Skocz do zawartości

deccorativo

Rekomendowane odpowiedzi

Ta taśma wydaje się być idealna dla naszego zastosowania. "Taśma wykonana w technologi LongLife - obniżono moc LED oraz ilość ciepłahttp://allegro.pl/hit-sztywna-tasma-aluminiowa-led-7020-longlife-i5324699850.html

Z tym,  że jest na chipach Ultrabright

Edytowane przez lukas1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Ponieważ pada mi moje obecne oświetlenie i zastanawiam się jakie zrobić nowe, postanowiłem na szybko wykonać oświetlenie na taśmach ledowych (w zamyśle być może jako uzupełnienie do oświetlenia które zrobię).
Kupiłem 5m taśmy RGB na diodach SMD 5050  i 4m białej na diodach 5630. Obydwie wodoodporne (IP68),  zdecydowałem się na nie najmocniejszą (w sensie ilości światłą) taśmę białą bo te na nowych diodach 7020 nie są wodoodporne, poza tym wyczytałem że większość i tak skręca świecenie białych. Taśmy przykleiłem do wnętrza wąskich rynienek (ceowników aluminiowych), które zapewniają sztywność i nieco ograniczają świecenie na bok.
Cała akcja okazała się jedną wielką porażką :( 
Podejrzewałem że nie będzie zbyt jasno, ale świeciło to fatalnie (co szczególnie widoczne było w dzień). Piszę zarówno o ilości światła jak i jego jakości (moje subiektywne odczucie), światło było mdłe.
Ponadto niektóre taśmy po podłączeniu do sterownika Romka buczały,  szczególnie jeśli się zeszło z poziomem poniżej 20% (przy bezpośrednim połączeniu do zasilacza tego nie było).
Żeby było tego mało po jakimś czasie świecenia zaczęły śmierdzieć przemysłowo. Podejrzewam że to ten klej z taśmy dwustronnie klejącej.
Wywaliłem je bo nie chiałem żeby mi jakieś świństwo razem ze skroplinami wody wpadło do baniaka.
Podsumowując, porażka, straciłem czas i trochę kasy.

Cały czas zastanawiam się w która stronę pójść. Może tradycyjnie moduły samsunga, kuszą mnie te diody Hontiey które Henryk (@deccorativo) opisał, ale one podobnie jak moje obecne nie są wodoodporne.
 

Edytowane przez troad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to się chyba już zbyt leniwy na to zrobiłem... Kiedyś kombinowałem nad oświetleniem do swoich baniaków. Różne świetlówki które potem brały 70W w baniaku o długości 80cm, potem lutowanie ledów...

Raz że żebym był zadowolony to siedziałem nad tym tydzień/dwa, to cenowo też nie wychodziło kolorowo. Dlatego teraz we wszystkich baniakach mam Aquael Leddy Tube retrofit i... cenowo to samo jakbym robił sam, a świeci dla moich gustów akurat. Jedyny minus jaki potrafię wskazać jest napięcie - jak ktoś chce mieć bezpieczne 12v to niestety te moduły tego nie oferują. Gwarancja 2 lata, deklarowany czas świecenia 10 lat, zapasowe ledy w wersji plant gdy któryś led padnie...

Postawiłem na wygodę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Artur67 napisał:

zapasowe ledy w wersji plant gdy któryś led padnie...

..i plant i te o których wspominasz maja bardzo fajne rozwiązanie o którym dowiedziałem się kupując właśnie wersję plant . Cytat ze strony Aquael:

 

" Z biegiem czasu pojedyncze diody zainstalowane w lampie sporadycznie mogą ulegać uszkodzeniu. System autoregeneracji AQUAEL skutecznie rozwiązuje ten problem. W lampach typu SUNNY w przypadku awarii diody jej funkcję przejmują diody sąsiednie ZWIĘKSZAJĄC MOC SWOJEGO ŚWIECENIA. Dzięki temu nawet w przypadku awarii pojedynczych diod lampa zachowuje swoje właściwości, zaś moc jej świecenia i parametry emitowanego światła nie ulegają zmianie.

