
ragazzo
Użytkownik-
Postów
62 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
10O ragazzo
- Urodziny 26.07.1984
Informacje o profilu
-
Lokalizacja
Olkusz
-
Zainteresowania
muzyka , malawi , sport itp itd...
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Akwarium ładne ale nad górą musisz jeszcze popracować...
-
Nowy zbiornik 336 litrów - OBSADA
ragazzo odpowiedział(a) na ragazzo temat w Obsada akwarium z pyszczakami
Wiem, też to znalazłem pare dni temu, niestety nie udało mi się uzyskać email'em odpowiedzi czy rzeczywiście dysponują tymi osobnikami. Pocieszający jest jednak fakt, że chociaż mieli ten okaz. Wiecie może coś na temat zachowań tych Tropheops sp. "black hara"? Natomiast co do innych ryb to mam dylemat, pomiędzy Cynotilapia afra Red Top Likoma lub Labidochromis sp "mbamba", którą więc rybę bardziej byście mi polecili do tego zbiornika? Powiedzmy, że obrałbym "black hare" oraz "afrę" - co jeszcze barwnego moglibyście mi polecić (oprócz saulosi, maylandi red red) ?? -
Nowy zbiornik 336 litrów - OBSADA
ragazzo odpowiedział(a) na ragazzo temat w Obsada akwarium z pyszczakami
A, Tropheops sp. "black hara" jest w zasięgu Polskich sklepów i mojego akwarium? Czy zamiast Labeotropheus fuelleborni mógłbym umieścić w zbiorniku Labeotropheus trawervase ? Jeśli tak to, które odmiany tego gatunku posiadają wyraźny dymorfizm płciowy i oczywiście są osiagalne w Polsce - Nie ukrywam też, że im barwniejszy samiec i samica tym lepiej. -
Nowy zbiornik 336 litrów - OBSADA
ragazzo odpowiedział(a) na ragazzo temat w Obsada akwarium z pyszczakami
Witam, Z pośród Waszych propozycji rdzawy wydaje mi się najbardziej realny, natomiast zastanawiam się czy równie dobrąpropozycją "brązu" w akwarium nie był by Pseudotropheus sp. wiliamsiNorth - Blue Lips, jedyną jednak wadą jaką upatruje w tej rybie są samiczki,które są podobno srebrzyste, co przy moich założeniach barwnego akwarium jest troszkę problematyczne. Spotkałem się jednak z opisem, który mówi, że samice są jasnobrązowe - nie wiem, czy to kwestia odmiany tego gatunku czy też nierzetelnego opisu z jakim się spotkałem. Może Wy wiecie coś więcej na ten temat? Natomiast równie ciekawym okazem jaki udało mi się znaleźć jest pyszczak z gatunku Tropheops sp. "black hara" - samiec jest koloru ciemnego brązu z połyskującym fioletem, natomiast samica jest żółta z jasnym podbrzuszem- problem w tym, czy dostanę w Polsce ten okaz i jak On będzie się komponował z innymi rybami. Gdyby udało mi się zakupić ten gatunek, mógłbym zrezygnować z Labidochromiscaeruleus "yellow" - mając już żółty w akwarium i w to miejsce zamiast Cynotilapia afra Red Top Likoma zakupić nieco łagodniszy gatunek Labidochromis sp "mbamba". Trzecim gatunkiem w tym zbiorniku mógłbybyć np. Labeotropheus fuelleborni Hora Mhango lub Gome lub makanjila Point lub Manda lub Minos Reef (w zależności dostępności w Polsce) Co o tym myślicie? -
Nowy zbiornik 336 litrów - OBSADA
ragazzo odpowiedział(a) na ragazzo temat w Obsada akwarium z pyszczakami
A propo Pseudotropheus polit znalazłem w opisie że "Samiczki, podobnie jak osobniki młodociane, pozostają raczej niepozorne. W sprzyjającym oświetleniu z szarych stają się brązowe na granicy ciemnej pomarańczy, połyskują rdzawym brązem i miedzią. Nie posiadają atrap jajowych, nie posiadają także owej maski. " - może jest to jakaś alternatywa dla poszukiwanej przeze mnie ryby w kolorze brąz...?? -
