Skocz do zawartości

Czy to już czas na Purolite i inne wynlazki?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

No właśnie tak jak w tytule. Czy to już czas abym zaczął działać specyfikami? Poniżej zamieszczam zdjęcia jak wygląda woda patrząc na akwarium z boku. Brak przejrzystości. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że moja biologia jest jeszcze świeża ale brak kryształu może denerwować.

1. Zarybienie - 6 czerwca;

2. Filtracja - mechanik Aquael 1500 z watą, biolog Eheim 2215 z ok. 1,5 litra Bioceramaxu 1200 i 1600, cyrkulator Tunze 6015;

3. Pokarm - OSI plus czosnkowy Tropical;

4. Parametry wody - NH4 (<0,05), NO2 (<0,01), NO3 (5);

Zastanawiam się czy do biologa wrzucić trochę Purolitea lub rozpocząć od Seachem Stability tudzież coś mocniejszego Microbe-Lift Clarifier.

A może jeszcze się wstrzymać i czekać aż biologia sama sobie z tym problemem poradzi.

Cóż począć? Poradźcie coś. :)

 

Woda_1.jpg

Woda_2.jpg

Woda_3.jpg

Woda_4.jpg

Edytowane przez Gość
Opublikowano

@Jerry_jerry głównym zadaniem purolite jest zbijanie azotanów, a nie krystalizacja wody. Oczywiście krystalizuje on wodę i to jak piszą koledzy na forum - całkiem nieźle, ale wg mnie masz za niskie azotany aby już wykorzystać purolite. Zbijesz je praktycznie do 0 i może pojawić się problem sinic.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
5 minut temu, TOMEKSIEDLCE napisał:

Purigen seachem możesz wrzucić .ja mialem u siebie woda kryształ

Purigen robi to samo tylko jest droższy. Specjalnie pytałem o Purolite ponieważ tego jeszcze trochę mam - zostało mi po zakupie do budowy ustrojstwa.

Opublikowano (edytowane)

Purigen też zbija azotany. Myślę, że powinien się wypowiedzieć jeszcze ktoś z większym doświadczeniem, aby Ci szerzej doradzić. Pozwolę sobie przywołać kolegów: @deccorativo, @egon44

Edytowane przez jello
Opublikowano (edytowane)

Przy tak niskim N03 obawiałbym się puriotę. Ew. możesz wsadzić węgiel, koszt parę zł.

 

P.S przy tak świeżym akwarium nie wiem czy to nie byłby najlepszy pomysł.

Edytowane przez MDRAGON87
Opublikowano (edytowane)

A czy ktoś stosował purolite lub purigen w filtrze wewnętrznym? Mam nieużywany taki oto filtr:

http://www.plantica.pl/produkty/filtracja/filtry-akwariowe/wewnetrzne/aquaszut-turbo-750-n-filtr-wewnetrzny-80-200l-7538

Gdybym do tego kubełka wsypał jedno z dwóch mediów to jest szansa, że zadziałają.

Oczywiście gdyby testy wyszły pozytywnie to nic nie stoi na przeszkodzie abym ostatecznie żywicę wrzucił do zewnętrznego biologa.

Dzisiaj podjadę i zakupię Seachema Stability. Jeżeli nie zadziała to zawsze będę miał go pod ręką - podmiany wody, zachwianie biologii etc.

I jeszcze pytanie o węgiel. To dobra propozycja? Również jest w stanie wykrystalizować wodę? I tak samo jak w przypadku żywic. Może być umieszczony w filtrze wewnętrznym?

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Kolego na razie masz tak świeży baniak jak świeżo malowana ławka w parku z której zerwano kartę z ostrzeżeniem - to samo ten twój baniak -  usiadz na d... i poczekaj nieco a skutek zobaczysz :lol:.

Co ty taki niecierpliwy - jeszcze piana na powierzchni wody a ty już cuda na kiju wydziwiasz.

Najpierw wytłumacz co to za czarna gąbka w rogu na samej górze bo pompy nie widzę i co w biologu siedzi bu tu nie widzę gąbki na zasysie by g.. i wkrótce narybek w tym biologu się nie zadomowił. Jest jakiś prefiltr ? - przecież nie będę ponownie czytał wszystkich twoich tematów.

Stability możesz dać ale widzę film bakteryjny na lustrze i nieco mętną wodę - to się dopiero wszystko dostosowuje do obsady .

Purolite dasz jak NO3 pokona 20ppm .

Węgiel, Stability, Clarifier możesz dać albo i nie - pomoże albo i nie pomoże :D - więc twoja wola.

A ten pokarm czosnkowy to jak często dajesz? - zadaję pytanie by choć na chwilę oderwać cię od wody.

 

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Jerry_jerry napisał:

4. Parametry wody - NH4 (<0,05), NO2 (<0,01), NO3 (5);

..tutaj masz konkretną odpowiedź ( w wynikach). Teraz niech akwa pracuje , niech się woda filtruje ,niech ryby robią swoją robotę, niech zbiornik dojrzewa. Jak NO3 wzrośnie powyżej 20 i nie pomogą podmiany wtedy stosuj " wynalazki". Wcześniej nie ma sensu....Oczywiście te 20 nie jest magiczną granicą.

Edytowane przez AndrzejWalb
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.