bobasxx

Dobór pokarmów

Recommended Posts

Mortis
51 minut temu, marcin1ja1 napisał:

Mając niewielką ilość pokarmów i wprowadzając pojedynczo kolejne karmy jesteśmy w stanie wykluczyć tą "niepasującą". W momencie kiedy polecamy kupić zestaw kilkunastu karm nowej osobie wpuszczamy ją na przysłowiową minę. Ciężko będzie jej wykluczyć pokarm, który nie podpasował jego nowej obsadzie. Metoda prób i błędów może zakończyć się wtedy niepowodzeniem.

Z drugiej strony doświadczony Malawista, powinien już wyczuć co najlepiej pasuje rybą i zredukować do minimum ilość podawanych karm. W tej chwili pokarmy premium są naprawdę dobrze zbilansowane a robienie miksów pokarmów może ten balans zaburzyć. Nie zawsze więcej znaczy lepiej, co powinno stać się domeną każdego akwarysty.

Jeśli ktoś zaczyna z akwarystyką to nie wie co kupić, każdy podpowiadający co zakupić miał u siebie dane pokarmy i jest zorientowany jak ryby się zachowywały podczas karmienia, to o czym wspomniałeś. Jeśli u kogoś innego pokarm się nie sprawdził to też powinien o tym wspomnieć i w ten sposób można wyeliminować niepotrzebny zakup. Ja mam dwa pokarmy, których nie polecam, dla mbuny Tropical Krill Gran ( jak dobrze pamiętam straciłem przy nim trzy Cynotilapia Hara) i Naturefood Cichlid dla non mbuny ( przy nich był podawany, a nie chciały go jeść) 

Tą "niepasującą" można już wyeliminować na wstępie czytając posty, faktem jest to że w innych akwariach ryby będą podchodziły do niego bardzo dobrze, ale nie ma co ryzykować. Ważne aby pytać wtedy łatwiej jest wszystko dopasować. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
oscarr
20 minut temu, Mortis napisał:

Jeśli ktoś zaczyna z akwarystyką to nie wie co kupić, każdy podpowiadający co zakupić miał u siebie dane pokarmy i jest zorientowany jak ryby się zachowywały podczas karmienia, to o czym wspomniałeś. Jeśli u kogoś innego pokarm się nie sprawdził to też powinien o tym wspomnieć i w ten sposób można wyeliminować niepotrzebny zakup. Ja mam dwa pokarmy, których nie polecam, dla mbuny Tropical Krill Gran ( jak dobrze pamiętam straciłem przy nim trzy Cynotilapia Hara) i Naturefood Cichlid dla non mbuny ( przy nich był podawany, a nie chciały go jeść) 

Tą "niepasującą" można już wyeliminować na wstępie czytając posty, faktem jest to że w innych akwariach ryby będą podchodziły do niego bardzo dobrze, ale nie ma co ryzykować. Ważne aby pytać wtedy łatwiej jest wszystko dopasować. 

A coś jest nie tak z Naturefood Cichlid  po za tym że nie chciały jeść ? Mam go dla mbuny w wersji S i to jest jedyny minus bo jest strasznie drobny tak to jedzą normalnie. Niestety jestem jedną z tych osob co zakupiła za duża ilość pokarmów. Teraz bym zostawił Northfin mięsny i roślinny, Tropical pro defence i jeden wybarwiający jeszcze nie wiem który wolą ryby i który daje lepsze efekty. Ten hikari zielony dostałem gratis xd

IMG_20190711_142758.jpg

Edited by oscarr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mortis
11 minut temu, oscarr napisał:

A coś jest nie tak z Naturefood Cichlid  po za tym że nie chciały jeść ? Mam go dla mbuny w wersji S i to jest jedyny minus bo jest strasznie drobny tak to jedzą normalnie. Niestety jestem jedną z tych osob co zakupiła za duża ilość pokarmów. Teraz bym zostawił Northfin mięsny i roślinny, Tropical pro defence i jeden wybarwiający jeszcze nie wiem który wolą ryby i który daje lepsze efekty. Ten hikari zielony dostałem gratis xd

IMG_20190711_142758.jpg

U mnie tylko nie chciały jeść wersji Cichlid, natomiast na krill naturefood rzucały się niesamowicie. Jednak uważam, że naturefood jest bardzo dobrym pokarmem. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
oscarr
8 minut temu, Mortis napisał:

U mnie tylko nie chciały jeść wersji Cichlid, natomiast na krill naturefood rzucały się niesamowicie. Jednak uważam, że naturefood jest bardzo dobrym pokarmem. 

