Skocz do zawartości

Pokrywa z pcv na 780litrów


Rekomendowane odpowiedzi

Jako że nie spotkałem się z wątkiem budowy pokrywy z pcv na akwarium które ma 2 metry długości wymyśliłem sobie że zrobię taką pokrywę. Jako że aluminium jest droższe i nie mam gdzie go spawać a łączenia na nity odrazu odpadły wybór padł na PCV.


Już na samym początku miałem przeciwności, bowiem u osoby (zresztą bardzo dobrze znanej na forum) u której zamawiałem dowiedziałem się ze nie ma szans abym dostał (za wysyłką oczywiście) elementy które mają więcej niż 175cm(ograniczenia kuriera), także po wyliczeniu w kalkulatorze Reteza podzieliłem jeszcze elementy na mniejsze.


Aktualnie zaczynam kleić elementy ze sobą. Zdjęcia wrzucę potem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie jestem na etapie ogólnego montażu. Zaraz zacznę delikatne szlifowanie aby całość zaczęła ze sobą "grać", chodzi mi tutaj dokładnie o te elementy:

80367d621e6a84f7.jpg

Brakuje im kilku milimetrów do doskonałości. Po doszlifowaniu mam zamiar skręcić ramkę i polożyć ją na akwarium, a następnie dopasować ostatni bok który dopiero wtedy zostanie ustawiony. Dlatego celowo nie wklejałem do końca elementów które powinny tam być: d729e6f1508d84c4.jpg

Oszczędzę sobie szlifowania po wklejeniu, ponieważ jak wiadomo że i to ciężko jak i zabawa, tak to po prostu dotnę na wymiar.

Tutaj dłuższe boki pokrywy w całej okazałości: 4c8a9d29d438c752.jpg

Jak i krótsze:

0648ef2c7c2635d3.jpg


Myślałem że pcv będzie giętsze a tutaj zachowuje ono całkiem dobrą sztywność. Napewno jak na tą chwilę mam zamiar zamontować jedno wzmocnienie na samym środku, myślałem także nad teownikami aluminiowymi które będą na 1/4 od lewej i od prawej boku akwarium, aby zapobiec odkształceniom klapy. Wstępnie zrobiłem je dwie tzn po 1 metrze długości, trochę zastanawiam się czy nie będą za duże? Dodam że świetlówki będą mocowane w środku na ceowniku bądź kątowniku aluminiowym.


A więc pilnik w dłoń i do roboty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, wzmocnienie klapy musi być. Szczególnie wtedy gdy będzie w jednej części. Ja mam u siebie w pokrywie o dł. 80cm jedno wzmocnienie profil aluminiowy C. Przy sklejaniu swojej pokrywy też szlifowałem ją dwa razy przed sklejeniem wieńca i po jego sklejeniu ostateczne szlify. Dużo zabawy jeszcze przed Tobą tzn. oklejanie :D Pamiętaj o dokładnym oczyszczeniu i odtłuszczeniu powierzchni przed okleinowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego nawet nie zrywam tej folii ochronnej która jest, zostawiłem ją właśnie od zewnętrznej strony.


Póki co skręciłem dwie połówki na sucho, zaraz zacznę ostateczne skręcanie, potem tylko już klejenie zostanie.