W lampach typu PLANT system autoregeneracji opiera się na wbudowanych DODATKOWYCH DIODACH LED, które w nowej lampie NIE ŚWIECĄ (jest to zjawisko normalne, przewidziane przez producenta). Włączają się one dopiero w przypadku awarii którejś z diod podstawowych. W ten sposób lampa zachowuje swoje właściwości, zaś moc jej świecenia i parametry emitowanego światła nie ulegają zmianie. "

Koniec cytatu.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Deadi napisał:

Może po prostu zrób wodoodporną (szczelną) belkę z taśmami jakie chcesz? :)

Właśnie taką miałem, w sumie to mam jeszcze ;). Starałem się jak mogłem żeby była wodoszczelna. Tak do końca nie wiem czemu mi te diody padają. Napięcie miałem lekko obniżone, na sterowniku nie świeciłem na 100%, wiec stawiam na wilgoć. Te taśmy to miała być wersja na szybko, z założeniem że może zostanie. Nie doczytałem sobie o tych taśmach i dlatego wtopiłem ;),  a posta napisałem trochę jako przestroga dla innych. Jeśli taśmy to tak jak piszesz tylko w rynience szczelnie zamknięte, no i jeśli chodzi o białe to 7020 i wysokie kelwiny.

Edytowane przez troad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Jednak zbyt dużo jest pięknych ryb, by wybór był prosty, dlatego myślę o opcjach, jak poniżej. 🤔 Wydaje mi się, że takie drapieżniki wagi średniej byłyby odpowiednie do akwarium o długości ca 220 cm.  Dimidiochromis strigatus / Exochochromis anagenys / Lichnochromis acuticeps Stigmatochromis tolae Lethrinops lethrinus / Trematocranus placodon / Cheilochromis euchilus Placidochromis milomo Nie ukrywam, że chciałbym obsadę nietuzinkową. Nie mam zamiaru silić się na sztuczną oryginalność i wymyślać jakieś cuda - ale nie powiem, zależałoby mi na szkle, w którym będzie pływać coś rzadziej spotykanego. Stąd szczególnie interesuje mnie np. Trematocranus placodon. Ładna, ciekawa i majestatyczna ryba. Raczej mniej popularna, w forumowym dziale Grafika wyszukań mało, w zasadzie prawie tylko autorstwa Kolegi @stan. Rośnie spora, do 25 cm, ale w necie różnie można wyczytać co do agresywności. Widzę, że jest dostępna w Tan-Mal. Może ktoś miał/ma i podzieli się obserwacjami.
    • Dzięki. Faktycznie, we wspomnianej książce proponowane do M. mchuse gatunki zarówno nie przekraczają go wielkością, jaki i nie są też określane jako agresywne. Słusznie, w związku z delikatnością M. mchuse zacznę w takim razie od 4 gatunków i zobaczymy, jak się sytuacja rozwinie; doświadczenie z obserwacji też coś podpowie. Trzymam kciuki za nowy zbiornik, Patryka oczywiście też. 👍😉
    • U mnie w module jako wloty robią: szczelina wycięta "fabrycznie" na etapie budowy modułu (mniej więcej w połowie wysokości modułu, niewidoczna patrząc od przodu), nawiercony przeze mnie wlot w dolnej części modułu zakończony kratką wentylacyjną o średnicy 45 mm oraz dwa nacięcia w górnej części modułu, przez które przelewa się woda - działa jednocześnie jako skimmer. Na późniejszym etapie kratkę nieco zmodyfikowałem, wycinając z niej trochę plastiku, przez co zwiększyła się powierzchnia zasysu.
