Jump to content

[375l] 150x50x50 - Co byście wpuścili ?


Recommended Posts

AdrianP
3 minuty temu, aro600 napisał:

 kilka mniejszych grup i obserwować ich ciekawe w miarę naturalne zachowania (naturalne to są w jeziorze, a w akwarimm są zbliżone do naturalnych) 

Zdecydowanie ta opcja :)

Nie lubię "zup rybnych". 

A które z pyszczaków są spokojne i mógłbym połączyć min 3 grupy, ale w układach nie z jednym samcem, a dwoma. Np. 2+5 razy 3. 

Link to post
Share on other sites
Bezprym

Na to nie masz reguły. U jednych uda się układ z 2 lub 3 samcami a u innych samiec tego samego gatunku skutecznie wyeliminuje konkurencję. Zależy to od indywidualnych cech charakteru delikwenta. U mnie na przykład w starej 240-ce dwa samce Hary podzieliły akwarium na dwa terytoria i nie wchodziły sobie w drogę tylko puszyły się na granicy rewirów. Taką sytuację mialem do czasu kiedy to sprzedałem jednego samca. Możesz spróbować, a nuż się uda.

 

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
aro600

Nie zawsze układ wielosamcowy będzie dobrym rozwiązaniem. Może się zdażyć że nawet jeśli dominujący samiec nie zamęczy zdominowanego to będzie mu tak dawał popalić ze ten 2 będzie cały czas zestresowany i nigdy się ładnie nie wybarwi. Choć przy twoiej ilości kamieni jest szansa że podzielą się rewirami 🙂 Jak chcesz więcej ryb to może proponowane już przezemnie stadko Pseudotropheus Acei i do tego dobierz 2 inne gatunki w układzie np:

1) Pseudotropheus Acei - małe stadko 6 - 8 szt

2) 2 + 5 

3) 1 + 3

Link to post
Share on other sites
Falcowski

To ja zaproponuję coś od siebie:

Placidochromis Phenochilus Mdoka White Lips - 12 sztuk małych

Labidochromis Caeruleus - 12 sztuk małych

Dlaczego tak? Niebieski z żółtym od zawsze się dobrze komponuje, tu jeszcze ze wstawkami białymi i czarnymi. Nie będzie pstrokato.

Łatwiej będzie potem sobie zestawy ustawić, gdy podrosną. Zawsze z 12 ryb łatwiej choć o kilka samic.

Ryby będą miały swobodę i jak urosną, będzie to coś pięknego. Akwa nie będzie przepchane i pstrokate.

Terytorium starczy dla wszystkich. Oba gatunki są na tyle łagodne, że nie będą sobie wchodzić wzajemnie w drogę.

Wystrój pod to wystarczy średnio zagruzowany.

Jak podrosną, to nie będzie problemów z przerybieniem. 

Oba gatunki mają ładnie wybarwione zarówno samce, jak i samice i w obu można trzymać kilka samców, zatem docelowe układy nawet 3+4 nie zrobią problemu.

Nie nastawiaj się na więcej, niż 14 ryb docelowo, bo będziesz się z tym męczył, kupował purigeny i inne kombinacje na zbicie azotu.

Zobacz co ja mam i powiem ci, że chętnie bym 1/3 zredukował już.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
aro600
19 minut temu, Falcowski napisał:

Placidochromis Phenochilus Mdoka White Lips - 12 sztuk małych

Labidochromis Caeruleus - 12 sztuk małych

Dokładnie taka obsada pływa aktualnie u mnie z tym że po 10 sztuk. 🙂

Potwierdzam piękne ryby z tym, że wydaje mi się że na dorosłe Mdoki te 150x50x50 to będzie za mało jakby nie było rosną spore. Choć może choroba malawijska się rozwinie i zanim urosną do dużych akwarium też urośnie 😉

 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
AdrianP

Jak myślicie - będzie ze sobą dobrze współgrało:

- 10 szt Pseudotropheus Acei Luwala - to chyba jedyna nieterytorialna mbuna, zajmie gorne części zbiornika, więc będzie miejsce na dnie dla:

- 10 szt Labidochromis Caeruleus Kakusa

- 10 szt Iodotropheus Sprengerae Makokola Reef

Link to post
Share on other sites
egon44
2 godziny temu, AdrianP napisał:

Jak myślicie - będzie ze sobą dobrze współgrało:

- 10 szt Pseudotropheus Acei Luwala - to chyba jedyna nieterytorialna mbuna, zajmie gorne części zbiornika, więc będzie miejsce na dnie dla:

- 10 szt Labidochromis Caeruleus Kakusa

- 10 szt Iodotropheus Sprengerae Makokola Reef

Będzie ok, chociaż zamiast  Labidochromis Caeruleus dodałbym np. Pseudotropheus johanni Gome.

W ten sposób będziesz miał jeden gatunek z samcem/samcami w poziome pasy.

Link to post
Share on other sites
AdrianP

Panowie, 

Zmieniłem zdanie, ponieważ mam okazję zakupić "gotowe" układy, czyli mogę uniknąć niechcianego przeze mnie odławiania. Byłoby to:

- 10szt acei

- 1+4 red red

- 2+4 Mdoka white lips

Czyli 6 ostatnich sztuk jest nie z mbuna - czy są jakieś przeciwwskazania aby tak połączyć?

Link to post
Share on other sites
Bezprym

Przeciwwskazań nie ma pod warunkiem że ryby będą pasować żywieniowo, temperamentem i stosunkiem wielkości do litrażu. Mdoka jest typowym mięsożercą i takiego towarzystwa bym szukał dla niej. Poza tym w połączeniu z Acei zbyt dużo niebieskiego będziesz miał. Potrafi osiągnąć spore rozmiary i w twoim baniaku może być jej za ciasno.

 

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Edited by Bezprym
  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Posty

