Skocz do zawartości

Obsada do 260l


zolf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Mam akwarium 260l (120x40x63) a w nim na ta chwile 7 Saulosi, ktore jeszcze się wybarwiają. Zamierzam dokupic jeszcze rybek i utworzyc w sumie 3 haremy z 3 gatownkow. Odwiedziłem pobliski sklep(diskus) i wybralem kilka gatunkow które mnie interesuja:
Maylandia estherae Ice Blue
Cynotilapia Afra (zebroides) Jalo Reef
Labeotropheus trewavasae Pyszczak wysmukły
Iodotropheus sprengerae
PSEUDOTROPHEOPS NEON SPOT
Maingano - Melanochromis Cyaneorhabdos
Jaki zestaw wg was był by najlepszy aby za bardzo nie gryzły się ze soba ryby, pasowaly żywieniowo i było w miarę kolorowo? Dodam ze jestem początkującym malawistą ale nie akwarysta.

Edytowane przez zolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iodotropheus sprengerar to inaczej pyszczak rdzawy, więc to jeden gatunek. Nadaje się do twojego akwarium razem z Saulosi. Pseudotropheus elongatus neon spot  ( bo o tego Ci pewnie chodzi) także będzie ok. Choć ta ryba może zostać zdominowana przez saulosi i będzie się chować. Labeotropheus trevawasae chyba będzie trochę za duży. Też myślałem o tym gatunku do 300 L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maylandia estherae jakie by nie były to nie polecam. Za ciasno będzie. Ja dostałem ich mnóstwo zamiast Saulosi. Ciekawe są, ale jak samce mają ochotę na gody to są bardzo agresywne. Niedawno oddałem 7sztuk i jeszcze 4 mam nadmiarowe. Oczywiście te 4 zrobiły się bardzo odważne po oddaniu wcześniejszych. To są wg mnie ryby do dużo większego akwarium albo jako jeden gatunek w takim. Nawet ich samice to nerwusy. Biją się często i ustalają hierarchię. To takie moje skromne zdanie. 

A rdzawe piękne są i powinny zgrać się z Saulosi. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby było ciekawie i kolorowo troszeczkę Ci zamieszam, ale tylko troszkę 😉

Saulosi to dobry wybór bo jeden gatunek ale dwa kolory ryb