Skocz do zawartości

rawa

Użytkownik
  • Postów

    84
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

36

O rawa

  • Urodziny 13.05.1975

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Zielona Góra
  • Zainteresowania
    astronomia elektonika życie
  • Zawód
    informatyk
  • Moje akwarium
    Malawi 720l zestaw Modern 200x60x60 w budowie

Kontakt

  • GG
    2475860

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam !!!! Zasilacz który posiadasz nadaje się do Led 3W, choć nie jest optymalny dla 3 diod. Bezpieczne parametry pracy diody białej i niebieskiej 3W to 3,6V i 650mA przy chłodzeniu radiatorem, moc wydzielana na takiej dziodzie to 3,5*0,65 = 2,34W mniejsza część tej mocy idzie w luxy reszta w ciepło. Przy szerowym połączeniu 3 diod napięcie zasilania zwiększa się do 3x3,6=10,8V prąd bez zmian. Twój zasilacz 18,5V 2,7A , trzeba zgubić 18,5-10,8=7,7V Sprawę załatwi opornik 7,7/0,65=11,84 Ohma o mocy minimalnej 0,65*7,7=5W. Zdecydowanie warto zwiększyć ilość diod do 4 wtedy zwiększy się napięcie zasilania z 10,8 do 14,4V a użyty rezystor powinien mięć wartość 6,3 Ohma i moc 4,1W wybieramy typowy 6,8 Ohma 5W. I jeszcze jedno , zasilaczem tym można uruchomić spokojnie 3 w/w zestawy po 4 diody 0,65*3=1,95A , a zasilacz ma 2,7A . pozdrawiam
  2. Polecam EHEIM Jager 300W lub 250W dla takiego zbiornika. Produkt technicznie doskonały i ma zabezpieczenie przed pracą na sucho warty 100 zeta. Ale jak bańka ma 2m długości to jeden punkt grzewczy nie zapewni stałej temperatury , jeśli nie ma dobrej cyrkulacji wody różnica 2 stopni gwarantowana. W swoim 720l mam 2x300W i jest to duzo za duzo do dogrzewania , moc wystarczająca dla temperatury w pomieszczeniu 20 stopni i 26 wody wynosi około 150W. Termostary w grzałkach są bezpiecznikiem przed przegrzaniem, mają nastawę 27 stopni , regulacją temperatury zajmeje się sterownik z którego zasilane są grzałki.
  3. Mam takie 2x300W grzałki w 720l , to że dwie to dobrze ale moc conajmniej 3x za duża. Zaletą takiego zestawu jest szybki powrót do 25,5 po podmianie 200l w sobotę. Termostaty pracują jako zawór bezpieczeństwa , grzałki podpięte do sterownika.
  4. Nie zamierzam prowadzić dysputy na takim poziomie dla tych co zatracili pewność prosty rysunek https://www.google.com/search?q=wy%C5%82%C4%85cznik+r%C3%B3%C5%BCnicowopr%C4%85dowy&rls=org.mozilla:pl:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=svJxVIWwNcL3PIqdgIgL&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1600&bih=766#facrc=_&imgdii=_&imgrc=-AF-9GSuC17oBM%253A%3BfUda0Rn4QYV-6M%3Bhttp%253A%252F%252Fobrazki.elektroda.net%252F77_1227384326.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.elektroda.pl%252Frtvforum%252Ftopic1146165.html%3B411%3B402
  5. Przewód PE nie może być podłączony do wyłącznika różnicowo-prądowego ani do niczego innego oprócz dobrego uziomu i kołów ochronnych w gniazdkach. Te z 2 zaciskami to jedno-fazowe z 4 3-fazowe zawsze z zerem roboczym http://allegro.pl/listing/listing.php?order=qd&string=wy%C5%82%C4%85cznik+r%C3%B3%C5%BCnicowopr%C4%85dowy&bmatch=seng-v10-p-2-o-1106
  6. Jak to się dzieje że można pisać takie bzdury !!! Ktoś bierze odpowiedzialność za słowa ? Wyłącznik różnicowo-prądowy kontroluje przepływ prądu między fazą L a zerem roboczym N i nigdy inaczej nie było . Chroni człowieka który wkłada rękę do akwarium jeśli woda jest pod napięciem fazowym a pod nogami nie ma izolacji idealnej. Może takie posty powinny być autoryzowane bo czynić mogą więcej złego niż dobrego. Za dużo inżynierów jest na forum a zielone gwiazdki nie są tu rekomendacją.
