Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

To mój pierwszy post i nie wiem czy w dobrym miejscu się podpiąłem.

Jeśli tak to przepraszam moderatorów.

Ostatnio pojawiły się młode w zbiorniku i raczej na pewno to jest krzyżówka bo nie mam pary tego samego gatunku.

Mam pytanie co się mogło skrzyżować?

Posiadam:

- samiec melanochromis chipokae

- samica Red Red (lub Red Blue)

- i Pseudotropheus Saulosi. I tu jest problem, bo wyglądami na samca, ale nie jestem pewien. Żólty co prawda jest, ale delikatnie ciemniejszy od góry.


Czy możliwa jest krzyżówka melanochromis chipokae z Red Red, albo Pseudotropheus Saulosi?

Jeśli nie to raczej wytarły się te dwie żółte.


Małe mają około 5mm - 6 sztuk.


Pozdrawiam,

Grzesiek

Opublikowano

Z tych trzech gatunków również obstawiałbym na reda z saulosi.Coś jeszcze pływa w tym baniaku?



samica Red Rad (lub Red Blue)

- i Pudotropheus Saulosi



BTW poprawne nazwy to

Metriaclima estherae red-red

Pseudotropheus saulosi

Opublikowano
Niedawno ktoś pisał o krzyżówce saulosi z redem więc pewnie u ciebie było podobnie :(


A możliwa jest krzyżówka z melanochromis chipokae??

Bo jeśli nie to wyjaśni mi to czy tamte dwie to para.


Dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

Grześku - niestety twój post jest tylko potwierdzeniem tego, z czym walczymy.

Ciekaw jestem jakie masz akwarium, jak działa filtracja, co pływa w akwarium.

Wpuściłeś ryby do akwarium o których nie masz zielonego pojęcia, kłopoty z krzyżówkami to najmniejszy problem - póki nie będziesz chciał ich komuś ich dać (bo wtedy będzie to jego problem), ale uwierz nie trzyma się ryb tak jak ty to robisz - bo coś mi się wydaje że w akwarium masz tylko te trzy ryby - i boję się że zaraz napiszesz że nawet w czymś mniejszym niż 60 l.

Opublikowano
Grześku - niestety twój post jest tylko potwierdzeniem tego, z czym walczymy.

Ciekaw jestem jakie masz akwarium, jak działa filtracja, co pływa w akwarium.

Wpuściłeś ryby do akwarium o których nie masz zielonego pojęcia, kłopoty z krzyżówkami to najmniejszy problem - póki nie będziesz chciał ich komuś ich dać (bo wtedy będzie to jego problem), ale uwierz nie trzyma się ryb tak jak ty to robisz - bo coś mi się wydaje że w akwarium masz tylko te trzy ryby - i boję się że zaraz napiszesz że nawet w czymś mniejszym niż 60 l.



Zbiornik główny 80l, a w nim samiec chipokae + samiec auratus w swojej osobistej grocie mocno zdominowany + 2 zbrojniki.

Do kotnika 30l powędrowały te dwie żółte (wydaje mi się że samiec ikubuje) + 6 malizn.


Filtracja w głównym kubeł minikani 120 z prefiltrem (w środku koral, ceramika, i szczypta węgla) + 2 mechaniczne o łącznym przepływie 900l/h. NO2 - 0, NO3 - 30, pH8, GH14-15.

W kotniku jedynie dwa wewnętrzne, jeden z świeżą ceramiką + zeolitem, drugi mechaniczny. Bardzo silne natlenianie i dosyć spora cyrkulacja. Na dnie bardzo dużo wapienia filipińskiego i martwej rafy dużo kryjówek, dzięki czemu cyrkulacja nie uciążliwa dla narybku.


Jednak filtr jest świeży i podłoże tak samo w wyniku czego od rana walcze z NO2 - 1,6mg/l podmianka 40% i ani drgnie w dół. :(

Jak przez najbliższe dwa dni przy podmianach koło 50%/dzień nie spadnie to podbiore media filtracyjne ze starego kubełka.


Zbiornik na wylocie ryby miały na spokojnie dokonać swoich dni i miałem przejść na tanganikę małą do 250L jednak teraz mi się to pokrzyżowało i mam mały dylemat...

1.Proszę się powstrzymać od złośliwego tonu wypowiedzi.

2.Proszę używać opcji edytuj, posty połączyłem. Gorol.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kłopot napisał

(wydaje mi się że samiec ikubuje)


Coś mi tu nie gra, od kiedy to samiec inkubuje? Podkradł czyjeś jajka? :)

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Wydaje mi się że kiedyś przegladałem na jakiejś stronie www że rybcie są dość blisko spokrewnione. Kiedyś nazywała się pseudotropheus zebra (zaliczając to odmiane red-red) dopiero potem została wydzielona na metriaclima esther red-red. Dlatego krzyżówka z Saulosi jest najbardziej prawdopodobna. Zresztą większość gatunków w Malawi powstała jako krzyżówki...

Swego czasu było straszne zamieszanie w taxonomi pielęgnic z jeziora malawi

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.