Skocz do zawartości

Powrót - Nowe 120x50x50 - 300L - Malwai


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na początku pragnę przywitać się z Wami tutaj jako, że to mój pierwszy post.. Tak więc witajcie i miło mi jest zdobywać/odnawiać wiedze od was... Od kliku dni wertuje i zdobywam ponownie wiedzę o hobby. które towarzyszyło mi do 22 roku życia... Potem musiałem zlikwidować akwarium z braku czasu i stylu pracy... Teraz znów powracam do hobby, które umili nie tylko moje życie ale również i domowników...

Wcześniej było 240L panoramiczne z Malawi...

Teraz będzie już 300 litrów prostokątne - 120x50x50 - szkło full OptiWhite z szyby 10mm wraz ze wzmocnieniami podłużnymi + spinką na środku dla świętego spokoju i przespanych nocy żony :)...

Najmocniej obawiała się takiej ilości wody i strachu że to pęknie i zaleje mieszkanie... Oj chyba jak każdy, no może u kilku z nas była podobna sytuacja i tłumaczenie, że nie pęknie, że nic się z tym nie stanie... Strach u żony panował przez około 2 tygodnie, potem już z każdym dniem, pokazanymi zdjęciami, widokami w salonach akwarystycznych zaczęła się baczniej przyglądać pasji jaka kiedyś mnie towarzyszyła, a dziś ponownie zagości w naszym domu...

Tak więc jutro góra na początku tygodnia zostanie zamówione nowe akwarium, na które ciułałem każdego zaskórniaka ... W końcu się udało i zaczynam realizację marzenia...

 

Ale tutaj w temacie  DIY chciałbym wam przestawić projekt filtra narurowego, który chce zrealizować u siebie pod szafką... A więc poniżej przedstawiam rysunek projektu... Oczywiście krzyczcie, zgłaszajcie obiekcje i wszelkiej maści propozycje poprawy czy też aprobaty owego rozwiązania...58a75d23d47dd_Fliltrnarurowy.thumb.jpg.16b41db062f23a0c8fe5dca5c40c93df.jpg

Osprzęt narurowca

  • Pompa - Grundfos 25-40 / 180 lub 25-60 /180
  • Rury - 3/4 po całości
  • Filtry narurowe - 10" wloty 3/4 (filtr NR6 - raczej zostanie jako zapasowy, bo CO2 nie jest mi obecnie przydatne, ale wolę mieć ciut więcej, na wszelki wypadek w razie zmiany akwarium na roślinne) - w dalszych planach jest namówienie żonkila na dodatkowe akwarium 700+ (200x60x60)
  • Zawory PCV - pełno przelotowe

Jeżeli coś wymaga zmiany w układzie - proszę piszcie od razu bez ceregieli, że wywalić / zmienić... Bo nie wiem czy aż tyle mi potrzeba filtrów za pompą jako biologia...

 

Poniżej rysunek też do wykonania gotowego stelaża pod wyżej wymienione akwarium 300L.

58a75d317e2bc_StelapodAkwarium.thumb.jpg.a3bf3b9bbc0c00becd07dcb26e7dbd30.jpg

  • Profile - stalowe 40x40x3mm
  • Nóżki - 6 sztuk regulowane
  • Wspawane w każdym rogu uchwyty do montażu płyt MDF lub płyty meblowej z otworem fi 8mm..
  • Wzmocnienia skośne - a na wszelki wypadek :) lepiej mieć niż później kombinować, a spać chce spokojnie.

Jeżeli cena za wykonanie będzie na znośnym pułapie to powstanie wyżej wymieniony stelaż, jak nie to będzie full drewno z profili struganych / impregnowanych ciśnieniowo 40x80mm lub 40x70mm zależnie co będzie pod ręką na składzie. Do tego całość pokryta lakierem w celu zabezpieczenia drewna / stelaża a na sam koniec na wszystko położony lakier okrętowy / jachtowy...

 

Mam nadzieję, że nie przynudzam... W miarę możliwości będę dodawać kolejne etapy realizacji marzenia... Krok po kroku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem, ale obecnie stoi przede mną ściana w postaci żony... Małymi kroczkami, a osiągnę cel 700L... Wpierw 300l a potem jak się przyzwyczai to się zacznie ustalać priorytety i zmiany w wystroju / wielkości akwarium...

 

Co do filtracji to wynika, że chyba zaszalałem za bardzo... Czyli co jednak usunąć po jednym filtrze z zestawy filtrów NR3-4 oraz NR7-8 i pozostawić po jednym w układzie??? Czy może od razu zostawić po 1 sztuce na odnogę???

Edytowane przez Morganelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz się wypowiedzą narurowcy i dostaniesz rzetelne info, nie chciał bym wprowadzić w błąd, niemniej do 300l to za grubo, Purolite wystarczy jeden, biologii litr to będzie aż nadto, bo same wody pewnie zmieścisz ~230-240l jak nie zaszalejesz z kameniami i piachem.

