Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,


Posiadam zbiornik o wymiarach 160x40x60 i chcialbym chodowac w nim pyszczaki.

Czy moglby ktos poradzic mi obsade tego akwarium ? Przez ostatnie 5 lat hodowane w tym zbiorniku byly skalary. O pyszczakach nie mam za duzego pojecia kogo z kim polaczyc i ile sztuk ? ;-)


Dziekuje i Pozdrawiam

Zbyszek. Lat 50+

Opublikowano

Witam,

Dzieki za bardzo szybka odpowiedz na moj post, Ponizej zestaw rybek ktore mi sie podobaja:



Copadichromis borleyi kadango

Dimidiochromis strigatus

Ps. Crabro - w googlach znajduje mi rozne kolory

Aulonocara stuartgranti maleri maleri

Ps. Saulosi coral

Labidochromis caeruleus - to napewno ;-)

Cynotilapia afra cobwe


Podoba mi sie jeszcze ta rybka : http://aquascope.ru/modules/wfsection/images/article/1/Pseudotropheus%20flavus.jpg


Chyba ze macie jakies swoje propozycje to jestem otwarty.


Pozdrawiam Zbyszek

Opublikowano

1Labidochromis caeruleus

2Cynotilapia afra cobwe

3Pseudotropheus Crabro albo Pseudotropheus flavus- (ten z linku)-tylko samiec jest ladny samice sa szare

obsada miesozerna, pasuje do siebie pod wzgledem diety, ja bym dodal jeszcze4 gat cos niebieskiego w pozime pasy dla kontrastu np. melanochromis maingano .

z kazdego gatunku kup po 8 szt mlodych a pozniej zredukuj obsade 1 samiec na 3 ,4 samice

Opublikowano

No wybrałeś naprawdę ładne ryby :D ale twoje akwarium jest trochę za wąskie na "non mbunę" (1,2 i 4 pozycja) a szkoda :(

elozox dobrze mówi (choć jego obsada dość agresywna jak na początek :) ) jak Yello ma zostać to trzymaj się obsady mięsożernej. Choć na twoim miejscu poszukałbym czegoś "wszystkożernego" i spokojniejszego bo po skalarach możesz przeżyć lekki szok jak się łuski posypią np.

Pseudotropheus saulosi 3+7

Melanochromis cyaneorhabdos "maingano" 1+4

Pseudotropheus sp. "acei" w większej liczbie (masz wysokie akwa a acei lubi popływać)

Opublikowano

Witam,


Po dlugich walkach z akwarium ''udalo sie'' wstepnie zorganizowac nasze skromne malawi.

Obsade jaka dalismy do akwarium to:


1. placidochromis electra x4

2. aulonocara hueseri x4

3. Placidochromis sp. "Blue Otter" x4

4. copadichromis mbenji blue x4

5. aulonocara maylandi x4


Ponizej przedstawiam fotki mojego baniaczka;



16344692.jpg



87828003.jpg






Moze jeszcze nie jest tak jak ma byc. Dziekuje wszystkim ktorzy odpowiedzieli na moj post oraz szczegolnie koledze perez666 ktory udzielil mi duzo wiadomosci na gg.



Pozdrawiam i dziekuje jeszcze raz.


Ps. Prosze nie zjedzcie mnie jezeli jest cos nie tak, na wasze cenne rady czekam :-)


Zbyszek.

Opublikowano

Obsada jest ok, nad wizualizacja zbiornika musisz popracowac, najlepiej na tylnia szybe nakleic czarna folie co da glebie, podloz sobie styropian wewnatrz akwarium pod piach,Jezeli chesz by zbiornik wygladal naturalniej to te lupki nie sa dobrze poukladane i sa za male - okryte jest tylko dno ja bym zainwestowal w jakies wiekrze kamienie w mniejszej ilosci - takie ktore zakryja filtr wewnetrzny i takie ktore na wysokosc beda- 20cm ponizej tafli wody bo teraz gorna partia jest pusta jak w zoologicznym,mechanika umiesc przy tylnej szybie- to nie mbuna nie musza miec duzo kryjowek, opisz jeszce parametry wody i jakie filtry...

Opublikowano

Witam! Dzieki za odpowiedz ,coz folie dalismy nniebieska bo innej natazie nie moglismy dostac. Pytasz o parametry wody to przyznaje sie bez bicia nie wiem.Brak rozeznania co i jak w chemii wiem wstyd.Lat pare mam i moze dla tego .Co do pomiarow parametrow wody nie za bardzo znajduje info co, czym i jak to sie mierzy.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.