bobasxx

Start 345 litrów - pierwsze malawi.

Recommended Posts

bobasxx
17 minut temu, suricade napisał:

Z wodą nie kombinuj, ja mam w kranie GH i KH powyżej 25 pyszczaki mają się dobrze. KH w akwarium i tak spadnie samoistnie. Przy zakupie ryb zapytaj w jakich parametrach były trzymane, jeżeli będą zupełnie inne niż Twoje to zrób aklimatyzację ( poszukaj w necie pod hasłem aklimatyzacja krewetek) i wszystko będzie dobrze.

Ok, tego narazie będę się trzymać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
iquitos68

Bardzo fajnie dobrane kamienie. Widać jak istotne są duże głazy w kompozycji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bobasxx
17 minut temu, edzzio napisał:

Co masz w środku kaseciaka?  Takie rozwiązanie w zupełności wystarcza filtracji biologicznej w zbiornikach?:P Od kilku lat widzę na tym forum coraz większą  popularność takiej filtracji i osobiście się nad tym zastanawiam bo mój chinol coś cieknie 😜 Aranż spoko ale lepiej by było bez lawy;] 

Jest to turbo-kaseciak, w środku tylko gąbka 45 ppi 12,5x40cm, w komorze pompy: pompa i grzałka oraz miejsce na korpus 2" z żywicą na przyszłość. Żadnego złoża biologicznego w środku nie mam, temu właśnie ma służyć lawa w bryłach. Taki jest plan, życie go zweryfikuje ;)

2 minuty temu, iquitos68 napisał:

Bardzo fajnie dobrane kamienie. Widać jak istotne są duże głazy w kompozycji.

Masz rację, duże głazy = duże kryjówki, tylko jakie one ciężkie ;) wkładałem we dwójkę, z "duszą na ramieniu". 

Share this post


Link to post
Share on other sites
egon44
3 godziny temu, bobasxx napisał:

No i akwarium zalane 😎 aranż nr 1 wygrał, nie udało się go odtworzyć na 100%,  bo musiałem dodać dwie bryły lawy wulkanicznej (posłużą jako złoże biologiczne), ale myślę że jest OK. 

Witaj!

Aranż naprawdę super!

3 godziny temu, bobasxx napisał:

Lawa to pomysł zaczerpnięty od Henryka z facebooka, nawet ładnie kontrastuje z kamieniami, jedyny minus to ostre krawędzie. 

Ta bryła lawy wszystko psuje,no i jak sam napisałeś w  poście ma ostre krawędzie,które mogą ranić ryby,a o tej wadzie Henryk mało wspomina,bo widzi tylko same plusy.

Równie dobrze biologia zaszczepi się w podłożu,tak samo jak na gąbce w kaseciaku,więc moim zdaniem lawa jest zbędna ;) 

3 godziny temu, bobasxx napisał:

Muszę trochę przerobić wylot z kaseciaka, bo w obecnym układzie wymywa mi piasek z dna do gołego podkładu, przy okazji poszukam czarnej rury wylotowej.

Użyj czarnej koszulki termokurczliwej na biały wylot z PCV i po problemie ;) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
bobasxx
Godzinę temu, egon44 napisał:

Ta bryła lawy wszystko psuje,no i jak sam napisałeś w  poście ma ostre krawędzie,które mogą ranić ryby,a o tej wadzie Henryk mało wspomina,bo widzi tylko same plusy.

Równie dobrze biologia zaszczepi się w podłożu,tak samo jak na gąbce w kaseciaku,więc moim zdaniem lawa jest zbędna ;) 

A jak myślisz, lepiej wywalić ją od razu, czy poczekać aż się biologia dobrze rozwinie? 

Edited by AndrzejGłuszyca

Share this post


Link to post
Share on other sites
suricade

Możesz zostawić, ani nie jest szkodliwa ani szczególnie pomocna. Jeżeli chcesz usunąć to teraz, żeby bakterie osadzały się na innych elementach akwarium, a nie na lawie.

Edited by suricade
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
egon44
8 minut temu, bobasxx napisał:

A jak myślisz, lepiej wywalić ją od razu, czy poczekać aż się biologia dobrze rozwinie? 

Ja bym wywalił,bo i tak nic to nie da,aby przyspieszyć start zbiornika,a na to trzeba czasu.

