Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W zamian za Caeruleusa bo to chyba o nim najwięcej teraz piszemy. Połączenie tej ryby z Labeo odpada, ale propozycja Bezpryma bardzo fajna tylko już musisz wybrać między Estherae, a Msobo.

Opublikowano

Ok. Jest to jakaś opcja, dzięki bardzo. Dalej czytam i natrafiłem na opis, że może być lekki problem hodując Metriaclima sp. „zebra Chilumba” (Maison Reef) razem z Cynotilapia zebroides (Cobue) - źródło artykuły klubowiczów. Muszę to bardziej zgłębić, a może ktoś ma takie połączenie?

Opublikowano
Ok. Jest to jakaś opcja, dzięki bardzo. Dalej czytam i natrafiłem na opis, że może być lekki problem hodując Metriaclima sp. „zebra Chilumba” (Maison Reef) razem z Cynotilapia zebroides (Cobue) - źródło artykuły klubowiczów. Muszę to bardziej zgłębić, a może ktoś ma takie połączenie?


Problem może wynikać z terytorialności tych dwóch gatunków i zależeć od wielkości zbiornika w jakim mają być trzymane, ale tego raczej nie unikniesz chcąc hodować ryby z jeziora Malawi...

Opublikowano

Tak masz rację, ktoś to podobnie ujął, iż terytorializm Mbuny jest piękny i dlatego warto pokusić się, aby dać ku temu warunki, aby tym się cieszyć.


A co powiecie aby zamiast "Yellowka" spróbować Pseudotropheus daktari/Metriaclima sp. daktari (nie wiem, która nazwa jest poprawna). Pod kątem żywieniowym powinien pasować.

Opublikowano
Metriaclima sp. daktari


Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że tylko samiec jest żółciutki, a samice szarobure? Nie wiem jak duże ma to dla Ciebie znaczenie, ale sądząc po uporze zostania przy Caeruleusach, zależy Ci na tym, żeby wprowadzić żywe kolory do baniaka. Jeśli się nie mylę, na Twoim miejscu postawiłbym na Msobo z propozycji Bezpryma.

Opublikowano
Cytat:

Zamieszczone przez klekot

Metriaclima sp. daktari

Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że tylko samiec jest żółciutki, a samice szarobure? Nie wiem jak duże ma to dla Ciebie znaczenie, ale sądząc po uporze zostania przy Caeruleusach, zależy Ci na tym, żeby wprowadzić żywe kolory do baniaka. Jeśli się nie mylę, na Twoim miejscu postawiłbym na Msobo z propozycji Bezpryma.



Tak Matik, masz rację. Dopiero później się zorientowałem. Przeglądając jeszcze bazę i wątki z obsadą wpadły mi jeszcze w oko Tropheops Chilumba (Orange). Roślinożerca i też mógłby być kandydatem. Powoli coś mi się klaruje i wieczorem mam zamiar zrobić ze dwa - trzy zestawienia, oczywiście cały czas czekając na Wasze sugestie.

-- dołączony post:

Przedstawiam jeszcze dwa warianty, które rozważam:

I. Dieta wszystkożerna z jednym ewentualnie wyjątkiem Red Top (Likoma);

1. Pseudotropheus sp. Williamsi North (Blue Lips);

2. Cynotilapia zebroides (Cobue) lub Cynotilapia zebroides Red Top (Likoma) tutaj zastanawiam się ponieważ Red Top (Likoma) ma ładniejsze samice;

3. Pseudotropheus ACEI - nie wiem jeszcze która odmiana;

4. Metriaclima sp. Zebra Chilumba (Maison Reef);

5. Melanochromis cyaneorhabdos "Maingano";

6. Metriaclima sp. Msobo, Magunga;

7. Pseudotropheus sp. Elongatus Chailosi;

Siedem gatunków raczej za dużo, więc pozycja ostatnia jak coś to odpada.


II.

1. Pseudotropheus sp. Williamsi North (Blue Lips);

2. Labeotropheus trewavasae (West Thumbi Is. OB );

3. Pseudotropheus ACEI - nie wiem jeszcze która odmiana;

4. Metriaclima sp. Zebra Chilumba (Maison Reef);

5. Melanochromis cyaneorhabdos "Maingano";

6. Tropheops sp. Chilumba (Orange),

7. Metriaclima sp. Msobo, Magunga;

W tym przypadku, także jeśli 7 gatunków za dużo, ostatni odpada.


W obu przypadkach zamierzam zacząć od młodziaków (jak najmniejsze w sprzedaży) po 7 sztuk, z wyjątkiem Acei, gdzie kupię 10 sztuk. Dalej będę obserwował i zobaczymy jak to się potoczy.

Proszę Podpowiedzcie, Doradźcie.

Opublikowano

Ja bym postawił na opcję nr 2 dlatego, że pozbywasz się możliwości posiadania brzydszych samic (Cynotilapia), no i mam słabość do Labeotropheusów :P Acei proponuję odmianę Luwala Reef. A Maingano to Pseudotropheus ;)

Opublikowano

Ja też bym się skłaniał do obsady nr 2. ze względu na preferencje żywieniowe ryb. Likoma z obsady nr 1 jest mięsożercą więc nie za bardzo pasuje do reszty tak jak Yellow z poprzednich postów.

Jako że Msobo to moja ukochana ryba więc bardziej ją widzę zamiast Tropheops Chilumba, ale to tylko moje zdanie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.