bobasxx

Obsada do nowego 345l, mbuna

Recommended Posts

bobasxx

Hej, jako że mój zbiornik powoli startuje czas zacząć rozglądać się za obsadą. 

Akwarium 138x50x50cm, 335l brutto, 215l netto, aranżacja na zdjęciu:

IMG_20190618_000945.thumb.jpg.95df5ffba6a9077e8bd968058e06f30e.jpg

Żwir, otoczaki, filtracja to kaseciak na pompie Atman 306.

Jako, że jest to moja pierwsza przygoda z Malawi, chciałbym w miarę spokojnych lokatorów i żeby było kolorowo ;)

Zainteresowałem się ofertą Tan-Mal i nie ukrywam, że wolałbym pozycje promocyjne 

Malawi_hodowla_F1.pdf

Nie wiem, czy do mojego akwarium mogę wpuścić trzy gatunki, czy bezpieczniej będzie jednak dwa. Po ile poszczególnych osobników zamówić na początek i ile i w jakiej konfiguracji zostawić po ustaleniu płci? 

Wstępnie wybrałem takie gatunki, ale nie wiem jak z temperamentem:

Labeotropheus trewavasae

Pseudotropheus saulosi (takie nazewnictwo mają) 

Pseudotropheus acei Luwala

Iodotropheus sprengerae

Cynotilapia afra Cobue. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
TOMEKSIEDLCE

Ja bym ci proponował 2 gatunki z 2 samcami 6 samicami ,większa frajda jest z obserwacji.

Tak 3 gatunki zaczyna się zupa robić rybna, sam do tego dojrzejesz po jakimś czasie.

30 minut temu, bobasxx napisał:

Pseudotropheus acei Luwala

Nie nadaje się do twojego akwarium min 150 długości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bobasxx

Ok, to Luwala odpada. 

Po 2 samce i 6 samic z każdego z dwóch gatunków? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
TOMEKSIEDLCE
12 minut temu, bobasxx napisał:

Ok, to Luwala odpada. 

Po 2 samce i 6 samic z każdego z dwóch gatunków? 

Większa frajda jak walczą o swoje terytorium jak dorosną , to tylko moje spostrzeżenie niech reszta kolegów  się wypowie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
suricade

Kupić większą ilość młodych z wybranych gatunków i poczekać na rozwój sytuacji. Tworzenie na siłę układów 1 samiec na kilka samic, nie zawsze się sprawdza w praktyce.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
bobasxx

Tak, to wiem. Myślałem na początek po 10-12 sztuk i potem redukcja. Pewnie padnie na Saulosi, bo samiec i samica mają różne kolory, tylko który gatunek do nich? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
suricade

Sprawdzony układ to saulosi z Iodotropheus sprengerae .

Rzuć okiem jeszcze na te tematy , może coś wybierzesz

 

Edited by suricade

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomasz78
20 minut temu, suricade napisał:

Kupić większą ilość młodych z wybranych gatunków i poczekać na rozwój sytuacji. Tworzenie na siłę układów 1 samiec na kilka samic, nie zawsze się sprawdza w praktyce.

To prawda.

Bobasxx lepiej weź po kilkanaście sztuk młodych z każdego gatunku. Raz że lepiej się aklimatyzują a dwa będziesz mógł obserwować rozwój sytuacji rosnących ryb a później zostawisz docelową ilość najładniejszych i najzdrowszych ryb.

Przy zakupie większych sztuk mogą być problemy z aklimatyzacją i nadmierną agresją lub płochliwością.

Proponują taką obsadę:

Cynotilapia zebroides jalo reef

Pseudotropheus interruptus - samice są żółte.

Edited by Tomasz78
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
egon44
16 godzin temu, bobasxx napisał:

Tak, to wiem. Myślałem na początek po 10-12 sztuk i potem redukcja. Pewnie padnie na Saulosi, bo samiec i samica mają różne kolory, tylko który gatunek do nich? 

Jeśli jesteś zdecydowany na zakup Chindongo saulosi (Kiedyś Pseudotropheus) to bierz ich minimum 15szt,aby mieć szansę na uzyskanie większej ilości samic, choć wszystko to i tak jest loterią :)

Jako drugi gatunek dałbym np. Idotropheus sprengerae. Tutaj brałbym 10-12szt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
anutemix

Hej co do obsady już masz parę propozycji, ja mam Saulosi i Rdzawe ,myślę jeszcze nad  Labidochromis Perlmutt. Same rybki się dobiorą nie ma sztywnych reguł. Zbyt dużo kryjówek też  nie jest wskazane, obserwacja jest najlepszym nauczycielem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Posty

