Skocz do zawartości

Wyplute jajka przy przenoszeniu do kotnika.


titekmp

Rekomendowane odpowiedzi

tak to pierwsza jej inkubacja mam ją od maja wtedy miały ze dwa miesiące. natomiast nie mam zielonego pojęcia jaki to czas inkubacji ;( niestety nie znam się, wczoraj był kumpel i wyczaił, że jest kotna, więc odstawiłem i tyle. po drugiej stronie akwarium jest taka sama w drugim kotniku, ta nic nie wypluła ;) sądze że może z tymi jajkami jakiś 2 tydzień pływają, no może 10 dzień...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza często bywa nie udana ale oczywiście nie koniecznie. Ryby odławiamy ale zdecydowanie później - po 20stym dniu inkubacji gdy w pysku widać już małe rybki. Jeśli jednak nie planujesz sprzedawać lub hodować tych ryb to polecam Ci pozostawiać te samice w głównym akwarium. Narybek będzie skutecznie zjadany a jeśli masz dużo kryjówek to najsilniejsi przeżyją. Drugą kwestią jest to, że taka odłowiona samica może być później ganiana po akwarium bo będzie traktowana jak nowa ryba.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Seba ma rację. Jeżeli to młode rybki i ich pierwsze inkubacje to nie ma sensu odławiać.

Często nic z tego nie wychodzi za pierwszym razem.


A jeżeli nie masz co z rybkami zrobić to nie odławiałbym ich w ogóle.

Trochę pospieszyłeś się z tym odłowieniem - daj im trochę czasu niech się nauczą a może i nawet coś Ci w ogólnym z narybku przeżyje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem początkującym hodowcą pyszczaków. Zauważyłem, że jedna z samic ma jajka w pysku i postanowilem odłowić ją do kotnika, podczas tego procesu wypluła mi jajka w kotniku, co teraz?


Wypuść tą samicę jak zależy tobie na młodych spróbuj podrzucić jajka drugiej samicy.;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak pozbierała to dobrze. Powinna nosić dalej. Obserwuj, będziesz widział czy ma ikrę w pysku czy nie.