Jump to content

Karmienie soulosi i rdzawych.


Witek
 Share

Recommended Posts

Witek

Witam to moj pierwszy zbiornik z pyskami. Więc sporo rzeczy dla mnie nowych.

 

Sprawa wygląda tak ze karmie je 3 razy dziennie umiarkowanymi porcjami dieta zroznicowana pellet, platki ze spirulina mam tez mrozonki dla pysków jak i został mi blood worm wiec raz w tygodniu wrzucam kostke.

Problem w tym ze caly czas wyglądaja na głodne. Za każdym razem jak podchodze do akwa dostają "świra" jakby cale zycie nic nie jadły. A karmione sa reguralnie.

Jak to wyczuć? Dawać wiecej az zainteresowanie spadnie czy robić swoje?

Zalacze zdjecia z pokarmem. Pellet który podaje najczęściej ma dozownik sypie dwie miarki ale to znika w mgnieniu oka.

 

 

DSC_2113.JPG

Link to comment
Share on other sites

Andrzej Głuszyca
42 minuty temu, Witek napisał:

Problem w tym ze caly czas wyglądaja na głodne.

Taki zachowanie jest bardzo charakterystyczne dla pyszczaków.

43 minuty temu, Witek napisał:

Za każdym razem jak podchodze do akwa dostają "świra" jakby cale zycie nic nie jadły

Takie zachowanie też je charakteryzuje i świadczy o tym , że nie są zestresowane.

44 minuty temu, Witek napisał:

A karmione sa reguralnie

I dobrze. Jeżeli nie są z zapadłymi brzuchami lub zbyt grube , to znaczy, że dobrze je karmisz. 

  • Like 2
  • Dziękuję 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • bojack
      Otwornica i jazda, tylko jak nie trafić w zbrojenie 😕 Ja myślałem dać minimum 15cm od ściany, a odstępy pomiędzy tak jak zbrojenie pozwoli. 
    • egon44
      Cześć! Czy o ten plik Tobie chodzi?  
    • Radzik
      Ja całość 210cm przykleiłem na fix all 😨 no nic jestem dobrej myśli....
    • Andrzej Głuszyca
      @jarek1969 O ten temat Tobie chodziło? :   Jak nie jest to czego oczekujesz to warto przywołać Andrzeja  @egon44
    • jarek1969
      Kilka lat wstecz Egon44 zamieścił post, w którym było wszystko opisane. Nie mogę odnaleźć tego postu, a bardzo potrzebuję zerknąć w schemat podłączenia sterownika i zasilacza ponieważ wypadł mi jeden kabelek i nie wiem gdzie go podłączyć. Pomoże ktoś namierzyć ten post lub sam schemat?
    • Andrzej Głuszyca
      Wiem że masz niską temperaturę w pomieszczeniu gdzie będzie stać akwa ale najpierw je uruchom, niech wszystkie urządzenia przez miesiąc ( np. w czasie cyklu azotowego) pracują tak jak będą miały pracować i wtedy ocenisz jaką masz faktycznie temperaturę wody. Będzie Ci łatwiej  podjąć decyzję  jakiej mocy kupić grzałkę i czy w ogóle kupować. Teraz w Twoich rozważaniach  punktem wyjściowym  jest temperatura w pomieszczeniu. Ale weź pod wagę , że w trakcie pracy filtrów, oświetlenia temp. wody się podniesie i niech to będzie punktem wyjściowym.
    • did
      Duża moc grzałki wiąże się z jej częstym włączaniem i wyłączaniem, co skraca żywotność urządzenia. Może udałoby się jednak wygospodarować miejsce na 2 słabsze grzałki. Jedna chodziłaby prawie cały czas (z nastawioną docelową temp) a druga z nieco niższą włączałaby się tylko aby dogrzać wodę w przypadku większego spadku temp. Jest to też bezpieczniejsze, gdyż jest mniejsze ryzyko przegrzania wody (zepsucia się 2 grzałek jednocześnie) i nie ma konieczności inwestowania w dodatkowe zabezpieczenia. Edit: dopiero doczytałem, że masz dużą różnicę w temp. pokojowej i planowanej w akwarium, więc mocna grzałka może nieczęsto się wyłączać 
    • kazikx
      Pikczer, dziękuję za komentarz. Dlatego właśnie myślę (jeszcze nie kupiłem, wybrałem tylko model i wstępnie moc) nad mocniejszą grzałką, czyli 240W. Do akwarium 240l producent poleca grzałkę 150W. Wybrałbym taką, zważywszy również na dużą objętość kamienia dla mbuna, gdybym miał cieplejszy pokój.   Niezły pomysł. Dzięki za trop. Pomyślę.
    • Pikczer
      W 240l 250w to nie aż taka mała. Ja miałem 300w w 300l i dość szybko podnosiła temperaturę. Jak będziesz chciał mieć w akwarium np 24 stopnie a w pokoju jest 19-20 to grzałka będzie pracować przez większość czasu. Póki akwarium jeszcze nie stoi na miejscu to pomyśl może nad izolacją od spodu żeby jak najmniej ciepła uciekało a także może jakieś "ekrany" na ścianę? Ciepło z akwarium nie będzie ogrzewało ścian a bardziej się skumuluje w okolicy akwarium i będzie uciekać na środek pokoju. Koszt izolacji może wynieść do 100zl a efekt może być bardzo istotny dla portfela. 
    • kazikx
      Wróciłem z Krakowa do domu wykończony przez żar lejący się z nieba i buchający z rozgrzanego betonu, po czym zabrałem się za poszukiwanie... grzałki do akwarium. Po kilkugodzinnych poszukiwaniach wybór padł na Eheim Jager 250W. Podobno klasyka gatunku. Do wyboru skłoniły mnie liczne dobre opinie użytkowników. Grzałka jest mocna, dlatego dokupię zewnętrzny sterownik, zabezpieczający ryby przed potencjalną awarią urządzenia. Niektórzy stosują podobno dwie grzałki o słabszej mocy, w miejsce jednej mocniejszej i jest to rozsądne rozwiązanie. Jednak w moim akwarium chcę schować całą maszynerię do filtra, więc wolę dołożyć dodatkowe, zewnętrzne urządzenie zabezpieczające.   Po co mi grzałka? Akwarium będzie stać w moim pokoju. Temperatura w nim od jesieni do wiosny nie przekracza 20 stopni C, oscyluje zazwyczaj w okolicy 19 stopni C. Nawet w letnie noce spada czasem poniżej 20 stopni C. Zafunduję więc sobie kaloryfer w postaci akwarium, któremu z kolei muszę dostarczyć dodatkowe źródło energii. 
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.