Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Sir Yaro czym obudowałeś te bloczki?

Fajny kolor tego czegoś!!!

--

Beton komórkowy to to samo co gazobeton?

Nie znam się i pytam :)

Komórkowy?

http://allegro.pl/bloczek-gazobeton-suporex-solbet-12-600-bialy-i3058053740.html

Gazowy?

http://allegro.pl/bloczek-komorkowy-gazobeton-h-h-240x115x625-p-w-i3043865470.html



Obudowałem normalną płytą meblową przyciętą na wymiar. Nie wyszło to najładniej bo miałem mega mało miejsca na drzwi.. :(


Co do drugiego pytania to tak. Generalnie nie widzę różnicy z czego wybudujesz postument. Byle się trzymał kupy i był wypoziomowany.



Wysyłane z Galaxy Nexus za pomocą Tapatalk 2

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Witam

Mam pytanie co do podmurówki z tych bloczków.

Myślę wykorzystać tylną ścianę jako tył podmurówki.

Ściana z czerwonej cegły, bloczki prostopadłe do ściany na 10 cm wmurowane.

Ściana jest gruba i myślę że wytrzyma bo pamiętam że jak wierciłem dziury na kołki rozporowe to dwa wiertła poszły a dziury nie mogłem wywiercić.

Blat też pójdzie na to i 10 cm w ścianę.

Patrzyłem strop i jest zrobiony na stalowych wielkich szynach rozstawionych co metr. Między szynami ułożona cegła w postaci łuku i na to jakaś wylewka.

Ściana w którą chcę się wbić stoi chyba na tej szynie patrząc z piwnicy.

Ja jutro podnoszę jeszcze na 10 cm wylewkę na równo z podłogą i na to bloczki.

Będzie dobrze?

Opublikowano

Ściana w którą chcę się wbić stoi chyba na tej szynie patrząc z piwnicy.



Czy belki nośne stropu wychodzą z tej ściany, tzn czy ściana w którą chcesz się zakotwiczyć jest oparta na fundamencie?


Ciężko jest mi uwierzyć, by ta ściana stała na stropie. Myślę, że jest ona postawiona na fundamencie. Jeżeli chcesz postawić akwarium przy tak postawionej ścianie to spokojna głowa. Do tego jak planujesz odciążyć strop zakotwiczając się w niej, to tylko ulżysz stropowi. Wg mnie na taki ciężar za dużo asekuracji.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Pomyliło mi się .

Ściana stoi na tej samej pozycji co w piwnicy ściana.

--

A ta ściana w piwnicy jest już lana z betonu czyli fundament, chyba?

Nie znam się :)

--

Te belki (szyny) wychodzą ze ściany zewnętrznej budynku do środka domu, do drugiej ściany.

Ja wbić się chcę do ściany dzielącej pokoje która też stoi wzdłuż tych szyn. grubej na długość cegły.

Opublikowano

Szczerze to prawie w ogole nie zrozumiałem o co chodzi :)

Jak chcesz wpuscic jakos bloczki w sciane to na pewno to nie zaszkodzi (o ile nie uszkodzisz ściany :D ). U mnie bloczki stoją tylko na podłodze i nie sa w żaden celowy i planowy sposób związane ze ścianą.

Opublikowano

Ściana stoi na tej samej pozycji co w piwnicy ściana.

...

Ja wbić się chcę do ściany dzielącej pokoje która też stoi wzdłuż tych szyn. grubej na długość cegły.



Ważne jest to, by ściana w którą chcesz się wbić stała na ścianie, która jest w piwnicy.


Czy belki nośne będą prostopadłe wobec frontu akwarium? Czyli na ilu belkach będzie "stało" akwarium? Jeżeli na co najmniej 2, równomiernie rozłożysz ciężar to wg mnie nie potrzebujesz nawet zakotwiczać się w ścianie. Przy ścianach strop ma dużo większą nośność użytkową. Na podobnym stropie mam przy ścianie postawione 2x większe akwarium. Myślałem o wsparciu 1 belki w piwnicy czy to ścianką z ytonga 24x24, czy wspornikiem żelaznym 40x40x3, ale z obserwacji (póki co) widzę, że ma potrzeby.

Opublikowano

Po kolei.

W pokoju stoi ściana działowa przy której postawię akwen.

Wzdłuż tej ściany pod deskami są kantówki do których jest przybita deska podłogowa.

Odstęp między kant. to 100 cm. ale dom ma ponad 100 lat ja nie jestem pewny na to stawiać 375 l warzące około 700 kg.

Chcę przy ścianie wyciąć w podłodze prostokąt o wymiarach 170x70 i wylać wylewkę na równo z podłogą gdzie dwie belki zostaną też zatopione po części w betonie.

Na to postawie 4 stopy z gazobetonu wbijając się 10 cm w tą ścianę działową z cegły czerwonej żeby odciążyć strop i przenieść ciężar na ścianę.

Na to 4 cm blat też wbity na 10 cm w ścianę i na górę akwen.

Pytanie moje było czy ściana nie po pęka od obciążenia,itp.

Czy to jest do za akceptowania?

Może trochę przesadzam :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.