Nie widzialem nigdzie wersji z krylem od naturefood  😕

Share this post


Link to post
Share on other sites
AndrzejGłuszyca
Godzinę temu, Mortis napisał:

dla mbuny Tropical Krill Gran

Przez ten pokarm moje ryby też miały kłopoty. Nigdy go nie polecam . Czasami jak gdzieś temat dotyczący karmienia poruszy stosowanie tego pokarmu to przestrzegam. Ale to wszystko jest opisane na forum. Czasami trudno nam  dzielić się wiedzą bo nie każdy  obserwuje forum i wszystkie tematy czy posty ( jak ja) . Dlatego gdzieś to umyka..ale jest SZUKAJ i warto z tej wiedzy , która tutaj jest zawarta korzystać. Ale wracając to sedna naszej dyskusji...Też jestem przeciwko  temu aby polecać kilkanaście pokarmów  jednocześnie i to osobie która dopiero zaczyna przygodę z rybami z naszego biotopu. Ale jeżeli nawet...warto to wtedy uzasadnić . Wtedy jest to korzyść dla osoby , która prosi o radę.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mortis
53 minuty temu, oscarr napisał:

Nie widzialem nigdzie wersji z krylem od naturefood  😕

Przepraszam, nie krill, a o artemię mi chodziło. 😉 

20 minut temu, AndrzejGłuszyca napisał:

Przez ten pokarm moje ryby też miały kłopoty. Nigdy go nie polecam . Czasami jak gdzieś temat dotyczący karmienia poruszy stosowanie tego pokarmu to przestrzegam. Ale to wszystko jest opisane na forum. Czasami trudno nam  dzielić się wiedzą bo nie każdy  obserwuje forum i wszystkie tematy czy posty ( jak ja) . Dlatego gdzieś to umyka..ale jest SZUKAJ i warto z tej wiedzy , która tutaj jest zawarta korzystać. Ale wracając to sedna naszej dyskusji...Też jestem przeciwko  temu aby polecać kilkanaście pokarmów  jednocześnie i to osobie która dopiero zaczyna przygodę z rybami z naszego biotopu. Ale jeżeli nawet...warto to wtedy uzasadnić . Wtedy jest to korzyść dla osoby , która prosi o radę.

Masz rację warto wspominać aby wziąć mniej, ale bardziej sprawdzonych, z którymi nigdy nie było problemu. Zresztą jak zawsze, każdy wybierze po swojemu. My podpowiadamy, decyzja należy do pytającego. Ważne by pokarmu nie zamoczyć, by stał w suchym miejscu i będzie ok. 😉 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
egon44
W dniu 9.07.2019 o 06:37, suricade napisał:

Andrzeju @egon44 czy potrafisz uzasadnić taki a nie inny dobór pokarmów ? Dlaczego te konkretne ?

Odpowiedź na Twoje zadane pytanie napisał już Karol @Mortis w powyższych postach,także nie muszę już się wysilać z odpowiedzią ;) 

Czyli w skrócie z tych kilkunastu pokarmów które mam,mogę wywnioskować z obserwacji ,na które pokarmy ryby bardziej lub mniej reagują,które jedzą,a które wypluwają,bo u mnie również były takie przypadki na początku.I na takiej podstawie mogę dobrać im odpowiednie pokarmy.Trzeba pamiętam o tym,że te pokarmy które np. ja mam mogą też nie przypaść do gustu rybom innych osób.

Tak jak napisał kolega,trzeba wyczuć to co pasuje rybom,i na tej podstawie dobrać menu dla ryb.Często wiąże się to ,z zakupem różnych karm,niestety ;)  

3 godziny temu, marcin1ja1 napisał:

Z drugiej strony doświadczony Malawista, powinien już wyczuć co najlepiej pasuje rybą i zredukować do minimum ilość podawanych karm. W tej chwili pokarmy premium są naprawdę dobrze zbilansowane a robienie miksów pokarmów może ten balans zaburzyć. Nie zawsze więcej znaczy lepiej, co powinno stać się domeną każdego akwarysty.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
suricade
5 godzin temu, Mortis napisał:

Żaden pokarm nie przyśpieszy wzrostu, czy jakoś szczególnie nie wybarwi ryby, ale może mieć wpływ na ich kondycję. Ja mam swoje spostrzeżenia na temat pokarmów i ich podawania. Dzielę się tą wiedzą i każdy może z niej skorzystać lub nie.

