Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanie o wylot z kaseciaka, czy wylot musi być nad wodą czy można zrobić kilka centymetrów pod wodą?? Wydaje mi się że nad wodą robi niepotrzebny hałas. I jeszcze jedno pytanie czy pompka atman 305 (1200 l/h) będzie wystarczająca do akwarium 120x40x50.

Opublikowano

Najlepiej kilka centymetrów pod wodą ku górze, tak aby tafla wody falowała. Nie ma lepszego sposobu na napowietrzenie wody i dobrą cyrkulację.

Co do drugiego pytania to ja bym zainwestował w coś lepszego z regulacją. Realny przepływ tej pompki może okazać się zbyt mały. Do twojego nie polecam, ale ja mam Jebao DCP 3000 ustawiony na minimalny przepływ 30%. Pobiera 9-10 W. Mocniejszy sprzęt to może być zakup przyszłościowy.

  • Lubię to 4
Opublikowano
1 godzinę temu, ziemniak napisał(a):

Najlepiej kilka centymetrów pod wodą ku górze, tak aby tafla wody falowała. Nie ma lepszego sposobu na napowietrzenie wody i dobrą cyrkulację.

Co do drugiego pytania to ja bym zainwestował w coś lepszego z regulacją. Realny przepływ tej pompki może okazać się zbyt mały. Do twojego nie polecam, ale ja mam Jebao DCP 3000 ustawiony na minimalny przepływ 30%. Pobiera 9-10 W. Mocniejszy sprzęt to może być zakup przyszłościowy.

Mógłbyś podać wymiary twojego kaseciaka pod tą pompę?

Opublikowano

Nie mam kaseciaka. Mam moduł filtracyjny 15x15x50h. Normalnie by się nie zmieściła, ale zdjąłem oryginalne sitko przy wlocie, które zastąpiłem cienkim płatem gąbki PPI 10. W ten sposób wirnik jest nawet lepiej zabezpieczony niż oryginalnie. Jednak jak pisałem do twojego nie polecam. U mnie przy 260 cm długości, na 30% mocy robi niezłą robotę.

Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, karus napisał(a):

I jeszcze jedno pytanie czy pompka atman 305 (1200 l/h) będzie wystarczająca do akwarium 120x40x50.

Ogólnie nie polecam tej pompy. Miałem kiedyś mniejszą, z tej serii. Jakość/żywotność tragedia. Zanim mi się znudziło, trzy razy dostawałem nową od sprzedawcy w ramach gwarancji. Padały jak muchy po śmiesznie krótkim okresie użytkowania. Do filtracji potrzebujesz w miarę niezawodnej pompy, bo wyjazd na weekend plus awaria urządzenia i robi się niemiło.

@ziemniak podał tobie bardzo sensowną opcję. 

 W wersji DCS są chyba od wydajności 1200 litrów. Trochę mniejsze.od 3000, ale pewny nie jestem. Na popularnej platformie handlowej, gdzie chwilę się czeka na przesyłkę kupisz w rozsądnej cenie i będziesz miał w miarę przyzwoitą pompę.

Edytowane przez pulpet
Opublikowano

Dzieki za rady. W takim razie muszę zakupić Jebao DCP 3000 albo słabsza 2000. Akwarium 120cm i większe nie bedzie w przyszłości bo miejsca brak.

Opublikowano

Nie kupuj do tak małego akwarium pompy DCP 3000, ta pompa jest zdecydowanie zbyt duża do Twojego akwarium, szkoda miejsca na dużą kasetę, mam tą pompę ale w akwarium 1050l.

Do Twojego akwarium z tańszych i polecanych pomp to Atman 306, mam u siebie w mniejszym akwarium taką pompę już ładnych parę lat.

Zamiast atman 305 to polecam hydor pico 1150 energooszczędna oraz chyba najmniejsza na rynku.

Kolejna opcja to kaseta zasilana falownikiem 

  • Lubię to 2
Opublikowano
8 godzin temu, jaras napisał(a):

Zamiast atman 305 to polecam hydor pico 1150 energooszczędna oraz chyba najmniejsza na rynku.

Hydor wycofał się z polskiego rynku i jest problem z dostępnością.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.