Skocz do zawartości

Stelaż drewniany pod akwarium 150x50x45


Rekomendowane odpowiedzi

Obliczyłem, że potrzebuje:

6 sztuk 8x4x70h

4 sztuki 8x4x151h

14 sztuk 8x4x43h

10 sztuk 8x4x54h

Plus blat 151x51 

Dobrze policzyłem? 

Stelaż bedzie miał wymiary 151x51x70h

 

 

Edytowane przez Turin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskuję, że

6 sztuk 8x4x70h - Nogi (po 2 na bokach i 2 na środek)

4 sztuki 8x4x151h - Belki główne - długie (2 x dół i 2 x góra)

14 sztuk 8x4x43h - Belki główne - krótkie (2 x dół i 2 x góra) + Belki wzmacniające 10szt.

10 sztuk 8x4x54h - Wzmocnienia nóg

Plus blat 151x51 - to już wiemy :)

 

1 godzinę temu, Turin napisał:

Dobrze policzyłem? 

Stelaż bedzie miał wymiary 151x51x70h

Jak dla mnie wyliczenia jak najbardziej dobre :), ale z małym błędem, nie wziąłeś pod uwagę grubości obudowy stelaża...

Obecne po złożeniu będziesz miał wymiary 151 x 51 x 70h ale jak zaczniesz to wykańczać drewnem o ile dobrze pamiętam, to zaczną Ci wychodzić  o wiele większe wymiary niż oczekujesz... Bo wymiar ostateczny stelaża będzie większy o grubość desek/drewna jakie wykorzystasz.

Czyli 151cm + 2x grubość deski / drewna x 51 + 2x grubość deski / drewna x 70h + grubość blatu

co nam da wymiar ostateczny np dla deski grubości 1cm - 155x55x72h - chociaż tutaj nie wiem jaki chcesz mieć ostateczny wymiar szafki na gotowe.

Edytowane przez Morganelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turin.

Uważaj bo jak zmontujesz ta konstrukcje  drewna to się okaże  że nie ma nigdzie kątów.A wtedy będzie problem z zabudowa.

Zrób sobie lepiej z blatem pogrubianym 36mm z samej płyty laminowanej.Takiej dobrej EGERA.Ona jest dobrze zageszczona i ma mocny laminat.

Będzie wyglądać i lata posłuży.Jak coś rozpiske i projekr masz gratis.

 

Edytowane przez przemek wieczorek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, przemek wieczorek napisał:

Turin.

Uważaj bo jak zmontujesz ta konstrukcje  drewna to się okaże  że nie ma nigdzie kątów.A wtedy będzie problem z zabudowa.

Zrób sobie lepiej z blatem pogrubianym 36mm z samej płyty laminowanej.Takiej dobrej EGERA.Ona jest dobrze zageszczona i ma mocny laminat.

Będzie wyglądać i lata posłuży.Jak coś rozpiske i projekr masz gratis.

Czemu proponujesz jedną z droższych płyt???

Płyta meblowa EGGER 2800x1032 36 mm - cena od 300zł w górę.

Cena płyty to tylko czubek góry lodowej bo jedna sztuka nie wystarczy na budowę stelaża Turina - do ceny należy doliczyć:

  • płyta laminowana EGGER minimum 2 płyty = 600zł
  • koszt cięcia formatek od 10zł w górę za cięcie płyty powyżej 25mm = minimum 6 x 10zł = 60zł
  • laminowanie krawędzi (minium 24 krawędzie) od 7,5zł w górę = 24 x7,5 = 180zł
  • wiercenie wnęk na zawiasy puszkowe (4 sztuki) od 5zł w górę = 20zł
  • no i na sam koniec smaczek do takiej płyty potrzebny jest stelaż z profili  ceny zaczynają się od 500zł w górę...
  • a zapomniałem, ktoś to musi to złożyć w całość czyli dodatkowy koszt

Koszt minimalny to okolice 1000zł

Jak sądzisz czy Twoja rozpiska i projekt w czymś pomogą?

Jeżeli posiadasz inną wycenę to przedstaw ja tutaj, zainteresowany sam oceni zasadność i potrzebny budżet dla 2 różnych rozwiązań. Dla innych szukających rozwiązania i kosztów też zostanie na forum...

 

PS: Ceny wyszukane z okolic zainteresowanego lub z najszybciej dostępnych w necie.

