Skocz do zawartości

fotowik

Użytkownik
  • Postów

    192
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

24

O fotowik

  • Urodziny 13.03.1974

Kontakt

  • Strona URL
    http://www.fotowik.pl

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Zawadzkie
  • Zainteresowania
    fotografia

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Granulat OSI pod nazwą Spirulina Pellets w większości pływa po powierzchni wody. Fatalnie się tym karmi mbuniaki. Kupiłem żałuję, płatki są o wiele lepsze. Rozmiar MEDIUM jest trochę za duży nawet dla dorosłych mbuna. Rozkruszony w moździerzu wiruje w całym akwarium,wtedy jest w miarę OK.
  2. Ja bym się wstrzymał z 4 gatunkami. Zebra i Acei to duże ryby, akwarium ma tylko 300l. Przy wspominanej obsadzie będą 23 ryby w akwarium. Jak wyjdzie z 10l na rybę to mogą być problemy z zachowaniem stabilnej biologii. Poza tym, jak widzę w swoim akwarium co Zebry Makonde i młode 7cm Acei wyprawiają to jestem przekonany, że dorosłym 40cm wysokości nie wystarczy. Odejmij jeszcze z 5 cm na grubość dna, piasek...
  3. Możliwe, że serduszko, bo nie było żadnych oznak uderzenia. Beta wybarwił się w kilka minut i przystąpił do tarła... A ja nie potrafię się z tym pogodzić...
  4. Dosłownie przed kilkoma minutami straciłem najpiękniejszą rybę w moim akwarium:( Po 2 latach doczekałem się tarła moich M. zebra gold Kawanga. Jedna z samiczek inkubuje od tygodnia, dziś do tarła przystąpiła druga. Oglądałem piękne zaloty mojego samca alfa. Wyszedłem z pokoju na 5 minut, wracam... a mój alfa leży obok kamienia:( Żadnych oznak życia... Żadnego śladu na ciele... Jedynie co mi przychodzi do głowy to uderzenie o kamień w czasie zalotów, ale żeby tak na śmierć Czy to możliwe???
  5. Posiadałem red-redy ok 1,5 roku. Kupione z dobrej hodowli, po wzorowo wyglądających rodzicach. Karmione raczej bardziej w stronę roślinek. Samiec w tym czasie urósł do ok 11cm, samiczki miały ok 8cm. Ojciec moich rybek miał 13cm. Byłem w dwóch innych hodowlach gdzie widziałem samce po 15cm, strasznie przekarmione, wyglądały jak mutanty:eek: Czyli teoretycznie kupione po nieprzerośniętych rodzicach i odpowiednio karmione wielkością nadawałyby się do 240l. Bardziej bałbym się ich temperamentu. Może to akurat mój był takim "wariatem". W 450l zdominował wszystkie ryby, całe akwarium traktował jak swoją własność. Zebra Makonde i Kawanga nie miały z nim lekko, chociaż były większe. Samiczki w czasie tarła były bardzo męczone i pobite.
  6. Ktoś kiedyś napisał, że malawi bez ryby w paski to zmarnowane akwarium (nie cytuję dokładnie, ale taki był sens wypowiedzi). W pełni się z tym zgadzam. Aż się prosi zamiast Auratusów jakaś Cynotilapia, np wspomniana przez eljota12 - Hara lub moja propozycja: Cobue.
  7. Mi "ubarwianie" nazw nie przeszkadza, gorsze jest opisywanie niepoprawnie sprzedawanych gatunków: Labeotropheus trewavasae Zimbawe rock - z niebieską płetwą grzbietową
  8. Nieagresywnie i z podanej hodowli: Stosunkowo nieduża i pokojowa Aulonocara Maulana plus wspomniany Yellow. Aulonocarę próbowałbym wielosamcowo, ale wtedy może już nie być tak spokojnie...
  9. Dodaj acei... kup z 12 maluszków, docelowo 3+4(5). Zrezygnuj z M. pulpican. Mpanga i Yellow kup po 10 szt i próbuj też jeden z tych gatunków wielosamcowo. Będzie ciekawie i pięknie:)
  10. Moim skromnym zdaniem, jedynym słusznym rozwiązaniem jest sprzedanie akwarium 120cm i postawienie na tej szafce standardowego 375l. Po 1: 120cm akwarium na tej szafce będzie wyglądało dziwnie. Po 2: Blat może się ugiąć, "filarki" po bokach nie będą bezpośrednio przenosić obciążenia. Po 3: Rybki się bardzo ucieszą z dodatkowych 30cm.
  11. Tak będzie w sam raz, nic nie grzeszysz:) A jak wyjdzie "w praniu" to się okaże.
  12. Do posiadanych Otopharynx i Labidochromis caeruleus można spróbować: mbuna - acei lub non-mbuna Placidochromis phenochilus Tanzania. Docelowo układy np 3+5(6) Labidochromis caeruleus też wielosamcowo (dokupiłbym jeszcze z 4 sztuki)
  13. Jak acei, to ja proponuję zrezygnować z rdzawego i spróbować acei i saulosi wielosamcowo. Łatwo dostępna, niedroga (nawet F1), kolorowa i ciekawa obsada. Kup acei i saulosi po 12szt, maingano 10szt i niech się dzieje co ma się stać...
  14. To właśnie tłumaczy spadek twardości węglanowej KH. Sole kwasu węglowego (wodorowęglany) pod wpływem temperatury zamieniają się w węglany - czyli osad jaki potocznie nazywamy kamieniem. Twardość ogólna GH spada razem z nią, gdyż KH jest jej składową. Różnice twardości zaintrygowały mnie 1,5 roku temu gdy zakładałem akwarium i wtedy do takich wniosków doszedłem. Ale chemikiem z wykształcenia nie jestem, więc może się mylę... Nic innego jednak do głowy mi nie przychodzi, a kamień w górnej części akwarium występuje, więc do wspomnianych przemian dochodzi.
  15. Dokładnie, nie ma co się przejmować, tylko się cieszyć. Woda w "naszym jeziorze" jest miękka- średnio twarda. U mnie też KH w kranie jest 10, a w akwarium 7. Myślę, że wpływ na to ma wyższa temperatura wody w akwarium niż w kranie i idące za tym przemiany chemiczne w wodzie. Wodorowęglany przemieniają się pod wpływem temperatury w węglany co obniża twardość wody. Proces ten jest bardzo widoczny w temperaturze powyżej 40 stopni, ale w niższych temperaturach również następuje, tylko mniej dynamicznie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.