  7. W każdym akwarium miałem napięcie w wodzie , więc jest swego rodzaju norma i wynikać może również z wielu powodów. Powody można podzielić na dwa rodzaje : - awarie urządzeń ( groźne dla życia i zdrowia ryb i hodowcy) - złe okoliczności zasilania Jak stwierdzić stan awaryjny urządzenia zasilanego z 230V: - zabrać z akwarium lub wyjąć nowe z pudełka - obejrzeć kabel zasilający , czy nie ma pęknięć obudowy , czy nie ma wody tam gdzie jej być nie powinno, jeśli tak sprawa jasna i walec a potem kubeł. Naprawa lub wymiana kabla jest albo niemożliwa, albo niepewna , klejenie obudowy czy szkła nie może mieć w tym przypadku miejsca. - jeśli podejrzane urządzenie wygląda na sprawne to należy ustawić je na pracę (dodatkowy przełącznik , minimalna temperatura nastawy itp. itd) - włożyć do plastikowego wiadra z wodą - włączyć wtyczkę zasilającą 230V - zanurzyć w dowolnym miejscu w wodzie z wiadra końcówkę próbnika neonowego typu wkrętak (wcześniej sprawdzić czy jest sprawny w gniazdku 230V) - jeśli neonówka świeci URZĄDZENIE JEST NIEBEZPIECZNE DLA ZYCIA I ZDROWIA I POWINNO BYĆ ZNISZCZONE !!! (walec i kubeł) - jeśli nie świeci a wtyczka sieciowa jest bez bolca ochronnego ( 2 wtyki ) obracamy wtyczkę o 180 stopni i znowu sprawdzamy , jeśli zaświeci to również powinien to być wyrok dla urządzenia, bo jest to to samo co wyżej tylko szczęśliwie włożone za pierwszym razem. Tak sprawdzimy grzałki, filtry wewnętrzne , falowniki , sondy do sterowników, oświetlenie w wersji zanurzeniowej , wszystko na 230V. Należy tak sprawdzić również nowe urządzenia, czy nie maja wady wrodzonej. Użycie napięcia bezpiecznego i zasilacza najczęściej 12V np. do oświetlenia LED nie zawsze oznacza bezpieczeństwo , będzie tak w każdym przypadku kiedy napięcie wyjściowe nie jest galwanicznie odizolowane od zasilania sieci 230V. Znowu przyda się neonówka tym razem na sucho sprawdzamy dotykając końcówek wtyczki zasilającej i świecenie oznacza że może to być zagrożenie. Wszelkie samodziełki do akwarium (których też kilka poczyniłem) powinny być poprawnie ocenione przez fachowca pod względem bezpieczeństwa a jeszcze lepiej jeśli fachowiec to robi.. Zwykły próbnik neonowy posiada minimalne napięcie zapłonu na poziomie 60V, potrafi rozpoznać napięcie fazowe i jest w tym przypadku lepszym narzędziem od multimetru. Jeśli włożymy tą samą neonówkę do działającego akwarium prawdopodobieństwo że zaświeci jest wysokie, ale nie oznacza to że mamy stan awaryjny i zagrożenie . W wielkim skrócie można napisać, że przyczyną takiego zjawiska mogą być spadki napięć w całej instalacji , zjawisko indukcji elektrycznej lub nienajlepsza skuteczność zerowania instalacji oraz sam jej rodzaj. Akwarium powinno być zasilane z jednego gniazdka z bolcem, będzie znacznie lepiej i bezpieczniej jeśli jest instalacja 3 żyłowa i w pobliżu akwarium będzie się znajdować listwa zasilająca z podświetlanym dwubiegunowym wyłącznikiem i własnymi bezpiecznikami. Na 100% nie będą wtedy działać bezpieczniki z głównej skrzynki elektrycznej w domu. Jeśli domowa instalacja elektryczna nie posiada wyłącznika różnicowo-prądowego to również powinien on tutaj się znaleźć. W takim przypadku pozbawienie prądu zbiornika to jeden ruch ręką , ja tak czyszczę akwarium bez zasilania i jest to dobre rozwiązanie , filtry się nie zapowietrzają , grzałki nie grzeją bez wody itd. A nasze praca jest w pełni bezpieczna. Jeśli padają bezpieczniki w listwie lub zadziała różnicówka, namierzyć to można dość prosto : - wyłączyć listwę - wyjąć wtyczki zasilające wszystkich urządzeń - włączyć listwę i wpinać po kolei wtyczki i pewnie znowu to nastąpi w jakimś momencie. Możliwe są również przypadki złośliwe , że tylko czasami i tylko w piątki albo jak nie ma nikogo , jeśli nie wyłączymy logicznego myślenia również można często ustalić przyczynę .
  8. rawa