Z tym się w pełni zgadzam. Dlatego pytam i udzielam się na forum, jeżeli toś to odbiera osobiście to jego problem. Pokarm nie wybarwi i nie przyspieszy rozwoju ryb ale wiadomo, że na poszczególnych etapach życia ryby potrzebują nieco innych składników. Więcej w okresie intensywnego rozwoju lub przed tarłem a mniej w okresie "spoczynku" gdy mają małą aktywność.

15 minut temu, egon44 napisał:

Odpowiedź na Twoje zadane pytanie napisał już Karol @Mortis w powyższych postach,także nie muszę już się wysilać z odpowiedzią ;)

Masz rację nie musisz się wysilać dla mnie uzasadnienie jakiejś mojej rady nie wymaga wysiłku. A jeżeli nie potrafisz nic na ten temat napisać to mogłeś nic nie pisać. Po prostu jeżeli ja coś piszę / mówię to wiem dlaczego, potrafię to uzasadnić  i podać źródło informacji. Tak mnie uczono, ponieważ w pracy , którą wykonywałam  pomyłka mogła kosztować kogoś życie lub zdrowie. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę ale Twoja wypowiedź jest niegrzeczna. Na pytanie co kupić podajesz litanię pokarmów i nie potrafisz uzasadnić dlaczego właśnie te, a nie inne mają pasować do danej obsady i nie chodzi o producenta

1 godzinę temu, oscarr napisał:

Niestety jestem jedną z tych osob co zakupiła za duża ilość pokarmów. Teraz bym zostawił Northfin mięsny i roślinny, Tropical pro defence i jeden wybarwiający jeszcze nie wiem który wolą ryby i który daje lepsze efekty. Ten hikari zielony dostałem gratis xd

Jak widać , niektórzy użytkownicy kupują wszystko co jest polecane i stają się "ofiarami" tej sytuacji.

 

 

Edited by suricade
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
bobasxx
17 minut temu, suricade napisał:

Jak widać , niektórzy użytkownicy kupują wszystko co jest polecane i stają się "ofiarami" tej sytuacji.

Dla rozładowania emocji przyznam się, że jeszcze chciałem kupić zestaw od NorthFin 🤭 ale się wstrzymałem... 

Generalnie pokarmy OSI kupiłem głównie dlatego, że rybki mam z Tan-Mala i podejrzewam, że nimi głównie tam karmią (chociaż mogę się mylić), ten mały wybarwiający dostałem za 1pln - grzech nie wziąć 😉 próbki gratis. Do tego jakąś inną spirulinę żeby podawać naprzemiennie. Mając już dwie spiruliny pomyślałem o jakimś dobrym pokarmie mięsnym - padło na Naturefood. Do tego coś z probiotykiem i polecany czosnek i tak wyszlo... Przyznam się, z Hikari mnie poniosło ☺️

Share this post


Link to post
Share on other sites
AndrzejGłuszyca
5 minut temu, bobasxx napisał:

Do tego jakąś inną spirulinę żeby podawać naprzemiennie

Możesz śmiało je wymieszać w jednym pudełku.  Możesz któryś mięsny wymieszać ze spiruliną i też będzie OK.

Edited by AndrzejGłuszyca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Posty

