca 220 cm.  Dimidiochromis strigatus / Exochochromis anagenys / Lichnochromis acuticeps Stigmatochromis tolae Lethrinops lethrinus / Trematocranus placodon / Cheilochromis euchilus Placidochromis milomo Nie ukrywam, że chciałbym obsadę nietuzinkową. Nie mam zamiaru silić się na sztuczną oryginalność i wymyślać jakieś cuda - ale nie powiem, zależałoby mi na szkle, w którym będzie pływać coś rzadziej spotykanego. Stąd szczególnie interesuje mnie np. Trematocranus placodon. Ładna, ciekawa i majestatyczna ryba. Raczej mniej popularna, w forumowym dziale Grafika wyszukań mało, w zasadzie prawie tylko autorstwa Kolegi @stan. Rośnie spora, do 25 cm, ale w necie różnie można wyczytać co do agresywności. Widzę, że jest dostępna w Tan-Mal. Może ktoś miał/ma i podzieli się obserwacjami.
    • Dzięki. Faktycznie, we wspomnianej książce proponowane do M. mchuse gatunki zarówno nie przekraczają go wielkością, jaki i nie są też określane jako agresywne. Słusznie, w związku z delikatnością M. mchuse zacznę w takim razie od 4 gatunków i zobaczymy, jak się sytuacja rozwinie; doświadczenie z obserwacji też coś podpowie. Trzymam kciuki za nowy zbiornik, Patryka oczywiście też. 👍😉
    • U mnie w module jako wloty robią: szczelina wycięta "fabrycznie" na etapie budowy modułu (mniej więcej w połowie wysokości modułu, niewidoczna patrząc od przodu), nawiercony przeze mnie wlot w dolnej części modułu zakończony kratką wentylacyjną o średnicy 45 mm oraz dwa nacięcia w górnej części modułu, przez które przelewa się woda - działa jednocześnie jako skimmer. Na późniejszym etapie kratkę nieco zmodyfikowałem, wycinając z niej trochę plastiku, przez co zwiększyła się powierzchnia zasysu.
    • Możesz śmiało podłączyć do p415 https://allegro.pl/oferta/driver-p4115adj-led-200ma-700ma-pwm-lin-adj-7411714739 Prąd ustawisz na 700mA rezystorami jak fabrycznie nie jest i wydaje mi się że śmiało ten led będzie świecił. Nie będzie świecił pełną mocą ale moze wystarczy. Jedna uwaga, sygnał PWM do 5,5V a sterownik chyba potrzebuje większym napięciem być zasilony, stąd musisz sobie wyprowadzić te sygnały ze sterownika, ponieważ jak podłączysz PWM wprost to spalisz driver. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Ja mam u siebie zasys poziomy przodem. Raczej mało jest widoczny, ale jak ktoś się uprze, to go zobaczy i będzie mu przeszkadzał. Wymiary zasysu sprawdzone pod moją pompę 3000l - 0.5x20cm. U mnie się to sprawdza. Piotr, jeżeli chcesz zrobić podobny zasys do mojego, to warto szczelinę wyciąć wyższą i od środka zamontować na wklejonych szynach ruchomą przesłonę. Bo dobrze dobrać wielkość zasysu, to podstawa przy tego rodzaju filtracji - no ale ja mam typową kasetę, zabudowaną w tle 
    • @pablomas dzięki. Tak sobie właśnie myślałem, że mocna filtracja biologiczne likwiduje błonę. Ja właśnie "tworzę" taką hybrydę. Narożną kasetę w kształcie hmf ale w sposobie działania modułu Czyli przód będzie cały z pvc. U góry nacięcie jako skimmer. Zastanawiam się tylko nad wlotem @jaras @marcin73m jak macie zrobione wloty do modułu? Myślałem nad wpuszczeniem poziomo nawierconej rury z zewnątrz zabezpieczonej czymś takim. Myślę, że spowodowało by to równiejszy przepływ wody przez gabkę Tylko czy ta rura jest potrzebna? Może wystarczy tylko ponawiercać dziurki jako wlot?  
    • Powinno działać daj tylko czas u mnie po ok 6tyg zniknął, brak biofilmu od dwóch lat. Zobacz mój wątek Hmf w filtrze Juwel.
    • Moja wpłata nie dotarła? @yaro sprawdź proszę
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.