    Akwarium rawa

    Zbiornik 200x60x60 dobieranie wystroju. Obsada: Aulonocara stuartgranti sp. Chilumba F1 Aulonocara baenschi, Benga Aulonocara fire fish, Ice Blue Aulonocara jacobfreibergi Eureka Aulonocara sp Fire Fish Red Dragon Aulonovara Red Orchidee
  9. rawa

    Akwarium rawa

    Zbiornik 200x60x60 dobieranie wystroju. Obsada: Aulonocara stuartgranti sp. Chilumba F1 Aulonocara baenschi, Benga Aulonocara fire fish, Ice Blue Aulonocara jacobfreibergi Eureka Aulonocara sp Fire Fish Red Dragon Aulonovara Red Orchidee
  10. rawa

    NLS zakup grupowy

    40,02 super liczba .... leci w świat
  11. rawa

    NLS zakup grupowy

    Poproszę jeśli to możliwe - 300g NLS Cichlid Formula 1mm.
  12. Miałem takie same objawy u ryb , wykluczyłem złe parametry wody bo się bo się nie zmieniły - zobacz http://forum.klub-malawi.pl/termiczne-zwalczanie-pierwotniakow-pasozytniczych-p280597.html#post280597
  13. rawa

    O.s.i

    Coraz gorzej jest to robione , nie wiadomo do końca jaki pokarm, jak duży zakup ani dokładnie kiedy - ale zapisy już są , czy czegoś nie doczytałem ? Wygląda na pospolite ruszenie. taki szybki scenariusz .... Można wybrać chyba jakiś stały termin w miesiącu który nie będzie zmieniany , każdy zainteresowany łatwo odszuka aktualne zakupy ( nikt chyba nie kupuje takiej karmy na tydzień). Pokarm wybrany systemem glosowania (prywatne wiadomości do organizatora). Jakie wiaderko i jaka cena wyjdzie po upływie terminu zgłoszeń a do zgłoszenia podawany byłby zakres możliwych zakupów np nie mniej 200 maksymalnie 400g. Po 5 zakupach przypadłoby mile zadanie przeprowadzenia kolejnego.
  14. W każdym akwarium miałem napięcie w wodzie , więc jest swego rodzaju norma i wynikać może również z wielu powodów. Powody można podzielić na dwa rodzaje : - awarie urządzeń ( groźne dla życia i zdrowia ryb i hodowcy) - złe okoliczności zasilania Jak stwierdzić stan awaryjny urządzenia zasilanego z 230V: - zabrać z akwarium lub wyjąć nowe z pudełka - obejrzeć kabel zasilający , czy nie ma pęknięć obudowy , czy nie ma wody tam gdzie jej być nie powinno, jeśli tak sprawa jasna i walec a potem kubeł. Naprawa lub wymiana kabla jest albo niemożliwa, albo niepewna , klejenie obudowy czy szkła nie może mieć w tym przypadku miejsca. - jeśli podejrzane urządzenie wygląda na sprawne to należy ustawić je na pracę (dodatkowy przełącznik , minimalna temperatura nastawy itp. itd) - włożyć do plastikowego wiadra z wodą - włączyć wtyczkę zasilającą 230V - zanurzyć w dowolnym miejscu w wodzie z wiadra końcówkę próbnika neonowego typu wkrętak (wcześniej sprawdzić czy jest sprawny w gniazdku 230V) - jeśli neonówka świeci URZĄDZENIE JEST NIEBEZPIECZNE DLA ZYCIA I ZDROWIA I POWINNO BYĆ ZNISZCZONE !!! (walec i kubeł) - jeśli nie świeci a wtyczka sieciowa jest bez bolca ochronnego ( 2 wtyki ) obracamy wtyczkę o 180 stopni i znowu sprawdzamy , jeśli zaświeci to również powinien to być wyrok dla urządzenia, bo jest to to samo