Skocz do zawartości

Filtr Narurowy do 180x60x50


Paulstick

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Nazywam sie Pawel, do tej pory jedynie sledzilem forum, ale czas nadszedl, ze potrzebuje pomocy bardziej doswiadczonych kolegow.

Mam w planie budowe filtra narurowego do mojego nowego akwarium. Bede probowal praktycznie skopiowac narurowca, ktory Stan ma w swoim video....skoro dziala i jest sprawdzone, nie ma co zmieniac.

Mysle, o zamowieniu akwarium z dziura w dnie na zasys filtra, po wstepnej rozmowie ze Stanem na facebooku (wielkie dzieki jeszcze raz za porady Stan!), wyglada na to, ze moze to byc calkiem niezly pomysl.

Glownym problemem jest dobor elementow systemu, z racji mojego miejsca zamieszkania. Z racji na cene, bede zamawial wiekszosc elementow w Polsce. Mieszkam w Londynie, takze niestety nie bede w stanie po prostu wybrac sie do sklepu i przymierzyc poprobowac...

Z zawodu jestem inzynierem konstrucji, takze jesli chodzi o budowe i sprawdzenie szafki, obliczenie nosnosci stropu itd nie ma problemu, ale niesteto rurki, zaworki i kraniki to nie moja specjalnosc.

Bylbym bardzo wdzieczny za pomoc z dobraniem czesci do mojego projektu, nie chce wydac pieniadze na marne. 

25mm srednicy rurki, trojniki i kolanka sa w miare tanie i dostepne na miejscu, takze w ich wyborze nie potrzebuje pomocy.

Stan zasugerowal pompe obiegowa IBO 25-60 180 i taka pompa bedzie. 

Rozumiem, ze rodzaj korpusow nie jest az tak istotny i ile maja one 10 cali wysokosci i gwinty 3/4, ale jesli maja panstwo jakies sugestie ktore zakupic, chetnie poslucham.

Przegladajac oferty na internecie i wpadlem przypadkowo na takie zawory;

https://domogrod24.com/pl/p/Zawor-Kulowy-PCV-34-25mm-GWINT-wewnetrzy-16-atm/1806

Wydaje mi sie, ze bylyby idealne i ulatwilyby polaczenie miedzy korpusem i rura, co o tym myslicie?

Bede pracowal nad tym projektem w wolnym czasie, a za wiele go nie ma, ale postaram sie uaktualizowac ten temat i wrzucic fotki od czasu do czasu.