Rozważ też czy warto Ci przepłacać za full OW, moim zdaniem w naszym biotopie to kasa w błoto, różnica praktycznie niezauważalna. Jak masz duże parcie na OW to wystarczy 1 bok a i tak nie zauważysz różnicy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypowiem się tylko na temat stalaża i narurowca, bo strasznie nie lubię tematów/postów związanymi z żonami i ich zakazami... stelaż wykonaj z profilu 30x30x2 i wystarczy. Na takiem profilu i projekcie jaki zaproponowałeś stoi moje 720l. Przy narurowcu zastosuj max 2/3 korpusy z biologią i jeden z purolite. 

Żonę zapytaj czemu nie chodzi w kasku :P Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Jargos napisał:

wypowiem się tylko na temat stalaża i narurowca, bo strasznie nie lubię tematów/postów związanymi z żonami i ich zakazami... stelaż wykonaj z profilu 30x30x2 i wystarczy. Na takiem profilu i projekcie jaki zaproponowałeś stoi moje 720l. Przy narurowcu zastosuj max 2/3 korpusy z biologią i jeden z purolite. 

Żonę zapytaj czemu nie chodzi w kasku :P Pozdro

Temat o niej faktycznie w tym hobby to porażka, ale cóż powoli idzie ku lepszemu... Przełamała się i zaczyna interesować się tematem, więc mam nadzieję, że niedługo to będę miał sprzymierzeńca w przygodzie / hobby...

 

Co do stelaża, to kurcze tutaj też za grubo??? Brałem pod uwagę ciężar rzędu 300kg woda + 30-40kg piasek + 50kg kamienie = dla równego liczenia jakieś 400kg ciężaru... Profil 30x30x2 wydał mi się zbyt delikatny, a i powierzchnia mała... Jak to się mówi lepiej w tym przypadku dać więcej i spać spokojnie niż co wieczór zastanawiać się czy nie będzie 300L wody na podłodze...

10 godzin temu, Pleziorro napisał:

Zaraz się wypowiedzą narurowcy i dostaniesz rzetelne info, nie chciał bym wprowadzić w błąd, niemniej do 300l to za grubo, Purolite wystarczy jeden, biologii litr to będzie aż nadto, bo same wody pewnie zmieścisz ~230-240l jak nie zaszalejesz z kameniami i piachem.

Rozważ też czy warto Ci przepłacać za full OW, moim zdaniem w naszym biotopie to kasa w błoto, różnica praktycznie niezauważalna. Jak masz duże parcie na OW to wystarczy 1 bok a i tak nie zauważysz różnicy ;)

Co do korpusów za pompą to fakt zaszalałem za bardzo i jak tylko potwierdzi się to usunę z projektu te zbędne 2 korpusy zostawiając po 1 sztuce na Matrixa i Purolite...

Co do OW to akurat dobre szkło, czyste i lepsze pod względem wyglądu i odbioru całości obsady w akwarium... Różnica w zakupie akwarium o moich wymiarach ze szkła FLOAT (zielone) wynosi w granicach 400-500zł za gotowe akwarium w sklepie,(bez wzmocnień i z szyby 8mm co dla mnie to za słaba szyba + do tego ten czarny ohydny sylikon), a za full OW to koszt jak dla mnie 700-800zł na zamówienie (szkło 10mm i do tego wzmocnienia wzdłużne i 1 spinka na środku + sylikon transparentny :) ) więc dołożenie tych 2-3 stówek nie robi aż tak różnicy... Jak już cieszyć się z wyglądu obsady, to dla mnie lepiej bez dodatkowego koloru zielonego :)

 

Poprawiony rysunek układu filtrów...

58a7fd93c5e3c_Fliltrnarurowy-poprawiony.thumb.jpg.3621cbeb9f13233cc5aab1be323c2921.jpg

Edytowane przez Morganelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytania  dodatkowe:D

Czy to nie Ursynów? albo SUW Centrum z ul Filtrowej bo tam purolite nie działa.

Czemu 2x droższa pompa   wystarczy taka  eco za 240 zł - 25/60 pompuje tyle samo i nikt nie napisał że głośna czy słaba a i tak pracuje bez tych automatów na ręcznym 1 lub 2 ( u ciebie na 1)

Czemu nie tańsze od razu 700l   z float , bo jak masz problem z małżowinką to zabierz ją na spotkanie  24 tego bar Janusz a my to już ją przekonamy  na takie 1000l :D - zapisy u Pleziorro:D

Teraz projekt lepiej ale po Purolite powrót odrębnym wężykiem prosto do baniaka.

Rób od razu tak by można było całość bez rozwalania wyjąć i przenieść żywcem do stelaża 200 x 80 x 70h cm :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś mętne to Twoje tłumaczenie o wyborze OW :).
Różnicy nie widać gołym okiem :) tu masz przełom szyb, po lewej Float a po prawej Ultra Clear (jest bardziej transparentna od OptiWhite).

 

Reszta argumentów raczej do mnie nie przemawia, można zamówić dowolne akwarium z float o każdej grubości ze wzmocnieniami dookoła i klejone transparentnym silikonem, nie trzeba kupować najtańszego z Allegro. A gdzie będą Ci kleić 120x50x50@10mm w cenie 700-800zł za full opti ?