co wyżej tylko szczęśliwie włożone za pierwszym razem. Tak sprawdzimy grzałki, filtry wewnętrzne , falowniki , sondy do sterowników, oświetlenie w wersji zanurzeniowej , wszystko na 230V. Należy tak sprawdzić również nowe urządzenia, czy nie maja wady wrodzonej. Użycie napięcia bezpiecznego i zasilacza najczęściej 12V np. do oświetlenia LED nie zawsze oznacza bezpieczeństwo , będzie tak w każdym przypadku kiedy napięcie wyjściowe nie jest galwanicznie odizolowane od zasilania sieci 230V. Znowu przyda się neonówka tym razem na sucho sprawdzamy dotykając końcówek wtyczki zasilającej i świecenie oznacza że może to być zagrożenie. Wszelkie samodziełki do akwarium (których też kilka poczyniłem) powinny być poprawnie ocenione przez fachowca pod względem bezpieczeństwa a jeszcze lepiej jeśli fachowiec to robi.. Zwykły próbnik neonowy posiada minimalne napięcie zapłonu na poziomie 60V, potrafi rozpoznać napięcie fazowe i jest w tym przypadku lepszym narzędziem od multimetru. Jeśli włożymy tą samą neonówkę do działającego akwarium prawdopodobieństwo że zaświeci jest wysokie, ale nie oznacza to że mamy stan awaryjny i zagrożenie . W wielkim skrócie można napisać, że przyczyną takiego zjawiska mogą być spadki napięć w całej instalacji , zjawisko indukcji elektrycznej lub nienajlepsza skuteczność zerowania instalacji oraz sam jej rodzaj. Akwarium powinno być zasilane z jednego gniazdka z bolcem, będzie znacznie lepiej i bezpieczniej jeśli jest instalacja 3 żyłowa i w pobliżu akwarium będzie się znajdować listwa zasilająca z podświetlanym dwubiegunowym wyłącznikiem i własnymi bezpiecznikami. Na 100% nie będą wtedy działać bezpieczniki z głównej skrzynki elektrycznej w domu. Jeśli domowa instalacja elektryczna nie posiada wyłącznika różnicowo-prądowego to również powinien on tutaj się znaleźć. W takim przypadku pozbawienie prądu zbiornika to jeden ruch ręką , ja tak czyszczę akwarium bez zasilania i jest to dobre rozwiązanie , filtry się nie zapowietrzają , grzałki nie grzeją bez wody itd. A nasze praca jest w pełni bezpieczna. Jeśli padają bezpieczniki w listwie lub zadziała różnicówka, namierzyć to można dość prosto : - wyłączyć listwę - wyjąć wtyczki zasilające wszystkich urządzeń - włączyć listwę i wpinać po kolei wtyczki i pewnie znowu to nastąpi w jakimś momencie. Możliwe są również przypadki złośliwe , że tylko czasami i tylko w piątki albo jak nie ma nikogo , jeśli nie wyłączymy logicznego myślenia również można często ustalić przyczynę .
  15. Typowy marketingowy zabieg. Powinny być wymagane parametry podstawowe a reszta jako opcja, można podać jeden (np 8 pH) aby mieć 100% wynik i jak widać wszystkie parametry mają tą samą wagę , nie podejrzewam aby analizowane były zależności między parametrami np. azotowymi. Przy opisie NO3/NO4 zalecają podmiany wody na taką poniżej pH 7, a najlepsze są reklamowane specyfiki , wg zasady lewatywa dobra na wszystko.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.