    • Bartek_De
      Jak zwykle fajny wpis i super filmik👍 Niezłe "piranie", szybko sobie poradziły
    • troad
      Dawno nie wpisywałem, więc to robię . Obsada do tej pory nie zredukowana. Jak się spojrzy na akwarium to wygląda ciasno (i trochę jest ), ale w dalszym ciągu uważam że krzywda im się nie dzieje.  Całość zdrowo funkcjonuje, strat brak, coraz więcej młodego narybku przeżywa. Do tarła u wszystkich poza Mdokami dochodzi regularnie. Obecnie inkubuje znowu samica S.Freyeri oraz kilka Yellow. Z nowego zakupu L.Lethrinus mam na pewno 1 samicę bo do tarła już doszło 2 razy, ale długo nie inkubowała. Pewnie dlatego że to młode ryby. Z narybku przeżywa tylko L.Yellow i C.B.Kadango Zdaję sobie sprawę że tego tak nie można ciągnąć w nieskończoność i będę musiał redukować, ale na razie trochę przeraża mnie myśl o odławianiu . Ciekawostka jest taka, że pod moją wakacyjną nieobecność doszło do "detronizacji" samca nr2 C.BKadango. Już od pewnego czasu nr3 był od 2 większy i trochę podejrzewałem że tak się stanie. Tak więc teraz  nowa 2 i nr 1 pływają głównie na swoich połowach, a stara dwójka próbuje się odnaleźć gdzieś po środku. Poniżej filmik z karmienia Lidlową mrożoną krewetką .  
    • tomaszzt
      Oj warto, naprawdę, prawdziwy pasjonat, co nie jest takie oczywiste wśród hodowców. Rdzawe i Johanni od Darka pływają już w moim pierwszym Malawi.
    • piotriola
      W hodowli ważna jest jakość jaj. Na pewno zaobserwujesz to w ilości wyklutej artemii. Poniżej jaja słabej jakości, wstaw fotkę co kupiłeś.Hodowla nie jest łatwa, podobnie jak z hodowlą rozwielitki. Czekam na Twój opis w wersji domowej. pozdrawiam
    • AndrzejGłuszyca
      Witam na naszym forum! Kaskada jako biolog da sobie spokojnie radę. Natomiast  Aquael 500 jako mechanik wątpię. Ale to sam ocenisz jak uruchomisz oceniając  "wygląd" wody. Zawsze zdążysz  poprawić filtrację mechaniczną ..nie musisz mieć na starcie super wydajnej filtracji mechanicznej.
    • Marcelo89
      Witam wszystkich przesiadam się z 112 na 200 litrów czy taka filtracja w 200 litrowym akwarium powinna wystarczyć jaka mam dotychczas w 112 oczywiście aquael 500 mechanik a biolog kaskada fzn 3 moja obsada ryb to 6 auloncar oraz 3 sumy synodontisy 
    • Falcowski
      Sam sobie odpowiedziałem. Znalazłem instrukcję na forum nano-reef, autor nieznany: Spis treści 1 Artemia salina (solowiec) 2 2 Przepis wylęgu 2 3 Rozwój artemii 3 4 Hodowla 3 4.1 Karmienie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 4.2 Woda . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 4.3 Napowietrzanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 4.4 Oświetlenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 4.5 Zbiornik . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 1 ARTEMIA SALINA (SOLOWIEC) 2 1 Artemia salina (solowiec) jest spokrewniona ze słonowodnym skorupiakiem, który występuje w wielu miejscach planety i jest bardzo pożywnym pokarmem dla słodko i słonowodnych ryb. Artemia , czyli solowiec jest bezkręgowcem należącym do typu stawonogów (Arthropoda), gromady skorupiaków (Crustacea). Artemia jest zooplanktonem. Używana jest jako jaja-cysty jak również dorosła postać artemi. Dorosłe osobniki dorastają 8-20 mm i dożywają aż trzech miesięcy. Na świecie jest ponad 500 firm produkujących artemie. Obecnie importuje się cysty artemi z 20–tu krajów (Chiny, USA, Iran, Rosja ...). Najlepszej jakości jaja pochodzą z Kaliforni oraz wschodniochińskiego wybrzeża. Artemia jest jednym z najwartościowszych i najpożywniejszych pokarmów dla ryb akwarystycznych i narybku. Zawiera bardzo duża ilość naturalnego beta karotenu, który podwyższą wybarwienie. Bez świeżo wylęgniętego larw solowca nie obejdzie się praktycznie przy hodowli ryb akwariowych. Jest bakteriologicznie czystym, 100% naturalnym pokarmem, który nie zawiera żadnych pasożytów i nie grozi zanieczyszczeniem akwarium. Do karmienia najmniejszego narybku używa się świeżo wylęgniętych naupli larwy artemi, które prostym sposobem opisanym tutaj może wylegnąć w domu każdy akwarysta, albo już pozbawione skorupek larwy, których nie trzeba przed karmieniem wylęgać. Większe ryby karmi się dorosła artemia, mrożona albo płatkowana, która jest również wysoko ceniona jako bardzo dobre pożywienie o wysokiej zawartości naturalnego karotenu. 