Jump to content

Filtr turbo kasetowy- wymiary formatek


Pumba
 Share

Recommended Posts

Dzięki uprzejmości kolegi deccorative pomógł mi stworzyć projekt turbo kasety do zbiornika 150x60x60. Kaseciak będzie narożny z zasysem w dnie kasety 3mm po całej szerokości. Mam dylemat czy dobrze obliczyłem sobie formatki jakie muszę pociąć. Pomoże ktoś potwierdzić moje rozumowanie ? :D

Wymiary kasety wewnętrzne to 250x155x470

Formatki:
25 cm x 15.2 cm - dno

25.6 cm x 47 cm - front i tył

15.5 cm x 47 cm - boki x2

kaseciak.jpg

 

 

Edited by Pumba
Link to comment
Share on other sites

deccorativo

żle skopiowałes z oryginału :Dszczelina wlotowa w ddnie masz napisane ma być 4mm x241mm =9,64cm2a okno wlotowe w dnie dla pomp DCT3000 lub DCT4000  powinno mieć ok 10cm2 a nie 7,5cm 2

wewnętrzny wymiar kasety o 1mm większy od gąbki przeczytaj na dole.

te wstawione 3mm to grubości ścianek i listewek które trzeba dodawać do wyliczenia formatek.

niestety jestem u wnusi w Warszawie i nie bardzo mam czas ci to na spokojnie obliczyć by nie popełnić błędu.

Obiecałem zrobić póżniej ale zapewne ktoś z kaseciarzy ci to zweryfikuje.

ATT00033.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Ja rozumiem decco ale zmieniłem sobie wymiar kasety z 241 na 250. bo rura na purolite ma 7.5cm. Jednak poczekam na Ciebie i na spokojhie to ogarniemy bo za chwilę się zgubie już totalnie ;D

Link to comment
Share on other sites

deccorativo

to zmień wymiar wewnętrzny kasety na 251mm a szczelinę wlotową w dnie z 3mm na 4mm , dopisz wszędzie tu gdzie było na moim szkicu te napisane 3mm i licz to szybko ci zwryfikuję -  masz:D

formatka dna - 251 x 157mm

plecy i front  czyli 2 formatki- 251+2x3mm = 257 x h

boki 2 szt  157 x h

formatka na listwy 6x1cm czyli 60x248mm i tniesz na paski 1cm nożem bo mniej jak 5cm nie tną oni.

gąbka 250x50xh

 

Link to comment
Share on other sites

Podepnę się do tematu, mam nadzieję, że kolega Pumba wybaczy ;)

Czekam na baniak 178x47x55h więc odjąłem od wysokości grubość dna oraz dwóch wzmocnień (poprzeczne+wzdłużne) w sumie 3cm choć nie wiem czy słusznie? Kaseta wysokości 43cm będzie 9cm nad dnem. Wymiary wew. kasety pod pompę Atman 306 to:

120x140x430mm i tak formatki z 3mm pcv wychodzą:

dno 120x135mm

boki 140x430mm

przód i tył 126x430mm

Jeśli coś pomyliłem to proszę o korektę. Pojawiają mi się też wątpliwości czy wlot 5x120mm będzie odpowiedni do tej pompy? I czy 5mm wokół pompy to wystarczający zapas, przy założeniu żeby kasetę było widać jak najmniej?

Jest też wątpliwość czy jeśli zastosuję na tło czarne spienione PCV to czy w kasecie dawać tylną formatkę, czy może przykleić ścianki z dnem bezpośrednio do tła?

kaseta1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mam sklejone teraz podobne turbo i Ci powiem że na 12cm będzie trochu ciasno. Ja u siebie mam 14cm - 6mm (grubość formatek) = 13.4 i truchu luzu mam. Jest na tyle luźno żeby operować złożem czy pompą w środku ale wielkich przestrzeni to w środku nie ma. Ja dałem tylnią formatkę i kleiłem ją do tła - koszt żaden, a dodatkowo masz sztywność konstrukcji przed sklejeniem.

