Jump to content

Zmętnienie wody po użyciu purolite a520e

aro600
 Share

Recommended Posts

aro600
Posted (edited)

Mam taki problem założylem ostatnio do mojego narurowca 2 puszki zasypowe wypełnione purolite, aby trochę zmniejszcie no3 (na poziomie około 30 przed podmianą), ale glony rosną jak szalone chciałem je trochę przyhamować. Przed wsadzeniem wypłukałem prolite dość dokładnie ze 20 minut pod bieżącą wodą w pończosze. Po włożeniu ustawiłem przeplyw na poziomie około 28 - 30 l/min. Na drugi dzień woda jakby lekko mętna na 3 już całkiem mętna i tak do dziś (4 dni), dziś zakreceilem przepływ przez korpusy z żywica i woda zaczęła się krystalizować. Szukam, czytam i nigdzie nie znalazłem podobnej sytuacji czy ktoś się spotkał z takim ,,pyleniem purolite,, a może powinienem ja jakoś inaczej przygotować prze włożeniem do filtra?

Pozostałe parametry

PO4 -1

No2 - 0

PH-7,6

Temp 25*c

Edited by aro600

Nath_147

Nie znam się na żywicach, czytałem jedynie że zbijając NO3 do niskich wartości, powinno się zmierzyć PO4 i jak jest wysokie to też zastosować środek na jego zbicie inaczej akwarium mogą zaatakować sinice. 

pulpet

Cześć,

Używam purolite od długiego czasu w kilku zbiornikach. Nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Raczej odwrotnie, po jego dołożeniu woda staje się czysta i jakby bardziej kryształowo przejrzysta. Kupowałeś oryginalne opakowania, czy jakiś rozważany przez sprzedawcę? Obstawiam, że to nie purolite. Mi kiedyś też wcisnęli coś innego. Mniejsze granulki i zamiast zbijać NO3 obniżało toto twardość.  Sprawdzałeś czy faktycznie zbija NO3?

Bojar

Purolite to jest firma. Produkuje różne żywice. Sprawdzona jest Purolite A520E. Jaką @aro600 Ty kupiłeś?
Ja mam tez 2 puszki w 500l. Bez problemów. Jednakże w Twoim przypadku zastosowałbym najpierw jedną a po czasie dołączył drugą.

aro600

No według sprzedawcy kupowałem purolite A520e, ale rozważany na alledrogo. Być może to rzeczywiscie to co innego niby sprawdzony sprzedawca opinie bardzo dobre...