2 Przepis wylęgu W domowych warunkach wystarczy nam 2L przezroczysta plastikowa butelka np. po wodzie mineralnej, pompka napowietrzająca, wężyk, drobne sitko i np. biurkowa lampka. Z butelki obcinamy ok. 1/4 górnej części. Napełniamy ja 25–30oC ciepła woda, dodajemy jaja i sól (na 1,5L wody 2 łyżeczki artemi i jedna duża łyżka soli), napowietrzanie regulujemy tak, aby jaja były nieustannie w ruchu. Przez cały czas wylęgu tj. 24–36h oświetlamy lampa. Po 24h zatrzymujemy napowietrzanie, po 10 min. nie wylęgnięte jaja opadają na dno, puste skorupki pływają po powierzchni a wylęgnięta żywa Artemia pływa pośrodku. Wężykiem ostrożnie zasysamy i przez sitko odcedzamy wylęgnięte osobniki, które użyjemy do karmienia, do butelki wlewamy z powrotem słona wodę i kontynuujemy dalszy wylęg ok. 12h. Potem postępujemy podobnie. Idealne warunki wylęgu: • Temperatura wody 28oC, 3 ROZWÓJ ARTEMII 3 • pH 8–9, • zasolenie 18ppt, • 2,5g jaj na 1L wody, • oświetlenie 2000lux, • niejodowana sól. Im bardziej zbliżymy się do wymienionych warunków, tym bardziej krótszy będzie czas wylęgu i większy procent wylęgniętych osobników. 3 Rozwój artemii Rozwój artemi zaczyna się wylęgnięciem jajeczek, w których zawarte są nieaktywne metabolicznie embriony. Te jajeczka mogą pozostawać w spokoju tkzw. uśpieniu przez wiele lat, tak długo dopóki przechowywane są w suchym miejscu i bez powietrza. Jak tylko jajeczka umieszczone są w słonej wodzie, nasiąkną woda i rozpoczyna się rozwój. Po 15 do 20 godzinach przy temp. 25oC jajeczka pękają a embrion opuszcza skorupkę. Przez kilka godzin po wylęgnięciu embriony przyczepione są do skorupki, dlatego ze, są nadal osłonięte membrana. Ta faza nazywa się ”Parasolowe stadium”, podczas którego, powoli dokończa swój rozwój i pojawia się wolno pływające naupliusy. W pierwszym stadium larwy są jasno pomarańczowe, ponieważ zawierają zapasy żółtka. Nowo narodzone artemie nie przyjmują jedzenia, dlatego ze, ich usta i odbyt nie są w pełni rozwinięte. Dopiero po 12 godzinach od wylęgu się zmieniają i przechodzą do drugiego stadium larwy i zaczynają filtrować jedzenie. Wybierają sobie cząsteczki różnych mikroorganizmów, bakterie i odpadki. Napliusy będą się rozwijać i przekształcać podczas 15 różnych faz, cały ten proces trwa najmniej osiem dni, aż będą dorosłe. Dorosła Artemia mierzy ok. 8 mm, ale może dorosnąć aż do 20 mm w bardzo optymalnych warunkach. Dorosły osobnik jest 20–to krotnie większy i ma 500 razy większą objętość w porównaniu ze stadium naupliusa. 4 Hodowla Witam. Tak jak obiecałem napisze o hodowli artemii. Od razu mówię iż pomysł na hodowle ściągnąłem z pewnego artykułu jednak to co napisze to są moje własne doświadczenia i obserwacje. Tak jak pisałem udało mi się wyhodować 4 HODOWLA 4 dorosła artemie co więcej hoduje ja nadal i na pewno dalej będę. Do tematu podszedłem dość nonszalancko, tj. nie robiłem zapisków oraz dokładnych obserwacji ani eksperymentów. Wynikło to z tego iż czytając masę postów stwierdziłem ze pewnie i tak mi się nie uda, bo niby czemu skoro każdy pisze ze jest to rzecz bardzo trudna. Co więcej nie znalazłem żadnego konkretnego postu co do hodowli dorosłej artemii. Ja hodowle prowadzę w 3 pojemnikach plastykowych o poj.40L każdy a kupiłem je w Makro. Napełniłem je woda z kranu, odczekałem dobę i dodałem nawozu dla roślin Planta Gainer Classic i Planta Gainer Pro. Ten drugi podnosi sporo pH co w przypadku artemii jest b. wskazane i powinno ono wynosić ok.8–9. Do tej wody dodałem