Ja myślałem żeby klapy nie wzmacniać tylko wpuścić teownik który wrazie czego będzie można ściągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Hej. Kupiłem przeloty przez szkło jak na foto. Zasys oraz wylot chce zrobić w dnie akwa. Wystarczy to skręcić dobrze czy dać dodatkowo np. silikon akwarystyczny ? Dzięki
    • Ja kleiłem PVC do szyby na tył i dno  Soudal Silirub Cleanroom Trzymało bez problemów. Ma konsystencję bardziej kleistą niż silikon. Niestety długo schnie i jest tylko biały kolor Jak teraz odrywałem tło to trzymało całkiem nieźle po 5 latach. Wg producenta Trwale elastyczny uszczelniacz na bazie silikonu o utwardzeniu neutralnym (alkoxy) o długim czasie naskórkowania. Klasyfiko-wany jako materiał budowlany o minimalnej emisji substancji lot-nych - EC1 Plus R. Niewrażliwy na grzyby i bakterie - zawiera nowoczesny środek konserwują-cy pirytionian cynku ZnP. Spełnia wymagania FDA (code 21 §177.2600), posiada certyfikat IANESCO (bezpośredni kontakt z żywnością) oraz aprobatę I.K.I. (fizyczna bariera przeciwko mikroorganizmom). Do-skonała przyczepność do podłoży po-rowatych i nieporowatych m.in. do muru, cegły, betonu, drewna, aluminium, w tym również pokrytego malarskimi powłokami proszkowymi, szkła i powierzchni szkliwio-nych, PCV i akrylu. Nie stosować na PE, PP, teflonie, bitumach i innych podłożach antyadhezyjnych. Odporny na działanie warunków atmosferycznych i promienie UV. Zastosowanie: - wszelkie uszczelnienia i fugi elastyczne w pomieszczeniach czystych i steryl-nych typu "cleanroom": salach zabiego-wych, laboratoriach, kuchniach i jadal-niach w szpitalach i przemyśle farma-ceutycznym, - uszczelnienia w pomieszczeniach pro-dukcyjnych i magazynowych, chłodniach i mroźniach w przemyśle gastronomicz-nym i spożywczym, - elastyczne uszczelnienia odporne na działanie czynników atmosferycznych (deszcz, mróz, promieniowanie UV), np. fugi w fasadach budynków z prefabryka-tów betonowych, paneli HPL itp. - fugi ościeżnic drzwiowych i okiennych w pomieszczeniach sanitarnych, spoino-wanie płyt, paneli i urządzeń poliwęgla-nowych i poliakrylatowych itp.
    • Jest też Soudal Silirub 2, o którym w specyfikacji pisze, że zarówno do porowatych i nieporowatych. Nie stosowałem, piszą, że to uszczelniacz, a nie klej-uszczelniacz. Choć w karcie, na końcu piszą również coś takiego ... Nie stosować w miejscach narażonych na stały kontakt z wodą. I bądź tu mądry. 🤔 Albo zrobić coś takiego: kleksy z Silirub 2, a dookoła "aureolki" z Silirub AQ. 😆 Może to jest wyjście. F0035345_0001.pdf
    • @TomekT chyba jednak nie taka padaka. Właśnie przed chwilą był u mnie szklarz w związku z tym moim baniakiem. Pytałem przy okazji o ten moduł. Stwierdził, że klejenie czegoś takiego tylko i wyłącznie silikonem akwarystycznym bo inne kleje przy stałym kontakcie z wodą się nie sprawdzą. Soudal Silirub Aq to wg producenta właśnie silikon do konstrukcji szklanych więc myślę, że jest szansa na realizację jednak wklejania tego tła.  Z drugiej strony właśnie doczytałem również na stronie Soudal "[...] Doskonała przyczepność do szkła i innych powierzchni nieporowatych. [...]" 😕
    • No właśnie się zastanawiam, czy padaka bezapelacyjnie. U Jarka był niewłaściwy klej, za długi czas między nałożeniem kleju/dociśnięciem i za gruba spoina - pamiętam, że to opisywał. Marcin z kolei pisał, że spoina była możliwie cienka, no ale widać klej felerny.
    • Silirub aq firmy soudal.  Tło jest podzielone na 6 puzzli - akwarium 230x65 grubość tła w najgrubszym miejscu 20cm
    • Czyli po prostu padaka... @jaras a czym kleiłeś obecne tło i jaki jest mniej więcej jego największy element?
    • U mnie też moduł był dodatkowo wklejony pod wzmocnienie wzdłużne. Pomogło to tylko tyle, że odklejając się i unosząc do góry, moduł obrócił się jakby wokół górnej krawędzi, przez co być może siła z jaką wyskoczył była nieco zmniejszona.  
    • Jasne, chodziło mi o dodatkowe zabezpieczenie, nie zamiast wklejenia oczywiście. Pewnie, magnes musiałby być zatopiony na "zero" z klejonym do szyby tyłem modułu.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.