Jump to content

Nieudane przenosiny ze 120l na 340l


Pandziak
 Share

Recommended Posts

Pandziak

Witam. Jak w temacie , przenosiny z dojrzalego 120l do 340l najprawdopodobniej nie udaly sie.

Objawy Metna woda mleczna.

Testy

No2 i no3 nie wykrywalne badz naprawde minimalne. Amoniak blisko 3.5ppm (testy jbl)


Filtr tetratec ex 1200 biolog a w nim ceramika przeniesiona ze starego akwa podobnie jak biobale, gabki zostaly wyplukane gdyz byly w okropnym brudzie. Dolozylem purolite oraz dodatkowa ceramike.

Mechanik 2200lph (w poprzednim akwa kunelek pelnik funkcje mechanika oraz biologa w jednym)

Przenosiny dokonane wczoraj. Zgodnie z porada na zasys kubelka zalozylem wate niestety za wiele i filtr stanal podczas gdy nie bylo mnie w domu moglo to byc nawet 6-8h. Wczoraj po zalaniu woda szybko sie wyklarowala a dzisiaj juz mleko.

Zbiornik z obsada ktorej nie moge przeniesc. Dzisiaj doszly kolejne osobniki i obecnie mam w nim okolo 15 pyszczakow.

Pytanie brzmi jak przetrzymac caly cykl azotowy tak zeby rybki nie ucierpialy i moj kregoslup nie pekł od codziennych podmian po 50% ??


Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

-- dołączony post:

Ok biore sie za podmiane wody. Mysle ze nie ma na co czekac

-- dołączony post:

Pytanie czy jutro zastosowac jakis amonia remover ? Dzisiaj juz chyba tylko pozostaje mi dodac prime do zmienianej wody

Link to comment
Share on other sites

Pandziak

Podmienilem blisko 50% wody , amoniak spadl do okolo 1ppm


Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Pandziak

Tak sobie pomysalem. Moze wlozyc do filtra zeoli??


Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Pandziak

Ok postanowione jutro kupuje biostarter seaheim stability i wg instrukcji sprobuje odratowac pysie. Mam nadzieje ze to faktycznie dziala


Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Andrzej Głuszyca
Tak sobie pomysalem. Moze wlozyc do filtra zeoli??


...nie dawaj zeolitu do startującego akwa.

Link to comment
Share on other sites

Pandziak

Ok to jak powstrzymac amoniak ?? Za chwile zaczna padac rybki


Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

deccorativo

Nadgorliwość musi być ukarana.:D

O wodę klar to dbamy jak wsio ok. Stojący przez wiele godzin kubeł to brak tlenu wewnątrz i siarkowodór który zabija bakterie nitryfikacyjne.

Z tego tak wysokiego NH4 i braku NO2 i NO3 sądzę że wybiłeś biologię dokładnie całą.


Do tego jeszcze pysie dokupiłeś.


Może być ciężko kolego z tym kręgosłupem:D będzie bolał jak nie zrobiłeś ustrojstwa z węglem do nalewania wody, ale nie czytanie forum musi być ukarane:D


Takie moje rady:


1/ Nic nie grzeb już w tych filtrach tylko migiem rób ustrojstwo z węglem i wężyk od kranu do baniaka i nawet codziennie podmiany po 50% wody jak będzie wysokie NH4 i NO2 ( na czerwonym polu paska testu kropelkowego JBLa).

2/ Zadnych biostarterów bo najczęściej zawierają oprócz bakterii nitryfikacyjnych także pożywkę a ty jej masz już po dziurki w nosie -czyli ten NH4.


3/ Lej Seachem Stability w zdwojonym dawkowaniu lub Prodibio Biodigest.


4/ Najważniejsze - lej prosto do baniaka najlepiej Microbe Lift Niti-out II lub doskonały - Kordon AmQuel Plus lub w ostateczności Seachem Prime w dawkach na całą wodę w baniaku a nie na tylko podmienianą.


5/ Bardzo ważne - pełna głodówka ryb przez tydzień - ani drobinki żarcia do wody.


Podawaj wyniki pomiarów cyfrowo a nie około circa ebaut

  • Dziękuję 1
Link to comment
Share on other sites

Pandziak

Mam kilka m weza takze bede lal wode prosto z kranu razem z prime Niestety bez ustrojstwa. Uzyje do tego obecnego filtra mechanicznego takze podmiany nawet 50% ogarne. Zanim ja tutaj zamowie materialy na to to bedzie pozamiatane. Musi prime wystarczyc. 2. Ok 3. Juz jade kupic. 4. Ok. 5. Sa na glodowce od kad tylko zobaczylem te wyniki.


No i dzieki wielkie. Mam nadzieje ze juz nic zlego sie nie stanie.


Co do nh4 to poziom do okolo 1ppm powinie byc chyba bezpieczny ?? Bede staral sie tak to zbijac.


Jak myslisz jak dlugo to potrwa ?? Tak jak dawkowanie seahem stability okolo tygodnia?? Czy raczej przygotowac sie dluzsza przeprawe ??


Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

deccorativo

Co do nh4 to poziom do okolo 1ppm powinie byc chyba bezpieczny ?? Bede staral sie tak to zbijac.


Jak myslisz jak dlugo to potrwa ?? Tak jak dawkowanie seahem stability okolo tygodnia?? Czy raczej przygotowac sie dluzsza przeprawe ??



Na tych kartonikach JBLa z kolorowymi kółkami jest zawsze pasek który zmienia kolor od zielonego do czerwonego.

Tak się składa że czerwone zaczyna się jak poziom parametru wody osiąga szkodliwy dla ryb, ale jeszcze nie śmiertelny.

Ale dwa parametry szkodliwe mogą się równać śmiertelnemu stężeniu.

Bez obaw :rolleyes: zauważysz po zachowaniu ryb na pewno kiedy jest żle.


Jeśli wybiłeś biologię do cna to bądz przygotowany na co najmniej 2-3 tygodnie walki jak coś tam ocalało to możliwe że szybciej odzyskasz dobre parametry.

Ważne by nie podupadać na duchu po 2 tygodniach walki jak się wydaje że nic to nie dało.

Biologię siarkowodorem można wybić w moment a odzyskać trudno w 2 tygodnie.

  • Dziękuję 1
Link to comment
Share on other sites

Pandziak

Wlasnie wrocilem do domu i niestety rybki juz odczuly kiepska wode. Kilka z nich ociera sie o piasek.


Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

Announcements



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.