Waclaw

Przelew i pomiar wody przy stałej podmianie

Recommended Posts

Waclaw

Jestem w trakcie prac przy instalacji do stałej podmiany wody. Główna cześć pracuje już zgodnie z założeniami, ale zatrzymały mnie, zdawałoby się, banalne problemy: 

- otwór przelewowy do kanalizacji- poszukuję od dłuższego czasu kształtki do otworu przelewowego w ścianie zbiornika; średnica- 15- 20 mm; najlepiej gdyby to było PVC. Wydaje mi się, ze widziałem taką u jednego z kolegów, ale nie mogę tego namierzyć. 

- pomiar ilości podmienianej wody- ponieważ woda jest dolewana do zbiornika w sposób ciągły, a jej nadmiar spływa otworem przelewowy,  nie ma żadnej możliwości weryfikacji czy i w jakiej ilości następuje podmiana. Od dłuższego czasu bezskutecznie poszukuję przepływomierza rejestrującego przepływy ma poziomie 1l/ h. 

Może ktoś z kolegów czy koleżanek miałby jakiś pomysł? Po uruchomieniu całości, kompletne rozwiazanie zaprezentuję na Forum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bartek_De



- otwór przelewowy do kanalizacji- poszukuję od dłuższego czasu kształtki do otworu przelewowego w ścianie zbiornika; średnica- 15- 20 mm; najlepiej gdyby to było PVC.


Nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem. Chodzi Ci o coś takiego?

 https://www.belio.pl/p110344,pvc-przejscie-przez-szkło-srubunek-20mm.html

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waclaw

Niezupełnie takie. Chodzi mi o „oczko „ w szkle, podobne do tych, jakie czasem stosuje się w przelewach umywalkowych czy zlewozmywakowych, tyle że z PVC. Po stronie wody- kołnierz , po zewnętrznej- połączenie z odpływem do kanalizacji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Falcowski

Ja stosuję takiego typu i przynajmniej mam pewność, że nie obudzę się z kałużą w salonie:

Przelot przez szkło VDL 20mm (srubunek KW/KZ/GZ)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
wędrowycz
12 godzin temu, Waclaw napisał:

- pomiar ilości podmienianej wody- ponieważ woda jest dolewana do zbiornika w sposób ciągły, a jej nadmiar spływa otworem przelewowy,  nie ma żadnej możliwości weryfikacji czy i w jakiej ilości następuje podmiana. Od dłuższego czasu bezskutecznie poszukuję przepływomierza rejestrującego przepływy ma poziomie 1l/ h. 

Może przepływomierz z czujnikiem Halla?, np pierwszy z brzegu:

Cyfrowy miernik przepływu + ze stali nierdzewnej czujnik przepływu 1/2 "czujnik temperatury

to jest przykład z wyświetlaczem. Możesz też kupić sam przepływomierz - koszt parenaście złotych i podpiąć do tego jakieś arduino czy inny komputerek. Sam coś takiego kupiłem, będę testował.

Co prawda piszą, że przepływ 1-25l/h ale 1l to ok 600 obrotów wirnika, czyli obrót co parę sekund.

Share this post


Link to post
Share on other sites
apofis

namontowałem się ich wiele i wiem że najlepsze i niezawodne są firmy VDL 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waclaw

Nie ma to jak pomoc Forumowiczów 😀

7 godzin temu, Bartek_De napisał:

http://sklep.aquamedic.pl/przelot-przez-szkło-am-tv.html

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Dzięki za link- czegoś takiego szukałem.  

 

4 godziny temu, Falcowski napisał:

Te ponoć nie są zbyt dobre. Ktoś pisał, że lubią przeciekać.

Przelewy mają być montowane w płaszczyźnie lustra wody, wiec praktycznie brak jakiegokolwiek ciśnienia. Myślę że przy dobrym montażu ryzyko niewielkie. Ale dzięki za zwrócenie na to uwagi. 

 

5 godzin temu, wędrowycz napisał:

Może przepływomierz z czujnikiem Halla?, np pierwszy z brzegu:

Cyfrowy miernik przepływu + ze stali nierdzewnej czujnik przepływu 1/2 "czujnik temperatury

to jest przykład z wyświetlaczem. Możesz też kupić sam przepływomierz - koszt parenaście złotych i podpiąć do tego jakieś arduino czy inny komputerek. Sam coś takiego kupiłem, będę testował.

 Co prawda piszą, że przepływ 1-25l/h ale 1l to ok 600 obrotów wirnika, czyli obrót co parę sekund.

Dzięki za podpowiedź- szukając wcześniej, nie trafiłem na takie. Cena nie zwala z nóg, wiec można chyba zaryzykować 😀. Przepływy na poziomie 1 l/ h są trudne do wyłapania. Bardzo jestem ciekawy jak u Ciebie wypadną próby. Daj proszę znać, jak już będziesz miał jakieś zdanie na temat tych przepływomierzy. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bartek_De
Godzinę temu, Waclaw napisał:

Przelewy mają być montowane w płaszczyźnie lustra wody, wiec praktycznie brak jakiegokolwiek ciśnienia. Myślę że przy dobrym montażu ryzyko niewielkie. Ale dzięki za zwrócenie na to uwagi.  

