Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Tak jak pisałem w którymś temacie, planuję przejście z akwarium 100x50x50 na 150x50x50.

W dotychczasowym akwarium miałem filtrację kubełek HW302 i AquaEl Circulator 1500.

Jakie filtry polecilibyście to akwarium 375 l? Zależy mi, żeby to był kubełek i cyrkulator. Czy ten dotychczasowy cyrkulator wystarczy, czy będzie za mały? Jeśli chodzi o obsadę, to planuję około 15 ryb.

Edytowane przez Kamil_M
Opublikowano

Witaj...

Ja bym zostawił HW-302 jako biologa,a dokupił bym drugi kubełek o przepływie 2000l/h i zastosował bym go jako typowego mechanika...Oczywiście tego Aquaela 1500 na tą chwilę bym zostawił i zobaczył jak sobie będzie radził z zmiataniem zanieczyszczeń z podłoża do zasysów filtrów...

Jeśli by nie zdał egzaminu to w późniejszym czasie dokupił bym falownik Jebao/Jecod RW-8 lub taniego JVP 

Opublikowano

Podłączę się do tematu. Mam baniak 375L 150x50x50 - obecnie mam kubeł JBL e1500 jako bilog i Aquael Circulator 2000 jako mechanik wewnętrzny. Niestety nie zamiata porządnie z podłoża. 

Myślę o zmianie na Aquael Turbo Filter 2000 plus falownik Aquael Reef CIRCULATOR 4000. Czy Turbo filter będzie sensownym rozwiązaniem? Czy narazie spróbować postawić tylko z falwonikiem? 

Opublikowano

Circulatora na turbo wymienić? Moim zdaniem bez sensu, taka sama wydajność, nic lepiej nie będzie, szkoda kasy. Faktycznie spróbuj dołożyć jakiś falownik, to powinno być skuteczne. Ewentualnie jeszcze wcześniej pokombinuj z ustawieniem skał i wylotów z filtrów.

Opublikowano (edytowane)

Zamiana Aquael Circulator 2000 na Turbo Filter 2000 nie ma najmniejszego sensu.

Napisz jak masz rozmieszczony sprzęt w akwarium, jak jest wyposażony i umiejscowiony AC 2000 (na jakiej wysokości masz umieszczoną głowicę, czy gąbka jest duża i jaką ma gradację, czy zasys filtra znajduje się na całej długości gąbki itp.). Poza tym napisz, w czym masz problem z nieczystościami, tzn. czy gromadzą się w jednym miejscu, czy w ogóle się nie przemieszczają w kierunku zasysów, a może masz tzw. klockofobię i gdy widzisz, że jakaś pojedyncza kupa zalega na podłożu to już nie możesz spojrzeć w kierunku akwarium.

 

Edytowane przez Post_Mortem
  • Dziękuję 1
Opublikowano
Godzinę temu, marcin73m napisał:

Circulatora na turbo wymienić? Moim zdaniem bez sensu, taka sama wydajność, nic lepiej nie będzie, szkoda kasy. Faktycznie spróbuj dołożyć jakiś falownik, to powinno być skuteczne. Ewentualnie jeszcze wcześniej pokombinuj z ustawieniem skał i wylotów z filtrów.

Też myślę że u kolegi @niedzielek falownik rozwiąże problem zalegających odchodów i tu nie wybierał bym  Aquael Reef CIRCULATOR 4000 a dołożył bym kaski i zakupił  bym Jebao/Jecod RW-8 z kontrolerem oraz z regulacją przepływu...

 

Opublikowano

Chyba jednak mam trochę zrypany system filtracji. Tak siedzę, czytam i myślę... 

Po lewej stronie akwa mam Circulator wraz z wylotem wody z kubła, po prawej zasys do kubła... Więc najpierw muszę przemienic system filtrujący z kubła i zobaczyć co się zmieni. Wtedy myśleć o falowniku. 

/profile/860-post_mortem/" rel="">@Post_Mortem rozwaliła mnie ta klockofobia na łopatki :D

A co do klocków to środek akwa wyglada tak

6b98139174414afca70a352502090bc6.jpg

Opublikowano
58 minut temu, niedzielek napisał:

 

Chyba jednak mam trochę zrypany system filtracji. Tak siedzę, czytam i myślę... 

 

Po lewej stronie akwa mam Circulator wraz z wylotem wody z kubła, po prawej zasys do kubła... Więc najpierw muszę przemienic system filtrujący z kubła i zobaczyć co się zmieni. Wtedy myśleć o falowniku. 

 

/profile/860-post_mortem/" rel="">@Post_Mortem rozwaliła mnie ta klockofobia na łopatki :D

A co do klocków to środek akwa wyglada tak

6b98139174414afca70a352502090bc6.jpg

Oj, to coś nie tak z cyrkulacją :/

Jaką ilość piasku masz? Bo coś się mi wydaje, że jest go dość grubo(albo zdjęcie mnie zmyla :) )

Opublikowano
Zamiana Aquael Circulator 2000 na Turbo Filter 2000 nie ma najmniejszego sensu.

Napisz jak masz rozmieszczony sprzęt w akwarium, jak jest wyposażony i umiejscowiony AC 2000 (na jakiej wysokości masz umieszczoną głowicę, czy gąbka jest duża i jaką ma gradację, czy zasys filtra znajduje się na całej długości gąbki itp.). Poza tym napisz, w czym masz problem z nieczystościami, tzn. czy gromadzą się w jednym miejscu, czy w ogóle się nie przemieszczają w kierunku zasysów, a może masz tzw. klockofobię i gdy widzisz, że jakaś pojedyncza kupa zalega na podłożu to już nie możesz spojrzeć w kierunku akwarium.

 


Co do gradacji to nie mam pojęcia jaka była założona a jej nie wymieniałem. Jest na całej długości zasysu.

88a77a83cee65bb4c43e2427daf04f00.jpg
31488f1bb3a67915d0ff2d16e4b39eeb.jpg

Co do piasku, to jest go tak 7cm...


Pozdrawiam,
Damian

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.