Waclaw

Projekt 700 l. Prośba o ocenę aranżacji.

Recommended Posts

Waclaw

Witam koleżanki i kolegów. Prośba- jak w tytule. Ponieważ jest to pierwsza przymiarka, wiec i tysiące wątpliwości. Przede wszystkim czy to w ogóle ma „ ręce i nogi”? Kolejne pytanie- będzie Mbuna, wiec i gruzowisko. Czy to co widzicie można za takie  uznać i jest wystarczające? W tej chwili to kamienie, ale w kolejnym etapie powstaną z nich moduły.  Ponadto tło częściowo będzie czarne, ale w znaczącej większości- moduł skalny. 

1C720F40-E964-46A5-BE75-E97E38490F43.jpeg

D0A80D5B-3079-4B84-BCAE-6DDFA465314D.jpeg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuptas
28 minut temu, Waclaw napisał:

Czy to co widzicie można za takie  uznać i jest wystarczające?

Całkiem niedawno miałem podobne wątpliwości. Skała po lewej stronie " robi robotę". Już widzę jak ryby odrzucają piach żeby wykopać sobie schronienie na przykład pod tym wystającym nawisem. Co do gruzowiska to dorzuciłbym kilka kamieni po prawej, co uczyni faktyczne gruzowisko - korytarze z możliwością wypłynięcia po przeciwnej stronie. Nie zmienia to postaci rzeczy, że całość, moim zdaniem, wygląda lepiej niż dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mortis

Jest fajnie, tylko bym dorzuciła sporo mniejszych kamieni na dno i coś jeszcze pokombinował z grotami. Pewnie jest sporo kryjówek, ale z tej perspektywy może być niewidoczne. Będzie fajnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daniel00

Dorzucić jeszcze trochę kamieni i będzie super. Ten głaz po lewej zrobi robotę w wyglądzie akwarium.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pozner

Dla mnie za mało, a właściwie brak przepływów i grot. Zasugeruję coś innego. Może postaw ten największy kamień centralnie i na wprost. Po lewej i po prawej możesz tworzyć oddzielne konstrukcje. Może to wyglądać ciekawie. Kamień jest piękny i warto go tak wyeksponować. Tym bardziej, że ma taki kształt, że do takiego ustawienia się nadaje. 

Na razie postawiłeś po prostu kilka kamieni, ale to za mało. Brak poziomych kamieni tworzących groty i przepływy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waclaw

Dzięki za opinie i uwagi. Prawa strona jest dla mnie wciąż nie taka, jak bym to sobie wyobrażał. Za mało gruzu. I grot, na co zwraca uwagę Pozner. Trochę brak kamieni- już i tak co nieco uszczupliłem skalniak żony 😀 . Ale pewnie jeszcze coś się znajdzie. Co do mniejszych kamieni- zdecydowanie je dołożę, ale to już na etapie zasypywania piaskiem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
masciorrr

Możesz z prawej strony kamień 1wszy i 3ci (te leżące poziomo) oprzeć poprzecznie o kamienie stojące, będą groty przepływowe a na późniejszym etapie dorzucisz kilka mniejszych zeby nie było ze są jakos sztucznie ułożone. Moim zdaniem już wygląda bardzo fajnie. Tobie ma się podobać przede wszystkim. Pozdro

Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waclaw

Po korekcie aranżacji, ponowna prośba o ocenę. Czy tym razem gruzowisko będzie wystarczające dla naszego biotopu?  Czy, Waszym zdaniem wyglada naturalnie? 

E3F79E12-1897-4DB3-A431-DCFD12EB15D7.jpeg

2AE4C01C-C6A1-463C-B437-92127C13A9F5.jpeg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robson79

Wygląda fajnie ale jak na moje to wciąż za mało kryjówek dla ryb... 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites
Morganelo
18 minut temu, Waclaw napisał:

Po korekcie aranżacji, ponowna prośba o ocenę. Czy tym razem gruzowisko będzie wystarczające dla naszego biotopu?  Czy, Waszym zdaniem wyglada naturalnie? 

E3F79E12-1897-4DB3-A431-DCFD12EB15D7.jpeg

2AE4C01C-C6A1-463C-B437-92127C13A9F5.jpeg

Jak dla mnie wygląda ciekawie, jak dojdzie piasek i jakieś drobniejsze kamienie w celu uzupełnienia gradacji i wielorodności będzie ok. Jedynie przeszkadza mi ułożenie 1 kamienia tego po środku, co lezy na samej górze, jakoś tak nienaturalnie. Reszta OK...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.