Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

kurcze fajnie wyglądają wszystkie te które podajecie, tyle że nic nie mogę znaleźć w znanych mi miejscach w wa-wie, a wolałbym kupić osobiście niż wysyłkowo (jakoś nie mam zaufania do wysyłki rybek)

Nie mogę też namierzyć żadnej hodowli w wawie lub okolicach (nie licząc OLX, ale pytanie co to za hodowcy), jedynie discus (ale ceny....) no i ew sklep na ząbkowskiej (ale wybór duzo mniejszy :() 

Opublikowano

Na Ząbkowskiej chyba możesz zamówić, ale równie dobrze możesz sam zamówić. Nie masz co się obawiać wysyłki. Też się obawiałem za pierwszym razem, jak chyba wszyscy, ale nie ma powodu. Odbierasz przesyłkę na dworcu, ryby są świetnie zabezpieczone. Tak to funkcjonuje i nie ma z tym problemów. Tak wysyłają nasi partnerzy. Nie zamawiaj tylko ryb przez firmę kurierską. Oni nie szanują przesyłek.

Opublikowano
28 minut temu, karolus napisał:

wolałbym kupić osobiście niż wysyłkowo (jakoś nie mam zaufania do wysyłki rybek)

zupełnie nieuzasadnione obawy :) zakup ryb wysyłkowo w renomowanej, sprawdzonej hodowli to gwarancja nie tylko, że dojadą do Ciebie całe i zdrowe, ale również - co ważniejsze, że będą dobrej jakości.

Przykładowo.. w Tan-Mal obecnie znajdziesz wszystkie wymienione wyżej gatunki, i to w promocyjnych cenach 12 zł/szt (oprócz L. chisumulae - 49 zł).

Można śmiało zamawiać od nich wysyłkowo, ryby są świetnie zabezpieczone na czas transportu i z pewnością dojadą do Ciebie całe i zdrowe.

Opublikowano
6 minut temu, marcin73m napisał:

Przykładowo.. w Tan-Mal obecnie znajdziesz wszystkie wymienione wyżej gatunki, i to w promocyjnych cenach 12 zł/szt (oprócz L. chisumulae - 49 zł).

Nasz partner @fish_magic ma L. chisumulae i też wysyła.

  • Lubię to 1
Opublikowano

4 dni temu zamawiałem w FM rybki i mimo takich mrozów i dużej odległości (na skos polski jechały) żadnej straty nie doświadczyłem. 

Opublikowano

Do mnie też w piątek z końca Polski (Katowice- Inowrocław - Gniewkowo) przyjechały w luku bagażowym PKS i w znakomitej kondycji były chociaż obawy miałem czy aby nie zamarzły

To już mój trzeci zakup drogą wysyłkową..

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Akwarium zalane tydzień temu, więc powoli trzeba myśleć o zakupie obsady.

Prawdopodobnie będzie to jednak saulosi/rdzawy ew. może cinotilapia hara jako 3ci gatunek (kilak osób radzi mi jednak 3 gatunkową obsadę)

Teraz pytanie podstawowe, jak wpuszczać rybki, tzn. jakie ilości w jakim przedziale czasu?
po 5 na tydzień, czy może najpierw pierwszy gatunek w komplecie, a po tygodniu-dwóch drugi, czy jeszcze jakiś inny sposób?

Akwarium świeże, więc mimo wykorzystania wody i części ceramiki ze starego, boje się piku azotowego (a może na start, żeby złagodzić ewentualne problemy z cyklem azotowym, dać trochę pływających roślin w stylu rogatka, nurzańca itp, które po ustabilizowaniu zbiornika wylecą?)

Opublikowano

Ja swoje akwarium 450l startowałem na dojrzałą ceramikę +bakterie. Po 6  dniach wpusciłem 10 młodych rybek a następnego dnia moją dorosłą obsadę w ilości 15szt. Oczywiście przez dwa dni nie karmilem rybek... ?

Jeśli to mają być młode rybki od jednego hodowcy to najlepiej byłoby wpuścić całą obsadę jednorazowo... Pomagałem kilku znajomym zakładać akwaria metodą na dojrzałą ceramikę i wszyscy wpuszczali ryby w ciągu 7-14 dni od zalania i od razu całą obsadę... Jednemu koledze padła część rybek gdyż musiał wyjechać na kilka dni i jego żona sypnęła o wiele za dużo karmy...

Opublikowano

planuje wpuścić rybki w następną środę może czwartek, akwarium wystartowało w ubiegły wtorek, więc będzie to 15-16 dzień od zalania. Od niedzieli pływają w nim cztery małe platki (wyłowie przed wpuszczeniem pysków), nic się z nimi nie dzieje.

Trochę tylko dziwią mnie parametry wody, sprawdzałem w piątek i niedzielę, za każdym razem wyniki te same (NH3 0, NO2 0, NO3 2-3), to w zasadzie parametry mojej kranówki. Nie wiem w sumie czy to oznacza że dojrzała ceramika plus bakterie (biodigest) załatwiły sprawę i utrzymują poziom amoniaku i azotynów, czy też jest jakiś problem ze startem cyklu.

Opublikowano

Zanim te płatki zaczną się rozkładać i wydzielać jakiekolwiek NH3/4 to potrzeba właśnie około 2 tyg. Jeżeli użyłeś dojrzałej ceramiki nawet nie zauważysz skoku no2, a przyrost no3 też będzie minimalny i może zauważalny dopiero w ciągu kolejnego tygodnia.

Jeśli chcesz się doświadczalnie upewnić, czy biologia funkcjonuje to możesz wlać jakąś pożywkę dla bakterii i wtedy dopiero zaobserwujesz czy z wykrywalnego poziomu NH4 pojawi się no2 i no3 w ciągu dnia lub dwóch.

W przeciwnym razie będziesz sobie czekał kolejne 2 tyg i może coś zauważysz ( różnice w no3 poniżej 5 to barwy, które mało kto rozróżnia ), a może nie - a to już wychodzi stara metoda na zegarek.

Ja bym osobiście ryby wpuszczał - jeśli rzeczywiście biologię wyjąłeś z dojrzałego baniaka. Dodatkowo w apteczce pierwszej pomocy, uważam ze powinien się znajdować neutralizator szkodliwych związków azotu typu Kordon Amquel plus lub Seachem Prime, zarówno przy zarybianiu jak i na wypadek awarii prądu, żeby wspomóc obciążoną biologie jeśli w danym momencie już nie daje rady.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.