Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Akwarium już się robi, tak więc trzeba pomyśleć o obsadzie.

Baniak sporawy tak więc coś tam się zmieści, no właśnie tylko ile? Jedyny wymóg od żony musi być ładnie kolorowo :D

Jako iż zgodziła się na takie duże akwarium chcę iść na kompromis i zrobić ładnie kolorowo.


Po oglądnięciu różnych stron i filmików spodobały nam się ryby:


metriaclima zebra gold kawanga lub pseudotropheus flavus lub Pseudotropheus sp. " elongatus chailosi " Chitande Island


Metriaclima sp. "Zebra Chilumba" (Luwino Reef) spacer.giflub Metricalima zebra Chilumba Maison Reef


Pseudotropheus demasoni

Pseudotropheus Saulosi lub metriaclima msobo magunga

melanochromis auratus

pseudotropheus acei

melanochromis maingano

pseudotropheus neon spot elongatus

iodotropheus sprengerae lub IODOTROPHEUS SPRENGERE MAKOKOLA RED

maylandia estherae ob

labidochromis hongi (sweden lub red top)



Ile Gatunków można mięć w takim litrażu?

Ryby są wypisane według kolejności co się najbardziej podoba.

Uprzejmie proszę fachowców o rzucenie okiem na moje wypociny czy pasują ze sobą żywieniowo i ogólnie.


Z góry dziękuje za Pomoc.



-- dołączony post:

Nikt nic nie podpowie?

Opublikowano

Fajny litraż a jakie konkretnie wymiary.

Bo wiesz spotkałem zbiorniki w kształcie wieżowca, a u pyszczaków ważna jest powierzchnia dna.

Opublikowano

Moje zestawienie

M. Zebra Chilumba Maison Reef 1+5

M.Msobo Magunga 1+5

P.Acei 10 szt

M. Estherae OB 1+5

P. Maingano 1+5


Żywieniowo sobie poradzą, proponuję 60/40 w stronę roślinnego. Meison prawdopodobnie będzie najagresywniejszy. Acei sobie dobierzesz jaka Ci pasuje. W zestawieniu masz pasy pionowe, poziome, plamy, kolory jednolite więc nie powinno być konfliktów natury estetycznej.

Opublikowano

A co byście powiedzieli na coś takiego ?


metriaclima zebra gold kawanga


Metriaclima sp. "Zebra Chilumba" (Luwino Reef)


Pseudotropheus demasoni


metriaclima msobo magunga


melanochromis auratus


pseudotropheus acei


melanochromis maingano



Opublikowano

Starałem się dobrać coś co nie jest uważane za typowego roślinożercę( Demasoni, Hongi, Auratus) . Te trzy gatunki są wysoce agresywne, a jednego killera w postaci M. Zebra Chilumba już masz. Osobiście bym dodał jeszcze ze dwa gatunki. Jednak może ktoś inny podrzuci coś ciekawego bo Twój zbiornik ma potencjał i warto coś wrzucić oryginalnego. Na pewno by pasował Iodotropheus ale ten zwykły nie red (bo to raczej jest twór genetyczny). Można by wpuścić zamiast Maingano, Melanochromis Kaskazani l (Northern Blue). Może jeszcze coś z inetensywnymi czarnymi pionowymi pasami typu Saulosi, lecz samice będą żółte jak u Msobo. Musi się jeszcze ktoś wypowiedzieć, kto coś podrzuci ciekawego. Musisz patrzeć nie tylko na ilość gatunków ale też na ich charaktery.

-- dołączony post:

A co byście powiedzieli na coś takiego ?


metriaclima zebra gold kawanga


Metriaclima sp. "Zebra Chilumba" (Luwino Reef)


Pseudotropheus demasoni


metriaclima msobo magunga


melanochromis auratus


pseudotropheus acei


melanochromis maingano






W tym zestawieniu masz trzy wysoce agresywne gatunki M. Zebra Chilumba, P. Demasoni, Auratus. Demasoni choć mały rośnie, ale nie koniecznie będzie ustępował miejsca większym.

Opublikowano

Witaj.

Chcesz mieć kolorowo, ale Metriaclima zebra Gold Kawanga ma nieciekawe samice. Czy myślałeś o Labeotropheus trewavasae? Jest ta "tradycyjna" odmiana (Thumbi West), ale jest też Chilumba, czy Ob. Jest też Metriaclima lombardoi z jednymi z najładniejszych samic. Samiec nie wyróżnia się urodą, ale jest ładny. Przy Pseudotropheus acei dopisz o jakiej odmianie myślisz. Łatwiej będzie Ci doradzić inne gatunki pod względem kolorystycznym.

Opublikowano

Pseudotropheus acei nagra lub itungi.

Zebra gold kwanga samiec jest bardzo ładny i na te 3 samiczki szaro bure mógł bym oko przymknąć. Auratus mogę zamienić na neon spota (znów samiec ladny) lub iodotropheus sprengerae.

Metriaclima lombardoi faktycznie jest ładny ale. Tego co kojarzę to niezły z niego agresor

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.