Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

W ostatnich dniach sporo czasu poświeciłem aby odnowić kontakty z znajomymi akwarystami z Polski i zagranicy. Dowiedziałem się o pewnych ciekawych wizualnie pyszczakach. Posiadam w domu w przejściu takie akwarium 450L proste zwykłe bez cudów. Aktualnie mam małe Tropheusy Ilangi Real Yellow 25szt oraz Petrochromis Trewevasae.

Jako że ryby te kolorki nabiorą za około rok a już teraz chciałbym postawić kolorystycznie ciekawy zbiornik wpadłem na pomysł aby przejść na kolorwe malawi. Znajomi polecili mi następujące gatunki :

Placidochromis phenochilus

Metriaclima crabro

Cyrtocara moorii

Labidochromis caeruleus 'Yellow


W internecie znalazłem sporo informacji już o tych rybciach ale z racji ,że siedzę bardziej w Tanganice i SA proszę was o pomoc przy doborze obsady.


Zbiornik rewelka nie jest ale napisze co tam funkcjonuje :

150x50x60

pokrywa wromak 2x 36W (powerglo)

Grzałka 200W jager

Fluval 405/Aquaszut 1100l/h

piach kamienie i nurzance/anubiasy


Zakupię pewnie młodzież najlepiej od hodowcy. Pytanie głównie o wygląd ryb Yellowki miałem i są ładne żółte i OK, Cyrtocara moorii miałem razem z trofkami kiedyś. Piękne są gdy są dorosłe.

Pozostałych gatunków nie znam ale samce Placidochromis phenochilus wyglądają na fotkach pięknie ale czy rzeczywiście mają tak intensywne kolory ?


To akwarium ma jeden Cel - przykuwać uwagę gości. Żadnego rozmnażania etc. Muszą to być ryby kolorystycznie intensywne.


Dziękuje z góry za pomoc

Opublikowano

Istnieć istnieje ale jakoś nie potrafię znajść pytania w którym mielibyśmy ci pomóc.

Obsadę wybrałeś, akwarium masz więc o coś zapytaj to postaramy sie odpowiedzieć.

Opublikowano

Czy taka obsada w ogóle jest możliwa ? Trochę czytałem ale myślałem ,że gdzieś popełniłem błąd. Ostatecznie przemyślałem to tak ,że zakupię Cyrytocary moori w układzie 3/12 i do tego chciałbym coś innego co by dobrze kontrastowało. Myślałem nad rybami z gatunku Placidochromis i Capidochromis. Może ktoś doradzi

Opublikowano

Chcesz kupować dorosłe ryby czy maluchy?

Nie jestem ekspertem w non-mbuna ale IMHO takie połąćzenie ryb powinno wypalić.

Większość z nas ma mbunę a zadałeś pytania o ryby które rzadko pływaja w naszych akwariach, więc w związku z tym nie masz miliona odpowiedzi.

Opublikowano

#Yaro dorosłe z odłowu tylko mnie interesują.

#sabotage Zbiornik rewelacyjnie duży może nie jest ale spokojnie powinien wystarczyć. Dodatkowy kubeł dojdzie także woda będzie idealna. Co do wystroju ograniczam się do kilku większych otoczaków no i tak te 30cm boku gęsto zarośnięte trawką. Nie wiem jak w Malawi ale układ jak najbardziej dobry 3/12 1/4 x3 samce mają wyrównane szanse i nie będzie sytuacji ,że tylko jeden będzie obrywał. Poza tym to ryba spokojna i co najważniejsza nie terytorialna. Zamierzam towarzystwo dodać takie aby ryby nie miały spięć dlatego wyłącznie Non-buna mnie interesuje i ze względu tego ,że nie są to tak oklepane ryby jak Acei czy Yellowki

Opublikowano

Ja również ekspertem nie jestem od non-mbuny, ale PODSTAWY się wie - Phenochilus i moorii absolutnie nie nadają się do takiego akwarium - rosną za duże. U Ciebie pewnie nie osiągnęłyby pełnych rozmiarów lub co gorsza by skarłowaciały. W takim akwarium albo skup się na max 5 gatunkach mbuny, albo pójdź w Aulonocary/Copadichromisy. Jeśłi ma być efekt-kolor, to raczej mbuna.

Opublikowano

a z mbuny co polecicie ? interesuje mnie jedno większe stado 15ryb + jakies 2 stada po 8szt.


Mnie interesują wyłącznie dorosłe i dzikie ryby. Tak czy siak wydaje mi się ,że ryby będą miały dobrze przy tym litrażu najwyzej jak zauważe jakies problemy to zredukuje stada. Tak czy siak byłbym wdzięczny za jakąś kolorową mbunę ;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ?
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.