Nawet jak ktoś startuje na WA,to potem i tak ma problemy z parametrami po wpuszczeniu ryb,mimo że przed wpuszczeniem były one odpowiednie.Biologia sama musi się rozwinąć i dostosować do warunków w akwarium tj.ilość pożywki produkowana przez ryby(odchody).

Share this post


Link to post
Share on other sites
bobasxx

Lawa wyleciała, a w jej miejsce kamień. Został tylko jeden mały kawałek z tyłu pod innymi kamieniami. 

IMG_20190616_171704.thumb.jpg.af1ce9dbf6ea46910770d61ecd194bd1.jpg

IMG_20190616_171732.thumb.jpg.9fabfbf80df20b5e7934269b9db579d6.jpg

Trochę paprochów się uniosło po tym zabiegu ☺️

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
suricade

Jak już przestawiasz to spróbuj wrócić do tego ustawienia image.png.0ee0b94556fcb80dc742df8b98ebfedb.png

Chodzi o mały dołek na środku. Warto też jakieś kamienie przestawić bliżej przedniej szyby, albo dodać z przodu jakieś mniejsze. Teraz masz wszystkie w jednej linii i tworzy się murek. Ale to oczywiście kwestia tego co się Tobie podoba.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
bobasxx

Hehe, burza w baniaku... 

Lawa wyleciała całkowicie, najwyżej powieszę trochę w jakimś worku obok kasety za kamieniem. 

Chyba już ostateczna wersja:

IMG_20190616_185732.thumb.jpg.e40edd864a1359160633845ed122c40b.jpg

Lewej strony nie ruszę, bo mam tam z tyłu akurat tyle miejsca, żeby kaseciaka przesuwać w lewo lub odchylać górą w celu wyjęcia gąbki. 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Posty