  • Dziękuję 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

Announcements



  • Posty

    • makok
      Zaraz (dzień-dwa-trzy) napiszę i opublikuję testową aplikację webową do lampy na bazie tego api. Żeby się każdy mógł pobawić lampką na www.
    • makok
      SunCalc - sunrise, sunset, shadow length, solar eclipse, sun position, sun phase, sun height, sun calculator, sun movement, map, sunlight phases, elevation, Photovoltaic system, Photovoltaic Tu jest piękne miejsce w necie... i jak wspaniale że mają API, ale będzie zabawy... już mi się podoba. 😍 Voila, mamy dane - darmowy dostęp daje do 1000 zapytań miesięcznie, więc update co godzinę zakończy miesiąc z 744 zapytaniami, czyli free: i kilka chwil później...
    • makok
      I oczywiście że chmura rzuca cień i zmienia temp barwową... (18) Timelapse: Rolling clouds above the beach - YouTube pierwszy z brzegu, jest kawałek ziemi po lewej. A gdzie tu stres?:  
    • makok
      Odrobinę wyobraźni. Napisałem że zrobię to dla funu. A może kiedyś "przeleję się" do 3-4 metrów i soft już będzie ready. 
    • triamond
      Krótka myśl co do samego pomysłu. Chmury nie rysują ostrych cieni na wodzie... Duża odległość chmur od wody, różna gęstość dla przenikającego światła, jakaś wielkość kątowa słońca,  rozpraszanie. Na belce 1,6m wyjdzie bardziej symulacja przelatującego ptaka,  co będzie stresować ryby...
    • makok
      Pewnie, ja piszę na codzień w C# .net, czasem pythonie, rzadziej js czy ts, ale wszystkie wchodzą w grę. Albo pyknę C# WinUI dla desktop windows, albo rzucę się na MAUI, bo prędzej czy później i tak będę chciał liznąć.... ale najchętniej to zrobiłbym blazor server onlinowo tylko kuźwa parkowanie tego na Azure kosztuje miesięczny haracz i tak się zastanawiam czy jest sens. Ogólnie odpowiedź brzmi nie wiem jak ale wiem na pewno że w języku C#. Narazie zainstalowałem arduino IDE, udało mi się połaczyć via usb... jak rozpykam wifi to napiszę jakiś szkielet. Badam jak skomunikować arduino z softem zewnętrznym w czasie rzeczywistym. Wolałbym logikę napisać w taki sposób żeby zewnętrzna aplikacja kodowała instrukcje w locie, podczas uploadu, ale zobaczymy w ogóle co jest możliwe. Innymi słowy najpierw w arduino wschody i zachody oraz całe świecenie, na wypadek odłączenia innych urządzeń, potem stopniowo fazy księżyca, a na końcu symulację chmur sterowaną początkowo z zewnątrz, bo jestem pewien że napisanie całości w arduino byłoby pracochłonne dla 48 knałów. Muszę się zastanowić jak to ugryźć. Jeśli chodzi o aplikację to postawię na suwaki bo nie znoszę interfejsów gdzie oczekuje się od usera wpisywania liczb albo wielokrotnego klikania strzałek.   Narazie rozdrażnił mnie fakt, że nie potrafię projektować PCB, bo cała konstrukcja będzie dramatyczna "na kablach".
    • Pikczer
      U mnie też filtry podgrzewają wodę, ale z racji obniżenia temperatury w domu muszę być czujny.  Niedawno pierwszy raz inkubowala samiczka Kadango, wypuściła 1 młode a resztę miała w pyszczku i to co najmniej 10 dni dłużej. Nie jadła ponad miesiąc. Nic jej nie jest.  Samice Aulonocara i Protomelas wypuszczają młode równo i bez kombinacji, około 21 dni. Niektóre samice wypuszczają młode jednego dnia jednocześnie a tu zdążyło mi się ze dwa razy że jakoś cwaniak szybciej się usamodzielnił. Może samica się wystraszyła i przez przypadek młody uciekł a później stwierdziła że to nie jej.  Ważne, żeby ryby były zdrowe:) 
    • KapitanCzysty
      Ciekaw jestem co Ci wyjdzie z tych eksperymentów, fajnie, że realizujesz i testujesz swoje pomysły. Będę śledził. 🙂  Co do ryb to brakuje mi jeszcze ważenia... 😅 😉
    • KapitanCzysty
      To jeden w plusów posiadania mieszkania, przy braku włączonego ogrzewania woda w dużym akwarium nie schodzi poniżej 24, a w kotniku jest o około 0,6-0,8 wyższa. Ciekawe z czego wynika ta różnica? Zwalam to na "winę filtra" który bardziej grzeje wodę niż pompa IBO.  Już się robi ciekawie pod tym względem. 🙂 Ostatecznie odłowiłem inkubującą samicę Hary do kotnika. Zajęło mi to jakieś 80 minut i już traciłem nadzieję. Okazała się bardzo czujna i doskonale znała wszystkie przejścia w skałach. Na szczęście obyło się bez wyciągania kamoli. Trafiła do osobnego zbiornika w 19 dniu inkubacji i podczas przekładania w siatce zauważyłem jednego około centymetrowego cwaniaczka, który szybko trafił z powrotem do pysku mamy jeszcze przed wypłynięciem z siatki. Jednocześnie we wtorek, czyli dzień przed przełożeniem danej samicy zauważyłem, że mam kolejną inbkującą niewiastę i tym razem padło na filigranową samice Perlmutta. Zastanawiające jest to, że nie było  widać jakiegoś większego ruchu w tym temacie. Jeden samiec Beta coś tam machał ogonem, ale sam chyba nie wiedział co robi i do kogo bo wydawało się, że pozuje przez lustrzanym odbiciem. Niestety w piątek rano było już pozamiatane i niedoszła matka pobierała normalnie pokarm. Dzień wcześniej, wieczorem robiłem podmiankę i tutaj dopatrywałbym się powodu takiej sytuacji. Zastanawia mnie jednak obecna sytuacja w kotniku. Z tego co zdążyłem zauważyć z pyska matki zdołał uciec jeden przecinek i stawiam flaszkę, że jest to ten sam, ktorego widziałem w siatce. 😄 Siedzi cały czas w szczelinie między skałami i próbuje się wychylać aby coś dziabnąć, ale jego matka dalej z pełnym pyskiem chce go z powrotem mieć przy sobie. Podpływa co chwilę do tej szczeliny i próbuje go z tamtąd wyciągnąć. CZasami wygląda to tak jakby na niego polowała. Robi to nieustannie. Pytanie moje, jak długo może trwać taka sytuacja? Czemu nie wypuściła pozostałych młodych? Rozkminiam to w ten sposób, że może nie czuje się bezpiecznie i póki jeszcze ma siły trzyma je w tym pysku. Może to taka nadgorliwa sztuka? 🙂 Trochę mnie to martwi, że młode nie mają już co jeść, a jej post trwa już 23 dzień.  
    • aurban6
      Możesz zdradzić jaki masz pomysł na konfigurowanie kanałów (interfejs) ? Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.