    • Możesz śmiało podłączyć do p415 https://allegro.pl/oferta/driver-p4115adj-led-200ma-700ma-pwm-lin-adj-7411714739 Prąd ustawisz na 700mA rezystorami jak fabrycznie nie jest i wydaje mi się że śmiało ten led będzie świecił. Nie będzie świecił pełną mocą ale moze wystarczy. Jedna uwaga, sygnał PWM do 5,5V a sterownik chyba potrzebuje większym napięciem być zasilony, stąd musisz sobie wyprowadzić te sygnały ze sterownika, ponieważ jak podłączysz PWM wprost to spalisz driver. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Ja mam u siebie zasys poziomy przodem. Raczej mało jest widoczny, ale jak ktoś się uprze, to go zobaczy i będzie mu przeszkadzał. Wymiary zasysu sprawdzone pod moją pompę 3000l - 0.5x20cm. U mnie się to sprawdza. Piotr, jeżeli chcesz zrobić podobny zasys do mojego, to warto szczelinę wyciąć wyższą i od środka zamontować na wklejonych szynach ruchomą przesłonę. Bo dobrze dobrać wielkość zasysu, to podstawa przy tego rodzaju filtracji - no ale ja mam typową kasetę, zabudowaną w tle 
    • @pablomas dzięki. Tak sobie właśnie myślałem, że mocna filtracja biologiczne likwiduje błonę. Ja właśnie "tworzę" taką hybrydę. Narożną kasetę w kształcie hmf ale w sposobie działania modułu Czyli przód będzie cały z pvc. U góry nacięcie jako skimmer. Zastanawiam się tylko nad wlotem @jaras @marcin73m jak macie zrobione wloty do modułu? Myślałem nad wpuszczeniem poziomo nawierconej rury z zewnątrz zabezpieczonej czymś takim. Myślę, że spowodowało by to równiejszy przepływ wody przez gabkę Tylko czy ta rura jest potrzebna? Może wystarczy tylko ponawiercać dziurki jako wlot?  
    • Powinno działać daj tylko czas u mnie po ok 6tyg zniknął, brak biofilmu od dwóch lat. Zobacz mój wątek Hmf w filtrze Juwel.
    • Moja wpłata nie dotarła? @yaro sprawdź proszę
    • Myślę, że na dobry początek 4 gatunki to będzie dobry wybór. Obsada też dość oryginalna, także będzie na co patrzeć. Po jakims czasie sam oceniasz czy ilość ryb jest wystarczająca. Przy świeżym zbiorniku też nie ma co szarżować z ilością ryb wpuszczonych na początek, bo zalążki biologii łatwiej to zniosą. Oczywiście ustalanie ilość gatunków bez wspomnieniu, a liczebności osobników poszczególnych gatunkow jest mocno umowna bo można próbować z więcej niż jednym samcem i większą ilością samic, a można docelowo celować w jednego samca i np 2 samice. Ja zdecydowanie wolę jak moje ryby mają przestrzeń życiową i w zamian częściej mogę obserwować ich naturalne zachowania. Mocno przerybione zbiorniki to jakoś nie moja bajka (oczywiście w Twoim przypadku przy racjonalnej ilości ryb w obrębie gatunku nie ma mowy o przerybieniu). Tysiąc litrów to już kawał szkła i super możliwości, choć wiadomo litrów zawsze będzie za mało i to myślenie, że jakbym tu dorzucił 50cm, a tam 20 oooo wtedy to by dopiero było Sam jestem na etapie wybierania obsady (można powiedzieć, że ta się już nawet wyklarowała), z tą różnicą, że zbiornik o 400l większy, od Twojego, a w planach pierwsze podejście do drapieżników. Zobaczymy jak ta przygoda się potoczy. Tobie też życzę powodzenia
    • Jak to mówią "nie znam się, ale się wypowiem"  @TomekT jak wiesz sam jestem na podobnym etapie rozmyślań. Przeczytałem cały wątek Iquitosa o jego akwarium i doszedłem do wniosku, że Mylochromisa trzeba byłoby hodować z naprawdę spokojnymi gatunkami. Sam nad nim mocno się zastanawiałem, ale doszedłem do wniosku, że jakikolwiek typowy, średniej wielkości drapieżnik to już będzie dla tego gatunku zbyt wielkie obciążenie. W. Sierakowski w książce również wspomina o wyjątkowej delikatności tego gatunku. Jeśli chodzi o dodawanie L. Caeruleus to odpuściłbym po prostu ze względu na to, że wg mnie szkoda pakować tak rozpowszechnionej ryby do obsady, która składa się z tak nieczęsto spotykanych okazów. Ja bym stawiał na zestaw: D. Strigatus, S. Tolae, L. Lethrinus oraz P. Milomo  P. Milomo wygląda super  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.