bobasxx

Obsada do nowego 345l, mbuna

Recommended Posts

AFOL
Godzinę temu, bobasxx napisał:

Nie to, że się boję. Po prostu chcę jakiś kontrast, bardziej kolorowo. Przypominam - pierwsze Malawi

Ja kontrast rozumiem przez barwy ciepłe i chłodne. Czyli żółty-niebieski. Przy takiej obsadzie będzie ciemno moim zdaniem. Wydaje mi się, że za pół roku samice I. sprengerae i C. zebroides Cobwe znikną na tle okrzemek (jedne są brązowe, a drugie szare). No, ale to każdy ma swój gust :P 

55 minut temu, bobasxx napisał:

To ile mam kupić wg Ciebie? 

Na pewno nie po 7szt i nie cisnąć na gwałt tego układu 1 samiec + 4 samice. Jest kilka popularnych gatunków, które ciężko trzymać w takich układach, albo małych grupach, np. M. koningsi, P. sp. 'polit', P. cyaneorhabdos, C. demasoni, czy M. loriae. Jak to mówią za granicą, te gatunki są krejzi :D Ja bym proponował jednak "uderzyć" w tego "Yellowka" ,zamiast "rdzawego" i kupić P. cyaneorhabdos z 12-15 sztuk i obserwować ;) 

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
bobasxx
11 godzin temu, AFOL napisał:

Ja kontrast rozumiem przez barwy ciepłe i chłodne. Czyli żółty-niebieski. Przy takiej obsadzie będzie ciemno moim zdaniem. Wydaje mi się, że za pół roku samice I. sprengerae i C. zebroides Cobwe znikną na tle okrzemek (jedne są brązowe, a drugie szare). No, ale to każdy ma swój gust :P 

Na pewno nie po 7szt i nie cisnąć na gwałt tego układu 1 samiec + 4 samice. Jest kilka popularnych gatunków, które ciężko trzymać w takich układach, albo małych grupach, np. M. koningsi, P. sp. 'polit', P. cyaneorhabdos, C. demasoni, czy M. loriae. Jak to mówią za granicą, te gatunki są krejzi :D Ja bym proponował jednak "uderzyć" w tego "Yellowka" ,zamiast "rdzawego" i kupić P. cyaneorhabdos z 12-15 sztuk i obserwować ;) 

 

Właśnie dlatego założyłem temat tutaj i na fb, żeby dyskutować w szerszym gronie i poznać zdanie bardziej doświadczonych👍

Zakładając, że ostatecznie zakupię:

Cynotilapia zebroides Cobue, 

Pseudotropheus cyaneorhabdos, 

Labidochromis caeruleus, 

jakie ilości poszczególnych gatunków proponujesz? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
AFOL
W dniu 26.06.2019 o 07:43, bobasxx napisał:

jakie ilości poszczególnych gatunków proponujesz? 

@bobasxxnajlepiej popytać kilku osób, ale gdyby to było moje akwarium, to kupiłbym 10 szt C. zebroides, 10 szt L. caeruleus i 12-14 szt P. cyaneorhabdos. Za rok wybrałbym sobie najładniejsze sztuki pod względem budowy, koloru, długość płetw, równych pasków itd i zredukowałbym Cobwe do 1+3/4, Yellowka do około 6-8 szt, a maingano zostawiłbym całość i obserwował. Jak wizualnie zacznie być tłoczno, albo ktoś będzie mocno rozrabiał to zredukujesz. Ta duża grupa nie daje gwarancji na sukces, ale zwiększa szanse ;) 

Tak poza tym F1 Cobwe za 12zł to tanioszka.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
bobasxx
6 godzin temu, AFOL napisał:

@bobasxxnajlepiej popytać kilku osób, ale gdyby to było moje akwarium, to kupiłbym 10 szt C. zebroides, 10 szt L. caeruleus i 12-14 szt P. cyaneorhabdos. Za rok wybrałbym sobie najładniejsze sztuki pod względem budowy, koloru, długość płetw, równych pasków itd i zredukowałbym Cobwe do 1+3/4, Yellowka do około 6-8 szt, a maingano zostawiłbym całość i obserwował. Jak wizualnie zacznie być tłoczno, albo ktoś będzie mocno rozrabiał to zredukujesz. Ta duża grupa nie daje gwarancji na sukces, ale zwiększa szanse ;) 

Tak poza tym F1 Cobwe za 12zł to tanioszka.

Tak właśnie początkowo planowałem zrobić tzn. po 10 z każdego gatunku. Wiem, że 4 gatunki (jak radzą na fb), to przegięcie, dlatego wezmę w takim układzie jak proponujesz. 

Jeśli chodzi o Cobue to widocznie "klęska urodzaju" i promocję na nie mają. 

 

Edited by bobasxx
Edyta

Share this post


Link to post
Share on other sites
SlavekG
W dniu 25.06.2019 o 17:53, bobasxx napisał:

To ile mam kupić wg Ciebie? 

Też uważam że po 7 sztuk to za mało, na początek po 10-12 będzie w sam raz, a później będziesz decydował co robić jak będziesz widział co się dzieje w zbiorniku bo każdy jest inny i nie da się powiedzieć że jakiś układ na pewno się sprawdzi.

