Skocz do zawartości

Pierwsze akwarium i pierwsze Malawi


radzio1994

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Chciałbym założyć swoje pierwsze akwarium, jestem totalnym amatorem. Będzie to moje pierwsze własne akwarium. Tak więc zaczynając celuje w akwarium około 250l. Szukam jakiejś używki bo budżet też mam ograniczony. Z tego co wiem to dno ma być piaszczyste i kamienie (nie wiem jakie są najlepsze i wiadomo, żeby cena nie była z kosmosu). Tło chyba jest bez znaczenia, ważne, żeby było dostosowane do wyglądu akwarium. Teraz kolej na sprzęt i tu już się zaczynają schody bo kompletnie nie wiem co mam kupić jest potrzebne na ten litraż. Jaki filtr, jaka grzałka, czy potrzebny jest cyrkulator czy nie. Trochę poczytałem tutaj na forum ale wszystko już mi się miesza i jeżeli ktoś byłby zainteresowny mi pomóc będę bardzo ale to bardzo wdzięczny. Jeżeli miałby ktoś coś na sprzedaż to proszę też napisać. Dziękuje i pozdrawiam Radosław. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Też jestem w trakcie zakładania pierwszego malawi (czekam na zamknięcie cyklu azotowego). Co mogę polecić na początek to spokojne czytanie forum. Szczególne polecam wszelakie podpięte tematy przygotowane dla początkujących:
http://forum.klub-malawi.pl/topic/18589-faq-czyli-długi-poradnik-dla-początkujących/

http://forum.klub-malawi.pl/topic/18171-krótki-poradnik-dla-początkującego/

http://forum.klub-malawi.pl/topic/11065-akwarium-240l-300l-od-a-do-z/

Co do filtracji musisz sam wybrać czy chcesz mieć filtr kubełkowy, kasetowy, narurowy itp. Następnie dopytywać w odpowiednim dziale o konkretny model filtra. I na tym się na razie skup. Grzałkę i cyrkulator na razie odstaw na później bo może się okazać, że będą zbędne.

Życzę dużo cierpliwości ze startem.

pozdrawiam
Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj @radzio1994 na naszym forum!

Oprócz tego co napisał kolega możesz poczytać też te dwa tematy -