Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, właśnie zakładam swoje pierwsze Malawi i chciałbym uniknąć błędów przy dobieraniu obsady (sam sobię raczej nie poradzę). Wymiary zbiornika 200L - 100cm-50cm(wys.)-40cm(szer.)


Jeśli to możliweto wolałbym więcej gatunków niż mniej gatunków a więcej ich sztuk. Niekoniecznie też pospolite gatunki tylko jakieś wyszukane. Z góry dziękuję za dobranie obsady. Ja jedynie znam te co podejrzałem w sklepie zoologicznym :) Po prostu marzą mi się kolorowe gatunki, :) Chciałbym zrobić 3 gatunki, nie koniecznie po prostu Yellowy tylko bardziej wyszukane. :)

Opublikowano

Maksymalnie dwa gatunki.Trzy samce to za dużo na tak małą powierzchnię dna.

10 ryb w takim zbiorniku to górny limit.Ryby nie przekraczające 10cm.

Jak widzisz wybór będziesz miał mocno ograniczony, taki urok małych zbiorników...

Opublikowano

Definitywnie trzy to za dużo ? Nie ma opcji jakiejś pogodzenia mniejszych gatunków ? Albo jeden większy dwa mniejsze, no nie wiem sam. Dużo ludzi widziałem miało 3 gatunki (nie wiem jakie skutki)

Opublikowano

Witam, jeszcze raz ja. Poczytałem link podesłany niżej. Wybrałem rybki do litrażu 200-240L, które po prostu mi się podobają. Chciałbym o pomoc w wyborze 3 gatunków, które będą mogły ze sobą żyć. Fajnie by było połączyć te pierwsze, ale nie wiem czy to możliwe ;)


Pseudotropheus polit

Metriaclima membe deep

Cynotilapia afra red top Likoma

Cynotilapia Afra Cobwe

Iodotropheus sprengerae - rdzawy

Labidochromis caeruleus - yellow

Pseudotropheus elongatus Chewere

Cynotilapia sp.Jalo Reef

Pseudotropheus demasoni

Opublikowano

Cześć. Nie pchaj na siłę 3 gatunków do takiego akwa. Różnica pomiędzy 200 a 240l jest spora bo to 20cm dna więcej. Czy Pseudotropheus saulosi Ci się nie podoba? Według mnie to jedna z najładniejszych ryb małej mbuny i można by do niego dołożyć jakiś inny ciekawy gatunek z tych co podałeś, np. Cynotilapia Afra Cobue czy Iodotropheus sprengerae, który przy odpowiednim świetle wygląda naprawdę fajnie (wiem bo mam). Miał byś wtedy ciekawą kolorystycznie obsadę odpowiednią do wielkości szkła. Jeśli chodzi o Pseudotropheus demasoni to w takim akwa tylko jedno gatunkowo bo to piękna ale bardzo agresywna ryba, zresztą nie polecana przez to początkującym. Podobne zdanie mam na temat Metriaclima membe deep. Przemyśl dobrze sprawę obsady, bo doradzając nikt nie chce zrobić Ci na złość tylko ustrzec Cię od późniejszych rozczarowań. Pozdrawiam.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Saulosi w sumie nawet ciekawsza od Yellow, które proponowałem. A wypowiedziałbyś się co do reszty ? Jak je widzisz.

Pseudotropheus polit

Cynotilapia afra red top Likoma

Pseudotropheus elongatus Chewere

Cynotilapia sp.Jalo Reef

Opublikowano

Pooglądaj sobie w necie kolory samic (bo tych przecież zawsze docelowo jest więcej w akwa) gatunków które zaproponowałeś i myślę, że to Ci coś rozjaśni. Porównaj sobie potem z kolorami obsad, które Ci wcześniej proponowałem. Na względzie miej również warunki żywieniowe każdego gatunku o czym pisze Perez666, bo to ustrzeże Cię przed niepotrzebnymi chorobami i problemami w obsadzie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.