Skocz do zawartości

JakubGacki

Użytkownik
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

10

O JakubGacki

  • Urodziny 08.07.1988

Informacje o profilu

  • Moje akwarium
    Pyszczaki 120l
  1. Jesli jednak mimo wszystko zdecyduje sie na pyszczaki, to jakie moga byc skutki trzymania ich w tym zbiorniku
  2. TV ma szerokosci 30 cm wysokosci 60 i 77 szsrokosci co razem daje nam 138,6 l Nie jest to typowe Malawi, ale mysle, ze na poczatek wystarczy
  3. No wasnie i w tym sek, zakupiem 50 kg kamieni, konkretnie lupka kwarcytowego, ustawialem juz 150 roznych sposobow, i ostatecznie nic mi sie nie podoba. szukalem juz nawet pomyslu w necie, i cos co podoba mi sie u innych nie dokonca u mnie. od restartu zbiornika minely dopiero 2 dni, wiec czasu na zmiany mam jeszcze bardzo duzo, ostatecznie napewno zupelnie inaczej to bedzie wygladalo.
  4. Witam, jestem nowym uzytkownikiem forum, i młodym akwarystą, od jakiegoś czasu zamarzyło mi się Malawi. Jako, że jedynym miejscem jakie moglem wygospodarowac w domu byla wneka w scianie o nietypowych wymiarach. Decyzja byla prosta, ratuje mnie tylko zbiornik wykonany na zamowienie ze szkla 6mm. Zbiornik wykonany z 2 rodzajow szkła, przednia szyba, jedyna widoczna z OptiWhite, reszta z Float. Pominę już w swoich wypocinach opowiesci o 1 starcie zbiornika, źle przygotowanej wodzie, zbyt szybkim wpuszczeniu ryb i defakto smierci calosci obsady po 14 dniach :-( Jako, ze zbiornik zamontowany został w ścianie na 8 mm stalowej płycie, nic nie mogło zostać zamontowane seryjnie, chciałem zajac jak najmniej miejsca, a jednoczesnie miec swobodny dostep do zbiornika, czyszczenia i pielegnacji. powstał wiec problem z oswietleniem i pokrywą. Całośc miała być zamknięta ramą z plexiglasu o szsrokości 55mm, tylko tyle miałem wiec na oswietlenie i pokrywę, nad zbiornikiem znajduje się pułeczka, w calosci demontowalna. POKRYWA : Zdecydowałem się na zastosowanie technologi led, ze względu na ilosc zajmowanego miejsca oraz niski pobór prądu. Z plexiglasu wyciąłem kształt pokrywy(dwa jednakowe kawałki) na który wkleiłem 4 paski po 60 cm taśm led które rownolegle polutowałem ze sobą, wszystkie złącza zabezpieczając klejem z pistoletu na gorąco. W tylnej części, wkleiłem 3 niebieskie diody LED które stanowią piękne nocne oświetlenie zbiornika, i zapewniają rybą jakiekolwiek oswietlenie w calkowitej ciemnosci nocy. Zarówno obwód oswietleniea dziennego(tasma led) jak i nocnego (pojedyncze diody) zakończyłem przy pokrywie gniazdami Jack, dzięki temu aby zdemontować pokrywkę z oświetleniem wypinam wtyki i pokrywa jest w całości wolna. Oswietlenie nocne i dzienne zalaczane jest niezaleznie programatorem czasowym poprzez 2 zasilacze 12v 1,5A (ale o tym za chwilę) Calość przyktyłem 2 płytą plexi 3 mm i skleiłem klejem na gorąco. Dzięki temu rozwiązaniu pokrywa jest w całości wodoczszczelna, i podczas cztszczenia, wkładam ją do wanny i myję prysznicem. Czas na zasilanie, w szafce obok powyzej zbiornika znalazlo sie całe centrum dowodzenia. Doprowadziem z puszki zasilanie, zamontowaem dwa bezpieczniki tzw. S-ki oraz programator czasowy. Programator posiada funkcie zalaczania namprzemiennego, czyli jesli zasilanie jest na jedym zacisku, niema go na drgim, kiedy wylacza sie jedno, zalacza drgie i tak naprzemian. Zaprogramowalem go w taki sposob aby od 7-22 swiecil oswietlenie dzienne, a od 22-7 oswietlenie nocne, pierwszy zacisk, zasila jedynie zasilacz dziennego, pod drogi zacisk natomiast podlaczylem listwe z gniazdami. Do listwy podczaczylem zasilacz oswietlenia nocnego, oraz lampe UV Dzieki temu rozwiazaniu w nocy kiedy gasna swiatla dzienne zapala sie nocne i sterylizacja lampa UV. Ciagla sterylizacja tez nie jest wskazana, dlatego takie rozwiazanie. Oczywiscie w razie choroby ryb lub zbyt duzego naswietlania wyciagam wtyk od UV-ki i mam tylko nocne. Drga listwa ponizej, to ciagle zasilanie 230V ktore podlaczylem po bezpieczniku, podpielem do niego Filtr zewnetrzny, sprezarke powietrza, oraz grzalke(filtr grzalke ma wbudowana) podczas karmienia opuszczam tylko s-ke i ustaje mi filtracja i napowietrzanie. przy zegarze zamontowalem takze elektroniczny termometr. Przysotosowalem do tego celu termometr samochodowy, wystarczy klejem na cieplo, lub silikonem akwar. zabezpieczyc sensor termometra i umiescic go w zbiorniku. Czas na podsumowanie kosztow oswietlenia. Dwa kawalki plexiglasu 35x70cm=40 zl tasma led 2,40 m zelowana3M = 35 zl ledy pojedyncze = 3 x 2 zl = 6 zl przewod glosnikowy 2 x 0,5mm = ok 3 zl bezpieczniki 2 x 10 zl = 20 zl programator czasowy = 45 zl (na allegro 23 zl, ale niechcialem czekac) listwa pradowa 7 zl zalilacze 12v 1,5 A 15 zl x 2= 30 zl klej do sklejania = 5 zl Materialy do lutowania - 2 zl RAZEM : 193 zl, mysle ze nieduzo, biorac pod uwage trwalosc pokrywy, zuzycie pradu, oraz brak problemow, Dodam tylko, ze wszystko nie wymaga wielkich umiejetnosci, i specjalistycznych narzedzi. Czas wykonania okolo 3 godziny. Potrzebowalem wkretarki, lutownicy, pistoletu do kleju, srubokreta, i tasmy izolacyjnej. Jesli ktos jest zainteresowany, dolacze schematy podlaczenia elektrycznego. Cały czas bardzo zaluje, ze nie wykonałem systemu automatycznej podmiany wody, tez mialem taka mozliwosc. Ale to przy nastepnym zbiorniku ;-) Rame akwarium wycialem laserem CNC tez z plexi, koszt plexi 15 zl, ciecie 20 zl , zamontowalem oczywiscie na klej na goraco. W scianie umiescilem metalowa podstawe pod puleczke nad akwarium, natomiast gorna czesc ramki zbiornika podkleilem tasma magnetyczna, dzieki temu wszystkie gorne elementy moge zdemontowac w ciagu 1 minuty. ponizej zamieszczam kilka fotek z przygotowania baniaka, oraz wszystkich elementow skladowych
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.