Co do spotkania, to zapraszam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, deccorativo napisał:

Pytania  dodatkowe:D

Czy to nie Ursynów? albo SUW Centrum z ul Filtrowej bo tam purolite nie działa.

Czemu 2x droższa pompa   wystarczy taka  eco za 240 zł - 25/60 pompuje tyle samo i nikt nie napisał że głośna czy słaba a i tak pracuje bez tych automatów na ręcznym 1 lub 2 ( u ciebie na 1)

Czemu nie tańsze od razu 700l   z float , bo jak masz problem z małżowinką to zabierz ją na spotkanie  24 tego bar Janusz a my to już ją przekonamy  na takie 1000l :D - zapisy u Pleziorro:D

Teraz projekt lepiej ale po Purolite powrót odrębnym wężykiem prosto do baniaka.

Rób od razu tak by można było całość bez rozwalania wyjąć i przenieść żywcem do stelaża 200 x 80 x 70h cm :D

Miejscowość - Wesoła - badań wody jeszcze nie wykonałem, ale miasto ma własne ujęcia wody, więc z Warszawską kranówką mam mało styczności :)...

Pompa - Grundfos 25-40 / 180 - a to już wybór do którego przyczynił się użytkownik STAN, a dokładniej film jego autorstwa o filtracji narurowej - za co należą mu się pochwały, bo sporo się dowiedziałem z jego opowieści... NOWA - w granicach 350zł, choć fakt tutaj mi chodzi po głowie zakup pompy tańszej IBO BETA 25/40 180 - 240zł...

Małżonka uparta, obecnie stojąc za mną podczas pisania stanowczo odmawia i nie da się przekonać... Na tą chwilę 300l 120x50x50 jest zgoda, może uda się na 120x60x60 ale to tylko i wyłącznie po cichu bez mówienia jej o faktycznych wymiarach Akwarium.

26 minut temu, Pleziorro napisał:

Jakieś mętne to Twoje tłumaczenie o wyborze OW :).
Różnicy nie widać gołym okiem :) tu masz przełom szyb, po lewej Float a po prawej Ultra Clear (jest bardziej transparentna od OptiWhite).

  Dla mnie OW z organoleptycznego sprawdzania i porównania wydaje się znacznie lepszym szkłem... Wahałem się z zakupem ze szkła FLOAT, ale ten zielonkawy kolor mnie odstrasza... Na chwilę obecną jeszcze szkło nie zamówione, zawsze istnieje możliwość zmiany zdania, choć raczej moja uparta natura, skłania mnie przez wyborem full OW...

 

29 minut temu, Pleziorro napisał:

Reszta argumentów raczej do mnie nie przemawia, można zamówić dowolne akwarium z float o każdej grubości ze wzmocnieniami dookoła i klejone transparentnym silikonem, nie trzeba kupować najtańszego z Allegro. A gdzie będą Ci kleić 120x50x50@10mm w cenie 700-800zł za full opti ?

Co do spotkania, to zapraszam :)

Nie pytałem się nikogo o wykonanie Akwarium z szyby float, bo aż głupio biorąc pod uwagę dzisiejsze trendy w kierunku OW... Float dostępny w sklepach od ręki jest z czarnym sylikonem bez wzmocnień i szyba max 8mm, co pamiętając poprzednie akwarium 240l i wybrzuszenie tylnej ściany, jakoś nie napawa mnie radością i spokojem...

Wolę od razu zamówić AQU z 10mm szkła wraz ze wzmocnieniami wzdłużnymi i środkowym, bez strachu ( małe dziecko grasuje po domu) że lekkie uderzenie i będzie basen na podłodze... Co do ceny i oferty to taką otrzymałem od osoby prywatnej z ogłoszenia z miasta obok (wolę nie pisać dokładnie) nie wiem czy wolno na tym forum reklamować kogoś... Oferta firmowa to już w sumie koszt 1000zł za full OW...

 

A spotkać się obecnie nie dam rady, chory leżakuje w domu z całą rodzinną załogą... Grypa + zapalenie oskrzeli, więc odpadam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem w zakresie filtra.
Moja propozycja to IBO 25/60, 2 korpusy mechanika, pompa, 2 korpusy biologia, za pompa odnoga z korpusem na purolite z osobnym wezykiem. Poszukaj postow odnosnie narurowca, ostatnio duzo dyskusji bylo w tym temacie.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Że szkła... małe akwarium z otworami na 3 rury obsmarkalem pianka i okleiłem styropianem... na to ceresit 
    • @crav z czego budowałeś u siebie komin?
    • W najbliższą sobotę (29 czerwca) około południa planuje ,,wycieczkę" po ryby do Sebastiana z Tanganika Konin - jestem już umówiony na konkretną godzinę.  Może ktoś z Warszawy lub okolic chcę się zabrać bo ma w planach uzupełnienie obsady lub inne swoje powody (zobaczenie hodowli czy rozejrzenie się za rybami ,,na przyszłość"). Termin dość bliski, ale jak coś proszę pisać tutaj lub w wiadomości prywatnej na forum.
    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.