Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Otóż 150W nie jest równe 150W ;D Bo tyle pobiera żarnik/świetlówka... ale ważniejsze są parametry wzmacniacza/zasilacza... a tutaj chyba jednak hqi jest sprawniejsza... ale zaraz sprawdzę bo nie mam pewności...

Opublikowano
oki dziwki za odpowiedzi
powiadasz ? :mrgreen:


Johny: jeżeli obie pobierają 150W to........ obie pobierają 150 watów - czyli tyle samo. Która opcja jest bardziej oszczędna? musiałbyś porównać strumień świetlny - bardziej oszczędna jest ta która daje więcej lumenów z wata



Też nie do końca:)

Oszczędniejsza jest ta która ma lepszy przelicznik PAR/Watt :mrgreen:

Opublikowano

Czyli która wreszcie? :? Bo np jak wybierałem sobie oświetlenie do łazienki to nie zakładałem halogenów bo słyszałem gdzieś kiedyś że są oszczędne dopiero jak się nagrzeją a na początku pobierają duże ilości prądu i lepiej zwykłe żarówki...to jak to jest? :roll:

Opublikowano

DO kolegi: Siwy1973


Witam


O ile kolega jescze się zastanawia, to może ja wtrącę 2 słowa. Mam do czynienia z oświetleniem HQI, jako że mam za sobą doświadczenia z akwarystyką morską. Właśnie jakieś 3 miesiące temu zmieniłem w moim "pyszczakarium" oświetlenie na HQI, ponieważ zrobiłem wystrój z zastosowaniem jasnych otoczaków, na których ładnie prezentują się wspomniane wyżej refleksy. I zdecydowanie polecam to oświetlenie. Niebylejakie znaczenie ma tu dobór żarnika. Ja stosuję żąrnik AquaMedic 10000 o temperaturze barwowej 13000K co dało mi ładny efekt głębionowy. Wczesniej zastosowałem inne żarniki, w tym np. BLV o temp. 6500K i było zdecydowanie za żółto-zielono. Ten polecałbym raczej dla roślin.

Co do poboru mocy, to nie wchodził bym tu w dyskusje, ponieważ przy oświetleniu HQI wydziela się dość dużo ciepła. Ale jednocześnie obserwujemy zdecydowanie lepszy efekt strumienia światła. Rachunek za prąd jest porównywalny w stosunku do świetlówek o tej samej mocy. Generalnie żarniki metahalogenowe mają szersze widmo. Dlatego polecam zdecydowanie. Efekt jest super i nie ma co nawet w małym calu porównywać do świetlówek. Stosowałem zamiast HQI świetlówki T5, również te Marine z pikiem na 780nm do oświetlania koralowców i co tam... HQI to HQI. W moim Malawi teraz jest to ładny efekt, choć wystrój mam ubogi (imitacja strefy przybrzeżnej). Przy włączonym HQI rybki prezentują się znakomicie, i co więcej, oświetlenie to lepiej doświetla dno. Moje pysie łatwiej odnajdują resztki pokarmu jeśli coś opadnie. No i łatwiej się czyści. Ja stosuję piasek kwarcowy więc kwestia czyszczenia dna jest priorytetem. Te refleksy z HQI są bardzo efektowne na dnie.


Powodzenia kolego. Pozdrawiam.

Opublikowano

MUfti jak wczesniej pisalem mam juz pokrywe 2 x 58 W narazie starczy wydatkow z czasem jak sie opatrzt i dozbieram troche PLNow to mam zamiar przerobic na 1x 58W i HQI

dzieki za odpowiedz

jeszcze jedno pytanie swietlowki jakiaj firmy 58W daja blekitne swiatlo- bo chcialem kupic marineglo ale ponoc nie robia takich mocnych,dlugich

moze ktos mi podac model jakiegos zamiennika (58W)

pozdrawiam

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.