    • Rafał80
      Szczerze to nie ogarniałem jeszcze cyrkulacji. Na razie wylot jest umieszczony nad wodą z kierunkiem po przekątnej i robi dużo bąbelków plus fale ( co do mocy pionowo w dół podnosi piasek), wlot umieszczony na drugim końcu szyby. Odchody zbierają się na przeciw wylotu/przekątna wlotu i z tyłu za kamieniami, z przodu kamieni czysto. Nawet nie chce wiedzieć co siedzi w jamach, które wygrzebały pod kamieniami. Całe dno jest pofałdowane bo bo rybki porobiły dołki. Co do zasysu to widziałem że paproszki potrafiły przemknąć obok  i nie być zassane - na rurkę jest założona szeroka kratka. Myślałem że ten Turbo 2000L/H będzie lepiej zasysał bo jak pisałem wydajność kubełka to 800L/H.
    • miron.dmt
      Dawno mnie tu nie był dlatego witam wszystkich. Nie wiem czy problem został rozwiązany czy też nie, ale poniżej moja uwaga. Podejrzewam wysoki poziom fosforanów, może nie tylko. Co do filmu i mętnej wody już kiedyś o tym pisano, że musi być zachowany jeden parametr tj. odpowiedni współczynnik Redfielda. Duża ilość fosforanów w wodzie powoduje zakwit glonów i powstanie filmu bakteryjnego na powierzchni wody. Samo obniżanie azotanów nic nie pomoże. Ja w swoim akwarium patrzę tylko na lustro wody. Jak zaczyna tworzyć się "biała powłoka" to oznacza, że powinienem wymienić filtry fosforanów i azotanów, ale na ogół mam czysto na powierzchni. Nie mam żadnych wewnętrznych filtrów czy skimmera. Nie jest mi potrzebny. Zadbaj o właściwe parametry wody a problem sam się rozwiąże.   Parametry mojej wody to: NO3 - 10 do 20 ppm (przeważnie 10) PO4 - 0,6 do 1,2 ppm (przeważnie poniżej 1,0)  
    • aro600
      Zgadzam się filtr mechaniczny czyści wode, ale moim zdaniem słabo radzi sobie z odchodami bardziej z drobnymi zanieczyszczeniami (miałem aqauela turbo 2000 z gąbka) i odchody i tak zalegały na dnie. Jak twój filtr za słabo,, dmucha,, to może lepiej pomyśleć o falowniku tylko moim zdaniem koniecznie z regulacją. 
    • nsp
      Musisz ogarnąć cyrkulację, co by odchody z wodą trafiały do zasysu. Dodatkowy filtr mechaniczny mało pomoże, jeżeli nie będzie odpowiedniej cyrkulacji w akwarium.
    • Rafał80
      No nic monitoruję na bieżąco, od dzisiaj rybki na diecie ;]. A nie dodałem a może to ważne, akwa jest bez grzałki temp 24-25 stopni. Co do guano myślę nad jakimś mechanikiem żeby nie bawić się z tym ręcznie zbyt często: AQUAEL UNIFILTER 1000L/H UV albo FILTR AQUAEL TURBO FILTER 2000 L/H. Jakiś mały czarny zgrabny żeby nie rzucał się w oczy, coś godnego polecenia? Kubeł mam Aquael Ultramax 2000 (ale realny przepływ ma ok 800l/h) z dodatkowym Bioceramax 1600 w zamian jednej waty (układ gąbka, wata, Bioceramax 1600, Bioceramax 600, gąbka)
    • nsp
      @Hammer bo jest LED i LED RGB. Zwykły "biały" LED świeci normalnie, można jedynie wybrać sobie barwę światła. Od ciepłego białego, po zimne białe. A RGB to diody kolorowe Red, Green, Blue. Rozjaśnianie i ściemnianie ogarniamy poprzez dimmer. Są manualne, ale widziałem też jakieś na pilocik.
    • Hammer
      Dzięki za odpowiedź. Widziałem w sprzedaży takie diody LED z pilotem i można było regulować intensywność świecenia konkretnych kolorów, dzięki temu można regulować barwą z jaką świeci całość https://allegro.pl/oferta/swietlowka-led-rgb-akwarium-pilot-2x90cm-i-i-9115261030?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aqueryandcategory&bi_c=ZTNmMDJkMWQtNDM0NS00ZTMwLTkzZTktZjMyNzNmOTE0NGQwAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=c2a466a5-cab4-474a-ad19-374aa38d73d0
    • nsp
      W sumie nie ma potrzeby sprawdzania. Analogiczne jest to, że gdy wzrasta NO2 to maleje NH4. U mnie test na NH4 okazał się trefny, więc sobie odpuściłem sprawdzanie tego parametru i mierzyłem tylko NO2/3 Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
    • aro600
      Nie sprawdzałem amoniaku W sumie myślałem, że akwarium dojrzeje zanim wpuszczę ryby, ale okazało się inaczej prawdopodobnie dostarczyłem do akwarium za mało materi na start.  Jedyne co wlałem do akwarium to podajże Tetra Safestart który dostałem gratis do czegoś tam i później Prodibio.  Ważne żeby pilnować parametrów jak widzisz jak u mnie ruszyło NO2 wlałem jeszcze jedna ampułkę Prodibio i robiłem testy codziennie pilnując jego poziomu. Jak doszło do 0,2 to już miałem trochę nerwa i plan że jak dojdzie do 0,4 robię podmianę ale nie doszło zaczęło spadać.  Podmiany zaczołem robić po tym jak akwarium dojrzało.  Póki co robię podmiany co 2 tygodnie. Pierwsza była większa około 30% później 25% ostatnie parametry są sprawdzane około tydzień po podmianie.   
    • Rafał80
      U mnie też już prawie 2 tygodnie, NH4/NH4 nie sprawdzałeś?
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.