Skocz do zawartości

9000K ,9500K ,10000K,11000K???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam zamiar zmodyfikować oświetlenie ,choć w pełni jeszcze nie okiełznałem swojego , ale wole zacząć od wersji już sprawdzonych i ogólnie uznanych jako zadawalające .

Aktualnie posiadam moduły RGB i moduły zimne białe -10000K.

Wszędzie pełno informacji na temat barwy 9000K lub 9500K. Zamierzam wymienić 10000K na ??? I WŁAŚNIE  🙂 ????

Nie ma problemu aby sprawdzić oświetlenie na samych diodach zimnych .

 

Edytowane przez mazilo
Opublikowano

Nie wiem dlaczego niektórzy akwaryści stosują tak zimne nienaturalne światło ?

U siebie mam barwę 6500K, która jest barwą zbliżoną do natury i kolory wyglądają prawidłowo.

Ale … co kto lubi. Byleby ryby dobrze się czuły.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

 No właśnie , kolor naturalny .....i tu tkwi sekret . Czy nie lepiej zawsze coś podrasować , oczywiście w granicach rozsądku ?

Rozbieżność ogromna .

Edytowane przez mazilo
Opublikowano
Godzinę temu, Bezprym napisał:

Akurat ja nie jestem zadowolony z wymiany ledów 10000k na 6500k.

Sławku czy posiadasz wyłącznie Zimne Led czy wymieszałeś z RGB???

Jeśli posiadam led 10000k to warto wymienić na 9500k czy 9000k ?

Opublikowano

Z modułów SMD testowałem wszystkie konfiguracje. Najgorzej ( w mojej opinii) wypadły 3000K i 6500K oraz mix przeplatanych: 3000k+6500k+11000K. 

Najbardziej mi się podobały 11000k same, praktycznie taki sam efekt jak moje ulubione świetlówki - wszystko podkreślam kwestia gustu.

Słyszałem pozytywne opinie, że najlepszy efekt z prostych rozwiązań w Malawi dają 6500K WFS + royal blue bez soczewek, żeby się ładnie mieszały ( kompromis naturalności i uczciwego podbicia tego co trzeba ) w stosunku 1/3, ale nie zdążyłem sprawdzić i nie wiem czy chcesz isć w power ledy.

Opublikowano
15 minut temu, Xime napisał:

Słyszałem pozytywne opinie, że najlepszy efekt z prostych rozwiązań w Malawi dają 6500K WFS + royal blue bez soczewek, żeby się ładnie mieszały ( kompromis naturalności i uczciwego podbicia tego co trzeba ) w stosunku 1/3, ale nie zdążyłem sprawdzić i nie wiem czy chcesz isć w power ledy.

Gdziekolwiek czytam to zazwyczaj / najnowsze posty dotyczą 9000k lub 9500k

Opublikowano

Mam taki układ 5x 9500, 4x9000k i 5x6500k Dodatkowo dodałem 4xniebieskie i jeden czerwony bo miałem trochę już zbyt żółte widmo. Coraz częściej zastanawiam się nad zmianą na moduły RGB połączone z 11000k. Lubię mieć możliwość regulacji barwy barwy widma a na samych białych nie na takiej możliwości. Żałuję że od razu tak nie zrobiłem.

 

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Moim zdaniem najlepiej zrobić RGB plus 9500K. Jeśli jednak nie chcesz RGB to na przód dać 9500K a na tył 6500K. Oczywiście to rzecz gustu, ale u mnie takie połączenia się sprawdzały i sprawdzają. Ale najfajniejszy efekt dają same RGB.

Opublikowano (edytowane)

@Bezprym@iquitos68 i inni w temacie mam do was wielką prośbę :) temat jest dość ciekawy i rozwojowy, a dla mnie też przydatny... Wasze opinie i podpowiedzi dają już jakiś kierunek co i jak, ale brakuje mi w tym temacie zdjęć zbiorników... Jak wygląda danym zbiornik oświetlony danym układem i rodzajem zastosowanych diod LED... Choć mam wyobraźnię, to jednak zorientowanie się w różnicy pomiędzy 9000K / 9500K a 11000K jest bardzo utrudniona...

Wstawiajcie zdjęcia :) 

Edytowane przez Morganelo

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.