Witam, Dotychczasdysponowałem zbiornikiem 240 l, który ze względu na przeprowadzkę musiał byćodstawiony do piwnicy. Ryby oddałem do zoologicznego by po rocznej przerwiespowodowanej remontami nowego mieszkania zakupić nieco większy zbiornik owymiarach podstawy 112 x 60 oraz wysokości 50 cm. Chciałbym się podzielić zWami moimi propozycjami 4 gatunkowej obsady - chętnie wysłucham Waszych uwag i sugestiico do mojego pomysłu. Zdaję sobie sprawę, że część przedstawionych przeze mniegatunków nie jest łatwa w hodowli zewzględu na nacechowaną agresję, mam jednak nadzieję, że moje kilkuletniedoświadczenie w hodowli tych ryb pozwoli rozładować agresję w akwarium. Jednocześnie mam pytanie odnośnie pyszczaka,który wybarwia się na kolor brązowy - czy znacie jakiś ciekawy gatunek dostępnyw sprzedaży? Propozycja 1. Cynotilapia afra Red Top Likoma lub Labidochromis sp "mbamba" 2. Pseudotropheus Polit lub Metriaclima sp." membe deep " F1 3. Labidochromis caeruleus "yellow" lub Maylandia blue blue 4. Metricalima zebra Chilumba lub Maylandia zebra Chilumba Luwino F1 Dziękuję za wszelkie podpowiedzi… Pozdrawiam
-
Witam Pozwolę sobie odświeżyć temat pytaniem, czy posiada ktoś te ryby w swoim zbiorniku? Jakie jest ich naturalne zachowanie oraz czy są wobec siebie lub innych gatunków agresywne? Dzięki
-
hejka! I jak tam? Korzysta ktoś z mojego projektu?
-
Hej! Teraz na spokojnie przeanalizowałem ceny , VDR oparł się według mnie na troszkę drogim sklepie. Za 200 zł spokojnie kupicie wszystkie te płyty + klej + zawiasy. Co do ograniczenia kosztów. Nie polecam , żadnych drewnianych rozwiązań lub zmniejszania grubości ścianki pierwszej warstwy PCV. Dlaczego? Ponieważ , ścianka 10 mm ma tez tak leżeć na szybach bocznych aby woda podczas chlapania przez ryby nie lała się Wam po 2 stronie szyby. Po 2-gie ,grubsza ścianka jest mniej narażona na zniekształcenia. Można zaoszczędzić co najwyżej na tej 2-giej warstwie 5mm i ograniczyć ją do 3mm ale czy ja wiem czy to się opłaca. Zresztą , przed chwilą z ciekawości zapoznałem się z obecnymi cenami pokryw o gabarytach 120x40 i stwierdziłem że nie ma co szukać oszczędności tylko chęci i stworzyć coś swojego i oryginalnego.
-
hej! Dziekuję za dotychczasowe komentarze. 4szt. x oprawka 770/26 (do świetlówek T8 (26mm) 34.36 zł 1szt. Świetlówka 30W (AQUA-GLO) 35.99 zł 1szt. Świetlówka 30W (POWER-GLO) 46.99 zł 1szt. Przewód z wtyczką i wyłącznikiem - czarny (Przewody) 6.99 zł 1szt. Statecznik TCI 236 (Stateczniki elektroniczne dla T8) 69.99 zł wartość zamówienia ok: 194. zł Cene PCV obliczył ładnie VDR (zależy też gdzie kupicie) ,jak widać powyżej nie obrałem sobie najtańszych części do elektroniki. Każdy może sobie obrać tańszy statecznik , inne świetlówki , oprawki polecam tylko takie jak ja zamówiłem (specjalne z uszczelkami) , wtedy koszty będą mniejsze. Mnie osobiscie zalezało na praktyczności tej pokrywy ,przy otwarciu jest dużo miejsca , nie mam problemów z wlewaniem wody wiaderkiem 10l. A najbardziej cieszy gdy nikt nie wierzy że pokrywe zrobiłem własnymi rękami , dopiero gdy otworze i pokaże dowody pracy domowej to dowierzają. Potem coś jeszcze dopiszę , na razie lecę , 3majcie się! P.S okleina jest samoprzylepna , w każdym sklepie z artykułami drzewnymi , meblowymi itp itd taką znajdziecie.
-
moje samice są np. mocno pomarańczowe. Mój samiec i samica.