Edytowane przez Morganelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Tyle opcji, że muszę się dobrze zastanowić.  Mozliwe, że wypróbuję 2 lub 3 tworząc stelaż po stelażu (w drugim pokoju też mogę odpalić akwarium:))

Na razie zrobiłem sobie na próbę wersje próbna/tymczasową z części po starej szafce na książki z 8 katnikami 6x6x49,8cm i katnikami metalowymi 4x4 plus i szczerze to bał bym się na to postawić 300/350kg akwarium. Jednak to mebel zrobiony bez szczegolnego planowania. Wasze propozycje są znacznie ciekawsze. 

IMAG0571.thumb.jpg.25489f8234f353d984c42920b9af8285.jpgIMAG0575.thumb.jpg.828d62ca887bdcbac08c263d44b0eb53.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na tym modelu to bałbym się siadać a co dopiero postawić akwarium 300L (ok.400kg)...

Model całkiem przydatny, zawsze sprawdzisz sobie co i jak powinieneś zmienić aby pasował do zbiornika, filtracji czy innych oczekiwań... Na tym etapie zastanów się nad układem przejść dla przewodów elektrycznych oraz od filtracji o ile będzie kubełek. Teraz masz szansę wszystko sobie przemyśleć, ułożyć, tak przygotować abyś potem nie miał problemu z jakąś pierdołą... Wiem coś o tym :), bo zapomniałem o otworach na filtrację narurową w szafce :) w plecach.

 

Patrząc na model śmiem twierdzić, że w 100% dasz sobie radę poskładać wszystkie elementy z zachowaniem staranności, kątów i bezpieczeństwa.... Brawo oby tak dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turin, jeśli tego stelaża chcesz użyć, to MUSISZ wszystkie nogi na dole ze sobą połączyć od strony wewnętrznej. Widzę, że całość stoi we wnęce, ale z jednej strony to tylko marny mebel. Jeśli chcesz spokojnie spać zrób to. Dobrze by było aby poprzecznie też dać łączenia minimum dwa. Ta konstrukcja nie jest dobra (w tym stanie jak na zdjęciu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Dziękuję za rady odnośnie test modelu, ale na nim tylko cwiczylem. Jeżeli miałbym go użyć pod akwarium o wymiarach zbliżonych jego rozmiarom to musiałbym dodać do wnętrza jeszcze z 2/3 nogi i wszystkie nogi połączyć z innymi nogami żeby się nie rozjechaly ale wolę zrobić nowy stelaż:).

A co do nowego stelaza to chętnie obiłbym go tylko z przodu i prawego boku ciemnym drewnem lub jasne pomalował na ciemno. Ale to już detale wykonczeniowe. Mnie interesuje wytrzymałość i żeby był dobrze przemyślany. A co do blatu to chciałbym gruby blat drewniany, który mogę dowolnie pomalować.

Edytowane przez Turin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Turin napisał:

 Dziękuję za rady odnośnie test modelu, ale na nim tylko cwiczylem. Jeżeli miałbym go użyć pod akwarium o wymiarach zbliżonych jego rozmiarom to musiałbym dodać do wnętrza jeszcze z 2/3 nogi i wszystkie nogi połączyć z innymi nogami żeby się nie rozjechaly ale wolę zrobić nowy stelaż:).

A co do nowego stelaza to chętnie obiłbym go tylko z przodu i prawego boku ciemnym drewnem lub jasne pomalował na ciemno. Ale to już detale wykonczeniowe. Mnie interesuje wytrzymałość i żeby był dobrze przemyślany. A co do blatu to chciałbym gruby blat drewniany, który mogę dowolnie pomalować.

Jako, że już wiemy gdzie będzie stać stelaż, to wystarczy, że tył obijesz jaką kol wiek płytą np.16mm MDF dla wzmocnienia / usztywnienia pleców. Boki obijasz już czym czesz, tak samo i blat, ale tutaj musisz mieć idealnie równą powierzchnią... Kolor to już nie nasza propozycja, bo co osoba to inny gust :).