Jeśli chodzi o żywienie o które gdzieś wyżej zapytałeś to musisz założyć nowy temat w odpowiednim dziale  🙂

Edited by SlavekG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Posty

    • Mróz
      Właśnie zauważyłem, że moje moduły led migotają ( mam nadzieję że widać to na filmie). W dzień tego nie dostrzegłem, ale teraz przed całkowitym wygaszeniem światła widac to dosyć mocno 🤔 Mam dwa kanały: 6500 i 9000k na sterowniku zmierzchu TC420 i zasilaczu 60W (jest na nim spory zapas). Ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Kończy się żywot modułów czy może coś ze sterownikem?  20190718_225844.mp4
    • Falcowski
      O właśnie - @poznerwspomniał o kamieniu xport. Są też kostki. Temat ciągnął @deccorativo, ale widzę temat się urwał. Ktoś tego próbował? Albo ta kostka florystyczna zamiast, choć tu ponoć mowa była o problemach z węglem do procesu denitryfikacji. Mi najbardziej spodobały się te kostki cube 2''. Takie 3 by wystarczyły na 500 litrów, koszt 80 zł. 
    • tom77
      Koledzy, mam akwarium prawie o tych samych wymiarach (10cm krótsze) i nie bardzo wyobrażam sobie w 210x80x60cm "większe" stada C. moori (ryb dużych i silnych) i P. phenochilus (też nie ułomków) i przy tym łącznie 6 gatunków. Ale to tylko moje zdanie 
    • tom77
      O. tetrastigma, S. fryeri i L. caeruleus w ilościach które podałeś to fajnie zestawiona obsada. Ryba wszędobylska + dość uniwersalny "adoptowany" kieszonkowy drapieżnik + skalniak. Kolorystycznie i żywieniowo też pasuje. Jeśli się zastanawiasz czy nie za mało ryb, to przecież jak będą małe to będzie ich więcej by dobrać układy, a jak urosną to zabaczysz że jest OK. W przeciwieństwie do części Forumowiczów, uważam że wielkość wpuszczanych ryb ma znaczenie. Największe wpuściłbym Otopharynxy. S.fryeri koniecznie normalne, nie icebergi czy inne wynalazki, które w znacznym stopniu skundliły gatunek, obniżając (moim zdaniem) statystyczną jakość ryb dostępnych w obrocie. Powodzenia 
    • prezesik25
      U siebie po delikatnym ataku sinic zaciemniłem akwarium na 6 dni. Po tym czasie świecę normalnie w godzinach 9-21 jedną świetlówką Sylvania Aquastar T8 30W (akwa 120x40x40), podmian nie robię już 10 dni po zaciemnieniu i jak na razie sinic nie widać (NO3 25, PO4 0,30).  Jak coś się zmieni na pewno napiszę.
    • Lukasz22
      Powiem Ci ze bardzo interesujaca obsada , musze się nad nia zastanowic
    • Tomasz78
      Na tej stronie masz gatunki mbuna: http://malawi.si/Malawi/Mbuna/index.html tutaj non-mbuna: http://malawi.si/Malawi/Haplochromises/index.html a tu masz po angielsku: http://www.onzemalawicichliden.eu///////Bestanden vissendatabase eng/vissendatabase eng.html inne zwierzęta z jeziora Malawi: http://www.onzemalawicichliden.eu///////Bijvissen en anderen eng/bijvissen en andere eng.html
    • TOMEKSIEDLCE
      U mnie klarowność wody jest na tym samym poziomie jest kryształ, złoża mam pod pompą 05 matrixa tylko . Woda dlatego jest klarowna  u mnie przez użyte wkłady filtracyjne PPI 10,20,30,45 pocięte na kwadraty i rzucone za tłem.
    • Xime
      Pisałem to tylko i wyłącznie w dużym uproszczeniu na potrzeby tego tematu, próbując uświadomić, szczególnie tym którzy nie próbowali, że gąbka nieczyszczona tydzień będzie miała około 100 razy więcej objętościowo kup - jako paliwa do produkcji siarkowodoru, niż taka nie czyszczona miesiąc, nie wnikając ile i jakich kultur bakterii dodatkowo na niej się osadzi oraz jak które zadziałają w przypadku długotrwałego braku prądu w narurowcu. Oczywiście jednoznacznej odpowiedzi nie ma, bo kwestia tego jaki efekt chcemy osiągnąć, ale znowu na swoim przykładzie: Uważam, że dla podstawowej nitryfikacji ( no2 i nh4 niewykrywalne), żadne dodatkowe złoża biologiczne nie są potrzebne, jeśli się ma ze 2 cm piasku i trochę kamieni w nieprzerybionym, rocznym baniaku. Jeśli pojdziemy krok dalej i chcemy mieć bardzo przejrzystą wodę natomiast oraz próbować z "porowatej ceramiki" wyciągnąć obiecywane właściwości denitryfikacyjne lub klarujące na najwyższym poziomie w przeciętnie przerybionej 240-tce, oczekując na redukcję niepewnych samców np. , myślę, że zasada "jak najwięcej jestem w stanie upakować, gdzie tylko się da: się sprawdzi. Wszystko co ma strukturę pumeksa, takie właściwości podobno może posiadać i to sprawdzam - Matrix jest jednym z nich, są jednak jego tanie odpowiedniki. Ale jak pisałem czy to działa czy nie będzie można powiedzieć dopiero za pół roku. Fakt - zwiększając dodatkowo ilość złoża biologicznego - "ceramicznego" za tłem obserwowałem poprawę klarowności wody, jeszcze przed eksperymentami z nieczyszczeniem gąbek dłużej niż miesiąc.
    • M4L4WI_F4N
      Andrzeju ja nigdy nie byłem i nadal nie jestem zwolennikiem wyliczeń Seachema. Zaczęli pisać, że 0.5 litra starczy i koniec. Panowały opinie, że to i tak za dużo bo coś trzeba napisać by sprzedać towar. Jeżeli tak faktycznie jest to temat dotyczący oddania działającej ceramiki jest bezsensu. Bo skąd wiemy, że ten nadmiar, który oddajemy ma bakterie? Złoże jest zlozem i materiałem filtracyjnym. 
  • Topics

  • Images