-
red red polecam , przy tych rybkach jakie masz napewno ci te rybki ubarwią akwarium. saulosi nie polecam z tego względu żę juz posiadasz żółte kolory w akwa. pozdrówka
-
Hej! Będzie już prawie rok jak powstało moje "Malawi". Mogę więc przedstawić swoją pracę , a ponieważ nie wiedziałem jak do końca zachowają się materiały , łączenia klejone oraz okleina, postanowiłem, że swoim pomysłem stworzenia swojej własnej pokrywy podzielę się ,gdy będę wiedział że jest ona niemal idealna. Materiały jakie zakupiłem (akwarium 240l sz120/gł40/wys50) Płyty spienionego PCV 10mm docięte na wymiary: 4szt: 1203x100 mm = 120,3x10 cm 2szt: 400x100 mm = 40x10 cm 1szt: 1200x275 mm = 120x27,5 cm 1szt: 1200x55 mm = 120x5,5 cm 1szt: 1200x60 mm = 120x6 cm Płyty spienionego PCV 5mm docięta na wymiary: 1sz: 1214x130 mm (po 5mm dla jednej strony plus 0,5mm klej, dalej wyjaśnię) 2szt: 400x130 mm KLEJ: (nie pamiętam nazwy) ale specjalny do Spienionego PCV (biało czerwona tubka) OKLEINA: w zależności od gustu Zaczynamy: Docinam płyty na końcach, w taki sposób aby długie płyty 1203x10 "wspierały" się na bocznych płytach (nie odwrotnie) należy zrobić to starannie aby miedzy płytami po sklejeniu nie wyczuwano łączenia. Dlatego zawsze lepiej uciąć mniej niż więcej i doszlifować niż na odwrót. Docięcie powinno mieć wymiary: 50x10 mm Po dopasowaniu, podpisz płytki numerami i ustal stronę wewn. i zewn. każdej z nich. Następnie: Weź 2 płytki i zrób wycięcia w następujący sposób: Wycinek 40x10 polecam zacząć od wywiercenia otworu wiertłem 10 , wycięciu a następnie doszlifowaniu pilnikiem. Cięcia są bardzo ważne , przed każdym piłowaniem pomyśl 2 razy. najlepiej zaplanuj wszystko wcześniej ołówkiem. W kolejnym etapie , należy wyciąć otwory pod rurkę wlotową i wylotową filtra zewnętrznego oraz otwory na okablowanie. Ja zrobiłem to w taki sposób, ze rurka wylotowa ze względu na swoją długość idzie od góry a zasysająca od dołu. Po co? Po to aby deszczownica była zawieszona równolegle do tafli wody (przyssawki zaczepione mam do wzmocnień bocznych szyby). W podstawie należy również wyciąć otwór , tak aby obie rurki się zmieściły ,a zarazem aby płyta nie została osłabiona zbyt bliskim wycięciem przy brzegach: tak to mniej więcjj wygląda: Sprawdź teraz na sucho, czy wszystko do siebie pasuje , jeżeli gdzieś Ci się za dużo przycięło o 1-2 mm , nie przejmuj się - klej sobie poradzi , tyle że będziesz musiał trzymać sklejone powierzchnie az wyschną ( czyli około 4-5 min). Staaraj się jednak wystrzegać tego typu błędów z wycinaniem. Jeżeli wszystko gra , przejdź do klejenia. Skorzystaj przy tym z jak największego kątownika lub ekierki - dla ustawienia prawidłowych prostych kątów. Ja kleiłem sam ale zawsze mile widziana pomoc 2 osoby. Efekt: Tyle udało mi się zrobić w jedno popołudnie. Płytę 1200x120 mm która leży luzem po prawej stronie zawiozłem na 2 dzień do przecięcia na kawałki o wymiarach 1200x70 i 1200x50 Wy możecie sobie dać np: 1200x90 mm i 1200x30 mm - będzie nawet lepiej. W miejscu za wycięciem na wloty rurek przyklej płytkę o wymiarach 100x100 mm. Następnego dnia zacząłem od wywiercenia otworu ręczną wiertarką na którą nałożyłem największe wiertło a resztę rozpiłowałem na wymiar. Możesz to zrobić przed klejeniem , albo też zastosować oświetlenie diodami. Ja w każdym bądź razie posiadam taką żarówkę 0,3W - świeci jak 25W na niebiesko. Jak widać przykleiłem następnie płytę o wymiarach 1200x50 do której przykręciłem wkrętami o długości ok. 12mm zawiasy o długości ok. 900mm (jak widać powyżej). Tego typu zawiasy charakteryzują się tym ,ze otwory leżą dokładnie na przeciw siebie , dlatego aby pokrywa zamykała się dokładnie , wkręcaj wkręty na przemian co 2.Np: 1,3,5,7,9... zostaw dla płyty przyklejonej (1200x50) a 2,4,6,8,10... otwór zarezerwuj dla płyty