Dodatkowo możesz, dla pewności skręcić to na silikon

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Posty

    • Mróz
      Właśnie zauważyłem, że moje moduły led migotają ( mam nadzieję że widać to na filmie). W dzień tego nie dostrzegłem, ale teraz przed całkowitym wygaszeniem światła widac to dosyć mocno 🤔 Mam dwa kanały: 6500 i 9000k na sterowniku zmierzchu TC420 i zasilaczu 60W (jest na nim spory zapas). Ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Kończy się żywot modułów czy może coś ze sterownikem?  20190718_225844.mp4
    • Falcowski
      O właśnie - @poznerwspomniał o kamieniu xport. Są też kostki. Temat ciągnął @deccorativo, ale widzę temat się urwał. Ktoś tego próbował? Albo ta kostka florystyczna zamiast, choć tu ponoć mowa była o problemach z węglem do procesu denitryfikacji. Mi najbardziej spodobały się te kostki cube 2''. Takie 3 by wystarczyły na 500 litrów, koszt 80 zł. 
    • tom77
      Koledzy, mam akwarium prawie o tych samych wymiarach (10cm krótsze) i nie bardzo wyobrażam sobie w 210x80x60cm "większe" stada C. moori (ryb dużych i silnych) i P. phenochilus (też nie ułomków) i przy tym łącznie 6 gatunków. Ale to tylko moje zdanie 
    • tom77
      O. tetrastigma, S. fryeri i L. caeruleus w ilościach które podałeś to fajnie zestawiona obsada. Ryba wszędobylska + dość uniwersalny "adoptowany" kieszonkowy drapieżnik + skalniak. Kolorystycznie i żywieniowo też pasuje. Jeśli się zastanawiasz czy nie za mało ryb, to przecież jak będą małe to będzie ich więcej by dobrać układy, a jak urosną to zabaczysz że jest OK. W przeciwieństwie do części Forumowiczów, uważam że wielkość wpuszczanych ryb ma znaczenie. Największe wpuściłbym Otopharynxy. S.fryeri koniecznie normalne, nie icebergi czy inne wynalazki, które w znacznym stopniu skundliły gatunek, obniżając (moim zdaniem) statystyczną jakość ryb dostępnych w obrocie. Powodzenia 
    • prezesik25
      U siebie po delikatnym ataku sinic zaciemniłem akwarium na 6 dni. Po tym czasie świecę normalnie w godzinach 9-21 jedną świetlówką Sylvania Aquastar T8 30W (akwa 120x40x40), podmian nie robię już 10 dni po zaciemnieniu i jak na razie sinic nie widać (NO3 25, PO4 0,30).  Jak coś się zmieni na pewno napiszę.
    • Lukasz22
      Powiem Ci ze bardzo interesujaca obsada , musze się nad nia zastanowic
    • Tomasz78
      Na tej stronie masz gatunki mbuna: http://malawi.si/Malawi/Mbuna/index.html tutaj non-mbuna: http://malawi.si/Malawi/Haplochromises/index.html a tu masz po angielsku: http://www.onzemalawicichliden.eu///////Bestanden vissendatabase eng/vissendatabase eng.html inne zwierzęta z jeziora Malawi: http://www.onzemalawicichliden.eu///////Bijvissen en anderen eng/bijvissen en andere eng.html
    • TOMEKSIEDLCE
      U mnie klarowność wody jest na tym samym poziomie jest kryształ, złoża mam pod pompą 05 matrixa tylko . Woda dlatego jest klarowna  u mnie przez użyte wkłady filtracyjne PPI 10,20,30,45 pocięte na kwadraty i rzucone za tłem.
    • Xime
      Pisałem to tylko i wyłącznie w dużym uproszczeniu na potrzeby tego tematu, próbując uświadomić, szczególnie tym którzy nie próbowali, że gąbka nieczyszczona tydzień będzie miała około 100 razy więcej objętościowo kup - jako paliwa do produkcji siarkowodoru, niż taka nie czyszczona miesiąc, nie wnikając ile i jakich kultur bakterii dodatkowo na niej się osadzi oraz jak które zadziałają w przypadku długotrwałego braku prądu w narurowcu. Oczywiście jednoznacznej odpowiedzi nie ma, bo kwestia tego jaki efekt chcemy osiągnąć, ale znowu na swoim przykładzie: Uważam, że dla podstawowej nitryfikacji ( no2 i nh4 niewykrywalne), żadne dodatkowe złoża biologiczne nie są potrzebne, jeśli się ma ze 2 cm piasku i trochę kamieni w nieprzerybionym, rocznym baniaku. Jeśli pojdziemy krok dalej i chcemy mieć bardzo przejrzystą wodę natomiast oraz próbować z "porowatej ceramiki" wyciągnąć obiecywane właściwości denitryfikacyjne lub klarujące na najwyższym poziomie w przeciętnie przerybionej 240-tce, oczekując na redukcję niepewnych samców np. , myślę, że zasada "jak najwięcej jestem w stanie upakować, gdzie tylko się da: się sprawdzi. Wszystko co ma strukturę pumeksa, takie właściwości podobno może posiadać i to sprawdzam - Matrix jest jednym z nich, są jednak jego tanie odpowiedniki. Ale jak pisałem czy to działa czy nie będzie można powiedzieć dopiero za pół roku. Fakt - zwiększając dodatkowo ilość złoża biologicznego - "ceramicznego" za tłem obserwowałem poprawę klarowności wody, jeszcze przed eksperymentami z nieczyszczeniem gąbek dłużej niż miesiąc.
    • M4L4WI_F4N
      Andrzeju ja nigdy nie byłem i nadal nie jestem zwolennikiem wyliczeń Seachema. Zaczęli pisać, że 0.5 litra starczy i koniec. Panowały opinie, że to i tak za dużo bo coś trzeba napisać by sprzedać towar. Jeżeli tak faktycznie jest to temat dotyczący oddania działającej ceramiki jest bezsensu. Bo skąd wiemy, że ten nadmiar, który oddajemy ma bakterie? Złoże jest zlozem i materiałem filtracyjnym. 
  • Topics

  • Images