Skocz do zawartości

Obsada do akwarium 180x50x60h


Grz3si3k91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem w trakcie likwidacji akwarium z biotopem Ameryki płd. Od dawien dawna podobało mi się malawii i nadszedł czas aby spełnić marzenia :)
Mam troszkę czasu na zastanowienie się nad obsadą więc chciałbym tego nie spierniczyć :)

Chciałbym aby ryby miały jak najbardziej komfortowe warunki do ukazywania swych naturalnych zachowań.

Jest możliwość doboru obsady tak, aby w akwarium o takich wymiarach jak moje uzyskać jeden większy gatunek (który miałby przykuwać uwagę) i ze dwa - trzy mniejsze gatunki.

Chciałbym również żeby kolory ryb były różne - ryby z malawii mają tak ciekawe ubarwienie, że chyba nie będzie problemu?

Nie mam nic na oku co by mi się  szczególnie podobało bądź nie podobało. Nie znam się za bardzo nad doborem ryb według odmian tak aby wszystko było ok - więc liczę na waszą pomoc :)

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

58 minut temu, Grz3si3k91 napisał:

Chciałbym aby ryby miały jak najbardziej komfortowe warunki do ukazywania swych naturalnych zachowań.

Żeby spełnić ten warunek, musisz zdecydować się, z jakiej grupy ryby chcesz chować. Od tej decyzji zależy wystrój akwarium.

Mbuna żyje w skalistym rumowisku, czyli potrzebuje wystrój z dużą ilością kamieni, zakamarków, szczelin, grot.

Non-mbuna żyje w środowisku piaszczystym, z niedużą ilością kamieni.

Chcesz mieć kolorowo, więc najpewniej wybierzesz Mbunę. Różnica, w uproszczeniu, polega na tym, że u Mbuny samice są kolorowe, a u Non-mbuny szare, natomiast samce u Non-mbyny są często ładniejsze, niż u Mbuny. 

Możliwości w doborze obsady jest mnóstwo, ale najpierw musisz się zdecydować na którąś z tych dwóch grup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapoznając się z tematem wydaje mi się, że padnie na non-mbuna i Placidochromis phenochilus Mdoka white lips .

Skoro niebieski kolor już mamy co polecicie jako ryby towarzyszące?