przykrywającej o wymiarach (1200x275). Wcześniej wymierz tak aby listwa zawiasowa znajdowała się centralnie na środku. Polecam zacząć od przykręcenia najpierw listwy do płyty przykrywającej w kolejności: 2,6,10,14... a następnie za pomocą 2 osoby przykręcić zawias do poklejonej już pokrywy w kolejności: 1,5,9,13,17... Dlaczego tak? Ponieważ na końcu i tak trzeba będzie wszystko rozkręcić do oklejenia okleiną , a szkoda robić podwójną prace kiedy ma ona nam tylko ustawić równolegle do pokrywy listwę. Pamiętaj również o tym że listwa musi być przykręcona na wysokości połowy grubości czyli 5mm w moim przypadku. Następnie w ten sam sposób przykręciłem "ustawiłem" listwę po 2 stronie. Zrób to na tyle dokładnie aby patrząc na wprost pokrywy widać było tylko 1 listwę zawiasową. Gdy to zrobisz zabierz się za klejenie do bocznych ścian pokrywy , płyt 5mm o wymiarach 130 (130 nie jest przypadkową wielkością) 10mm ma wystawać ponad górną krawędź płyty o wysokości 100mm a , 20mm ponad dolną krawędź płyty - w ten sposób na dole zakryjesz silikon przyklejonej szyby wzmacnianej , a u góry zamykanie klapy. Zacznij od przyklejania płyty przedniej o wymiarach 1214x130 (po bokach ma wystawać +5mm) a następnie przyklej ścianki boczne , lepiej żeby więcej minimalnie wystawało , wtedy nadmiar doczyścisz pilnikiem. Tak wyglądało to przed a tak po zabiegu: Widać na zdjęciu po co też wycinałem z tyłu pokrywy otwór na rurkę wylotową wyżej - aby pozbyć się takiego niechlujstwa A tak odbywało się to klejenie: Wspornik na środku nie był przyklejony. Był tylko tymczasowo wstawiony na czas klejenia. Po zakończeniu tego etapu , przeszedłem do montażu świetlówek jak widać , na poniższym zdjęciu , jedne oprawki są przymocowane statycznie do nieruchomej części pokrywy - tak aby świetlówka nie kolidowała z żarówką nocną , a drugie oprawki zamocowane są do dynamicznie pracującej płyty. Ja zrobiłem to w ten sposób że w bocznej ścianie wywierciłem otwory na przekręcenie oprawek i okablowanie , przy czym kable kolejno ponumerowałem zgodnie z instrukcją statecznika , tak aby się nie pogubić przy połączeniu. Na płycie zamykającej zrobiłem podobnie przy czym nie wierciłem otworu na okablowanie , zrobiłem nożykiem wycięcie w oprawce tak by kabelki wychodziły bokiem. Otwory wywierciłem na śrubki takim samym wiertłem jak średnica gwintu , przy czym od góry nawierciłem wgłębienie o średnicy głowy śrubki - tak aby była ona niewidoczna po wkręceniu. Polecam przy tym zastosować standardowy kabel z uzwojeniami (taki jak np: zasila twoje radio). Zwykły kabel miedziany może się złamać po pewnym czasie eksploatowania [otwierania i zamykania (mnie to dotyczyło)]. Końcówki kabla lekko zalutuj aby się nie rozłaziły. Gdy sie uporasz z powyższym zadaniem, przyklej dla estetyki listwę zakrywającą kable wychodzące od oprawek np: silikonem. Jak widać na zdjęciu , tylna klapa służy również jako wspornik dla dużej klapy. Ja jednak rzadko tego używam , zazwyczaj po ustawieniu klapy do pozycji pionowej , stoi nieruchomo. Po tej mozolnej pracy , rozkręć wszystko i starannie obklej okleiną , najlepiej nie rób tego sam , starannie docinaj rogi i usuwaj powietrze szmatką. Efekt po ukończeniu był następujący: Więcej zdjęć z budowy pokrywy nie mam , gdy przyszło lato i miałem problemy z temperaturą wody ,wywierciłem 2 otwory pod 2 okrągłe sitka , tak to teraz wygląda: Uffff... Mam nadzieję że dla zainteresowanych , artykuł nie będzie zbyt obszerny. Życzę przyjemnej pracy i innowacyjnych pomysłów. Pozdrawiam!
-
a powiedzmy... ze gdy ma sie wiecej roślin - powiedzmy 10 x anubias nana - to czy można tą walkę z glonami jakoś wyrównąć?
-
hej Ja w takim przypadku ,wrzucam płatek z waty do rurki i przepycham go przez cały przewód , rurką o mniejszej srednicy. Czyści elegancko - polecam.