Tak więc działaj, skręcaj i maluj... Na koniec pochwal się całością :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam.Dołączam do pytania. Dziś zauważyłem ospałą rybę .Wygląda na to że chce jeść ale nienadąża za innymi.Czasem odgania inne samice od siebie.Czy waszym zdaniem inkubowana saulosi?
    • Hej. Kupiłem przeloty przez szkło jak na foto. Zasys oraz wylot chce zrobić w dnie akwa. Wystarczy to skręcić dobrze czy dać dodatkowo np. silikon akwarystyczny ? Dzięki
    • Ja kleiłem PVC do szyby na tył i dno  Soudal Silirub Cleanroom Trzymało bez problemów. Ma konsystencję bardziej kleistą niż silikon. Niestety długo schnie i jest tylko biały kolor Jak teraz odrywałem tło to trzymało całkiem nieźle po 5 latach. Wg producenta Trwale elastyczny uszczelniacz na bazie silikonu o utwardzeniu neutralnym (alkoxy) o długim czasie naskórkowania. Klasyfiko-wany jako materiał budowlany o minimalnej emisji substancji lot-nych - EC1 Plus R. Niewrażliwy na grzyby i bakterie - zawiera nowoczesny środek konserwują-cy pirytionian cynku ZnP. Spełnia wymagania FDA (code 21 §177.2600), posiada certyfikat IANESCO (bezpośredni kontakt z żywnością) oraz aprobatę I.K.I. (fizyczna bariera przeciwko mikroorganizmom). Do-skonała przyczepność do podłoży po-rowatych i nieporowatych m.in. do muru, cegły, betonu, drewna, aluminium, w tym również pokrytego malarskimi powłokami proszkowymi, szkła i powierzchni szkliwio-nych, PCV i akrylu. Nie stosować na PE, PP, teflonie, bitumach i innych podłożach antyadhezyjnych. Odporny na działanie warunków atmosferycznych i promienie UV. Zastosowanie: - wszelkie uszczelnienia i fugi elastyczne w pomieszczeniach czystych i steryl-nych typu "cleanroom": salach zabiego-wych, laboratoriach, kuchniach i jadal-niach w szpitalach i przemyśle farma-ceutycznym, - uszczelnienia w pomieszczeniach pro-dukcyjnych i magazynowych, chłodniach i mroźniach w przemyśle gastronomicz-nym i spożywczym, - elastyczne uszczelnienia odporne na działanie czynników atmosferycznych (deszcz, mróz, promieniowanie UV), np. fugi w fasadach budynków z prefabryka-tów betonowych, paneli HPL itp. - fugi ościeżnic drzwiowych i okiennych w pomieszczeniach sanitarnych, spoino-wanie płyt, paneli i urządzeń poliwęgla-nowych i poliakrylatowych itp.
    • Jest też Soudal Silirub 2, o którym w specyfikacji pisze, że zarówno do porowatych i nieporowatych. Nie stosowałem, piszą, że to uszczelniacz, a nie klej-uszczelniacz. Choć w karcie, na końcu piszą również coś takiego ... Nie stosować w miejscach narażonych na stały kontakt z wodą. I bądź tu mądry. 🤔 Albo zrobić coś takiego: kleksy z Silirub 2, a dookoła "aureolki" z Silirub AQ. 😆 Może to jest wyjście. F0035345_0001.pdf
    • @TomekT chyba jednak nie taka padaka. Właśnie przed chwilą był u mnie szklarz w związku z tym moim baniakiem. Pytałem przy okazji o ten moduł. Stwierdził, że klejenie czegoś takiego tylko i wyłącznie silikonem akwarystycznym bo inne kleje przy stałym kontakcie z wodą się nie sprawdzą. Soudal Silirub Aq to wg producenta właśnie silikon do konstrukcji szklanych więc myślę, że jest szansa na realizację jednak wklejania tego tła.  Z drugiej strony właśnie doczytałem również na stronie Soudal "[...] Doskonała przyczepność do szkła i innych powierzchni nieporowatych. [...]" 😕
    • No właśnie się zastanawiam, czy padaka bezapelacyjnie. U Jarka był niewłaściwy klej, za długi czas między nałożeniem kleju/dociśnięciem i za gruba spoina - pamiętam, że to opisywał. Marcin z kolei pisał, że spoina była możliwie cienka, no ale widać klej felerny.
    • Silirub aq firmy soudal.  Tło jest podzielone na 6 puzzli - akwarium 230x65 grubość tła w najgrubszym miejscu 20cm
    • Czyli po prostu padaka... @jaras a czym kleiłeś obecne tło i jaki jest mniej więcej jego największy element?
    • U mnie też moduł był dodatkowo wklejony pod wzmocnienie wzdłużne. Pomogło to tylko tyle, że odklejając się i unosząc do góry, moduł obrócił się jakby wokół górnej krawędzi, przez co być może siła z jaką wyskoczył była nieco zmniejszona.  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.