Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam akwarium 160X55X60 w sumie 500l kamienie żwirek troche piasku i troche roślin:) rybki: ok 8 red-red 3 acei 6 yellowków 2 elongatusy 5 maingano i jakieś 4 (chyba bastery) popełniłem błedy w zakupie ryb.... co chyba sami dostrzegacie...:/ planuje poprzerabiać obsade i zakończyc na 4/5 red-red, 3/4 ecei, 5/6 maingano, 6 yellow, 4/5rdzawych, 5/6 saulosi i jak dobrze pujdzie to jakieś aulonki... aktualne zbedne ryby planuje sprzedać lub oddać do sklepu:/ co sadzicie o tym pomyśle...?? jakie macie pomysły na pokarm dla pysi staram sie urozmaicac... karmie je spirulinka, pokarmem dla pyszczakow i od czasu doczasu komarem co jeszcze polecacie makaron...?? szpinak....?? sałata....??

Opublikowano

Witam, mysle, że w tych dwóch tematach znajdziesz potrzebne Ci informacje odnośnie pokarmu.


http://forum.klub-malawi.pl/viewtopic.php?t=738


http://forum.klub-malawi.pl/viewtopic.php?t=373



Ja osobiście pozostałbym tylko przy Aulonkach, na upartego mógłbyś pokusić się o trzymanie w.w gatunków, ale już bez Aulonocar, no ale ja ekspert nie jestem więc moze koledzy siewypowiedzą

Opublikowano
a co aulonki przeszkadzaja.....??

raczej nie chodzi o przeszkadzanie, tyle że Aulonocary i Mbuna to różne grupy ryb i pogodzenie ich nawzajem nie jest takie łatwe i najczęściej lepiej jest zwłaszzca dla kogoś z mniejszym doświadczeniem malawijskim wybrac którąś z tych grup a nie je mieszać, co nie jest oczywiście zabronione ale wcale nie jest proste. Jako że temat jest dość rozłegły i komplikowany to polecam lekturę, całkiem niedawno zresztą na łamach klubu-malawi "Harisimi" opublikował świetny artykuł o tej tematyce

http://www.klub-malawi.pl/artykuly_klub ... mbuna.html

miłego czytania.

Opublikowano

kosta one się powybijają.... heh tyle samców ja mam narazie 3 wybarwione i juz jest kłopot w akwa o długości 150cm... Proponuje Obsade jednogatunkową :) z któymś z wybranych przez ciebie gatunków lub np z wyzej mynienionymi aulonkami

Opublikowano

Przy takiej długości zbiornika proponuję max 5 gatunków.Zostaw red redy,maingano,caeruleusy.Mi osobiście Acei się nie podobają,więc ja by m ich nie trzymał w akwa.Jeśli Tobie zależy na nich,to już masz cztery gatunki.Zostaje Elongatus.Wiesz,jaka odmiana?jaka by ona nie była, 2 sztuki to zdecydowanie za mało.Łącznie powinieneś ich mieć ok.6-7sztuk. Aulonocar bym nie dawał po pierwsze z powodu wymienionego przez marsa, po drugie to byłby 6 gatunek w Twoim akwa.Czyli za dużo....

Opublikowano
Przy takiej długości zbiornika proponuję max 5 gatunków.Zostaw red redy,maingano,caeruleusy.Mi osobiście Acei się nie podobają,więc ja by m ich nie trzymał w akwa.Jeśli Tobie zależy na nich,to już masz cztery gatunki.Zostaje Elongatus.Wiesz,jaka odmiana?jaka by ona nie była, 2 sztuki to zdecydowanie za mało.Łącznie powinieneś ich mieć ok.6-7sztuk. Aulonocar bym nie dawał po pierwsze z powodu wymienionego przez marsa, po drugie to byłby 6 gatunek w Twoim akwa.Czyli za dużo....


sadze ze 6 gatunkow moze i daloby rade lecz bardziej bym sie skusil do tego co napisal sision...


zostaw sobie 5 gatunkow:

red/red

maingano

saulosi

caurelusy

socolofi


tak by bylo dobrze oczywiscie wszystkie w haremach 1+3 badz cos kolo tego :D

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.