    • Falcowski
      O właśnie - @poznerwspomniał o kamieniu xport. Są też kostki. Temat ciągnął @deccorativo, ale widzę temat się urwał. Ktoś tego próbował? Albo ta kostka florystyczna zamiast, choć tu ponoć mowa była o problemach z węglem do procesu denitryfikacji. Mi najbardziej spodobały się te kostki cube 2''. Takie 3 by wystarczyły na 500 litrów, koszt 80 zł. 
    • tom77
      Koledzy, mam akwarium prawie o tych samych wymiarach (10cm krótsze) i nie bardzo wyobrażam sobie w 210x80x60cm "większe" stada C. moori (ryb dużych i silnych) i P. phenochilus (też nie ułomków) i przy tym łącznie 6 gatunków. Ale to tylko moje zdanie 
    • tom77
      O. tetrastigma, S. fryeri i L. caeruleus w ilościach które podałeś to fajnie zestawiona obsada. Ryba wszędobylska + dość uniwersalny "adoptowany" kieszonkowy drapieżnik + skalniak. Kolorystycznie i żywieniowo też pasuje. Jeśli się zastanawiasz czy nie za mało ryb, to przecież jak będą małe to będzie ich więcej by dobrać układy, a jak urosną to zabaczysz że jest OK. W przeciwieństwie do części Forumowiczów, uważam że wielkość wpuszczanych ryb ma znaczenie. Największe wpuściłbym Otopharynxy. S.fryeri koniecznie normalne, nie icebergi czy inne wynalazki, które w znacznym stopniu skundliły gatunek, obniżając (moim zdaniem) statystyczną jakość ryb dostępnych w obrocie. Powodzenia 
    • prezesik25
      U siebie po delikatnym ataku sinic zaciemniłem akwarium na 6 dni. Po tym czasie świecę normalnie w godzinach 9-21 jedną świetlówką Sylvania Aquastar T8 30W (akwa 120x40x40), podmian nie robię już 10 dni po zaciemnieniu i jak na razie sinic nie widać (NO3 25, PO4 0,30).  Jak coś się zmieni na pewno napiszę.
    • Lukasz22
      Powiem Ci ze bardzo interesujaca obsada , musze się nad nia zastanowic
    • Tomasz78
      Na tej stronie masz gatunki mbuna: http://malawi.si/Malawi/Mbuna/index.html tutaj non-mbuna: http://malawi.si/Malawi/Haplochromises/index.html a tu masz po angielsku: http://www.onzemalawicichliden.eu///////Bestanden vissendatabase eng/vissendatabase eng.html inne zwierzęta z jeziora Malawi: http://www.onzemalawicichliden.eu///////Bijvissen en anderen eng/bijvissen en andere eng.html
    • TOMEKSIEDLCE
      U mnie klarowność wody jest na tym samym poziomie jest kryształ, złoża mam pod pompą 05 matrixa tylko . Woda dlatego jest klarowna  u mnie przez użyte wkłady filtracyjne PPI 10,20,30,45 pocięte na kwadraty i rzucone za tłem.
    • Xime
      Pisałem to tylko i wyłącznie w dużym uproszczeniu na potrzeby tego tematu, próbując uświadomić, szczególnie tym którzy nie próbowali, że gąbka nieczyszczona tydzień będzie miała około 100 razy więcej objętościowo kup - jako paliwa do produkcji siarkowodoru, niż taka nie czyszczona miesiąc, nie wnikając ile i jakich kultur bakterii dodatkowo na niej się osadzi oraz jak które zadziałają w przypadku długotrwałego braku prądu w narurowcu. Oczywiście jednoznacznej odpowiedzi nie ma, bo kwestia tego jaki efekt chcemy osiągnąć, ale znowu na swoim przykładzie: Uważam, że dla podstawowej nitryfikacji ( no2 i nh4 niewykrywalne), żadne dodatkowe złoża biologiczne nie są potrzebne, jeśli się ma ze 2 cm piasku i trochę kamieni w nieprzerybionym, rocznym baniaku. Jeśli pojdziemy krok dalej i chcemy mieć bardzo przejrzystą wodę natomiast oraz próbować z "porowatej ceramiki" wyciągnąć obiecywane właściwości denitryfikacyjne lub klarujące na najwyższym poziomie w przeciętnie przerybionej 240-tce, oczekując na redukcję niepewnych samców np. , myślę, że zasada "jak najwięcej jestem w stanie upakować, gdzie tylko się da: się sprawdzi. Wszystko co ma strukturę pumeksa, takie właściwości podobno może posiadać i to sprawdzam - Matrix jest jednym z nich, są jednak jego tanie odpowiedniki. Ale jak pisałem czy to działa czy nie będzie można powiedzieć dopiero za pół roku. Fakt - zwiększając dodatkowo ilość złoża biologicznego - "ceramicznego" za tłem obserwowałem poprawę klarowności wody, jeszcze przed eksperymentami z nieczyszczeniem gąbek dłużej niż miesiąc.
    • M4L4WI_F4N
      Andrzeju ja nigdy nie byłem i nadal nie jestem zwolennikiem wyliczeń Seachema. Zaczęli pisać, że 0.5 litra starczy i koniec. Panowały opinie, że to i tak za dużo bo coś trzeba napisać by sprzedać towar. Jeżeli tak faktycznie jest to temat dotyczący oddania działającej ceramiki jest bezsensu. Bo skąd wiemy, że ten nadmiar, który oddajemy ma bakterie? Złoże jest zlozem i materiałem filtracyjnym. 
    • przemo-h
      Trzeba czytać o tych rybach😉. Non-mbuna to ryby występujące głównie na otwartych przestrzeniach piasku i toni, a mbuna zamieszkuje skały.  Jeśli chcesz ryby z Żor, to ja to widzę tak: -Cyrtocara moori - Placidochromis phenochilus Mdoka  - Labidochromis caeruleus  - Labidochromis joanjohnsonae/chisumulae/ caeruleus Nkhomo Reef (do wyboru)  -Pseudotropheus 'williamsi north' Makonde - Aolonocara do wyboru Moori i Mdoki w większym stadzie, więc dla tego jest 6 gatunków, chciaż osobiście odpuścił był Aulonocare, a zamiast niej powiększył jeszcze stada Moori i Mdok.  Toniowca tutaj odradzam ze względu na Pseudotropheus williamsi, ponieważ to duża i silna ryba, która lubi zapasy😉. Specjalnie dla niego sugeruję też jakiś kamol sięgający tafli. Nie wiem, czy panu Darkowi wybarwił się ten samiec WF, ale nie sugeruj się tym zdjęciem na jego stronie. To na prawdę piękna i wyjątkowa ryba.     
  • Topics

  • Images