    • Mróz
      Właśnie zauważyłem, że moje moduły led migotają ( mam nadzieję że widać to na filmie). W dzień tego nie dostrzegłem, ale teraz przed całkowitym wygaszeniem światła widac to dosyć mocno 🤔 Mam dwa kanały: 6500 i 9000k na sterowniku zmierzchu TC420 i zasilaczu 60W (jest na nim spory zapas). Ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Kończy się żywot modułów czy może coś ze sterownikem?  20190718_225844.mp4
    • Falcowski
      O właśnie - @poznerwspomniał o kamieniu xport. Są też kostki. Temat ciągnął @deccorativo, ale widzę temat się urwał. Ktoś tego próbował? Albo ta kostka florystyczna zamiast, choć tu ponoć mowa była o problemach z węglem do procesu denitryfikacji. Mi najbardziej spodobały się te kostki cube 2''. Takie 3 by wystarczyły na 500 litrów, koszt 80 zł. 
    • tom77
      Koledzy, mam akwarium prawie o tych samych wymiarach (10cm krótsze) i nie bardzo wyobrażam sobie w 210x80x60cm "większe" stada C. moori (ryb dużych i silnych) i P. phenochilus (też nie ułomków) i przy tym łącznie 6 gatunków. Ale to tylko moje zdanie 
    • tom77
      O. tetrastigma, S. fryeri i L. caeruleus w ilościach które podałeś to fajnie zestawiona obsada. Ryba wszędobylska + dość uniwersalny "adoptowany" kieszonkowy drapieżnik + skalniak. Kolorystycznie i żywieniowo też pasuje. Jeśli się zastanawiasz czy nie za mało ryb, to przecież jak będą małe to będzie ich więcej by dobrać układy, a jak urosną to zabaczysz że jest OK. W przeciwieństwie do części Forumowiczów, uważam że wielkość wpuszczanych ryb ma znaczenie. Największe wpuściłbym Otopharynxy. S.fryeri koniecznie normalne, nie icebergi czy inne wynalazki, które w znacznym stopniu skundliły gatunek, obniżając (moim zdaniem) statystyczną jakość ryb dostępnych w obrocie. Powodzenia 
    • prezesik25
      U siebie po delikatnym ataku sinic zaciemniłem akwarium na 6 dni. Po tym czasie świecę normalnie w godzinach 9-21 jedną świetlówką Sylvania Aquastar T8 30W (akwa 120x40x40), podmian nie robię już 10 dni po zaciemnieniu i jak na razie sinic nie widać (NO3 25, PO4 0,30).  Jak coś się zmieni na pewno napiszę.
    • Lukasz22
      Powiem Ci ze bardzo interesujaca obsada , musze się nad nia zastanowic
    • Tomasz78
      Na tej stronie masz gatunki mbuna: http://malawi.si/Malawi/Mbuna/index.html tutaj non-mbuna: http://malawi.si/Malawi/Haplochromises/index.html a tu masz po angielsku: http://www.onzemalawicichliden.eu///////Bestanden vissendatabase eng/vissendatabase eng.html inne zwierzęta z jeziora Malawi: http://www.onzemalawicichliden.eu///////Bijvissen en anderen eng/bijvissen en andere eng.html
    • TOMEKSIEDLCE
      U mnie klarowność wody jest na tym samym poziomie jest kryształ, złoża mam pod pompą 05 matrixa tylko . Woda dlatego jest klarowna  u mnie przez użyte wkłady filtracyjne PPI 10,20,30,45 pocięte na kwadraty i rzucone za tłem.
    • Xime
      Pisałem to tylko i wyłącznie w dużym uproszczeniu na potrzeby tego tematu, próbując uświadomić, szczególnie tym którzy nie próbowali, że gąbka nieczyszczona tydzień będzie miała około 100 razy więcej objętościowo kup - jako paliwa do produkcji siarkowodoru, niż taka nie czyszczona miesiąc, nie wnikając ile i jakich kultur bakterii dodatkowo na niej się osadzi oraz jak które zadziałają w przypadku długotrwałego braku prądu w narurowcu. Oczywiście jednoznacznej odpowiedzi nie ma, bo kwestia tego jaki efekt chcemy osiągnąć, ale znowu na swoim przykładzie: Uważam, że dla podstawowej nitryfikacji ( no2 i nh4 niewykrywalne), żadne dodatkowe złoża biologiczne nie są potrzebne, jeśli się ma ze 2 cm piasku i trochę kamieni w nieprzerybionym, rocznym baniaku. Jeśli pojdziemy krok dalej i chcemy mieć bardzo przejrzystą wodę natomiast oraz próbować z "porowatej ceramiki" wyciągnąć obiecywane właściwości denitryfikacyjne lub klarujące na najwyższym poziomie w przeciętnie przerybionej 240-tce, oczekując na redukcję niepewnych samców np. , myślę, że zasada "jak najwięcej jestem w stanie upakować, gdzie tylko się da: się sprawdzi. Wszystko co ma strukturę pumeksa, takie właściwości podobno może posiadać i to sprawdzam - Matrix jest jednym z nich, są jednak jego tanie odpowiedniki. Ale jak pisałem czy to działa czy nie będzie można powiedzieć dopiero za pół roku. Fakt - zwiększając dodatkowo ilość złoża biologicznego - "ceramicznego" za tłem obserwowałem poprawę klarowności wody, jeszcze przed eksperymentami z nieczyszczeniem gąbek dłużej niż miesiąc.
    • M4L4WI_F4N
      Andrzeju ja nigdy nie byłem i nadal nie jestem zwolennikiem wyliczeń Seachema. Zaczęli pisać, że 0.5 litra starczy i koniec. Panowały opinie, że to i tak za dużo bo coś trzeba napisać by sprzedać towar. Jeżeli tak faktycznie jest to temat dotyczący oddania działającej ceramiki jest bezsensu. Bo skąd wiemy, że ten nadmiar, który oddajemy ma bakterie? Złoże jest zlozem i materiałem filtracyjnym. 
  • Topics

  • Images