glonów. Ja dałem z akwarium. Mam jeden pływający korzeń na którym rośnie mnóstwo glonów. Zmiksowałem je mikserem i taka zielona wódę dodałem do pojemników. Im więcej glonów tym lepiej. Teraz pozostało dodać soli. Ja dałem niejodowana z Makro w ilości ok. 50gr na litr. Temperaturę 27 stopni utrzymuje po jednej grzałce 5W na pojemnik. Tak przygotowana woda jest gotowa na wpuszczenie dop. wylęgniętej artemii. O samym wylęgu nie będę pisał gdyż jest to zagadnienie znane. Do każdego z pojemników dałem po 3 wylęgi czyli po umieszczeniu pierwszego wylęgu zaczynałem następny i tak dalej. Na 3 pojemniki potrzeba mi było 9 wylęgów. Po 12 godzinach od umieszczenia pierwszego wylęgu w pojemniku zacząłem je karmić. Jako pokarm używam zwykłych drożdży piekarskich rozpuszczonych w wodzie. Przez pierwsze 2 tygodnie b. delikatnie napowietrzałem hodowle jednak potem zaniechałem gdyż jest to zbyteczne. Jeśli chodzi o oświetlenie to na początku nad pojemnikami zawieszona była świetlówka, teraz jednak z powodów technicznych nad pojemnikami wisi po jednej żarówce 15W i święcą 12 godzin na dobę. W artykule z którego czerpie informacje pisze ze Artemia po 15–20 dniach jest już na tyle dużą aby się mnożyć. U mnie trwało to około 30 dni. Artemia teraz się mnoży jak szalona i tu ciekawostka. Jak ma jedzenia pod dostatkiem to rodzi żywe potomstwo. Jeśli jedzenia brak, to składa jaja, te same które potem kupujemy w sklepie za kosmiczne pieniądze. Przez pierwsze 15 dni dawałem tylko drożdże. Potem dawałem również drobiny sałaty, dawałem tez serce to samo zmielone co paletkom a parę razy wrzuciłem nawet ryz z zupy pomidorowej. Artemia je wszystko co jej wejdzie do buzi a ze buzie ma malutka to i pokarm zawsze musi być jak ”miał”. To tyle paplania... teraz trochę szczegółów: 4.1 Karmienie Jako pokarm mogą służyć np. glony, drożdże, mleko w proszku, surowe mięso, sałata. Jedna absolutnie ważną rzecz: woda po podaniu pokarmu musi się wyklarować w ciągu 48 godzin!! Jeśli się tak nie stanie należy podmienić 4 HODOWLA 5 50% wody. Jeśli nie to nastąpi masowe wymarcie hodowli. Ja np. na 40L wody dawałem kostkę drożdży wielkości 2 pastylek gumy do żucia. Jest to kwestia do wyczucia choć na początku nie łatwa. 4.2 Woda Zwykła kranowa odstana o temp. 25–27 stopni. Ph w granicach 8–9. Twardości nigdy nie badałem. Na 1 litr wody trzeba dać 50gr soli niejodowanej. Do wody można dodać nawozów roślinnych. Jako ciekawostkę dodam ze woda nigdy nie miała przykrego zapachu. Jeśli się nie przekarmia to podmiana wody nie jest konieczna, tyle tylko co wyparuje to dolewam z RO. 4.3 Napowietrzanie Raczej nie konieczne. A jeśli już to powolne i z wężyka bez kamienia. Ja napowietrzałem tylko 2 tygodnie choć nie wiem czy to było konieczne. Teraz nie napowietrzam wcale. 4.4 Oświetlenie Nie musi być mocne. Na początku świeciłem 6 godzin dziennie jednak zauważyłem ze światło dobrze na nich wpływa i teraz święcę 12 godzin. Myślę ze tyle Będzie optymalnie. Jako źródło światła spokojnie nadaje się zwykła mała żarówka. 4.5 Zbiornik Wielkość pojemnika nie powinna być mniejsza niż 35L. Hodowla dorosłej artemii w mniejszych pojemnikach nastręcza dużo problemów a poza tym mija się z celem. Artemie uzyskałem z jaj Tropicala. Cala hodowla w tym momencie kosztuje mnie jedynie zejście raz dziennie do piwnicy i sprawdzenie czy wszystko ok. Uważam ze większość niepowodzeń wiąże się z nie zwracaniem uwagi na szczegóły w pierwszych 14 dniach hodowli. Po 2 tygodniach Artemia jest już wyraźnie podrośnięta a jej hodowla staje się banalna.
    • Falcowski
      Hej. Właśnie zamówiłem jajeczka i zastanawiam się, czy zawsze artemię trzeba zużyć zaraz po wykluciu, czy można dohodować do postaci dorosłej, żeby było więcej jedzenia dla dorosłych ryb? W jakich warunkach wtedy trzymać i jak długo można?
    • egon44
      Oferta aktualna. Zostało jeszcze 170g kryla.
    • egon44
  • Topics

  • Images