Skocz do zawartości

Oświetlenie t8


Marcopolo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem nowy i laikiem, dopiero zaczynam zakładanie Malawi i chciałem się spytać expwrtow o dobranie światła świetlówek t8. Akwarium mam 150x40x50 300l belke do światla mam 124 wiec świetlówki muszą być 120. Obsadę będę miał Pseudotropheus demasoni. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast świetlówek, które sa prądożerne proponuje coś takiego:


PROF listwa LED RGB akwarium 16kolorow IP68 120cm (5307870803) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.



lub:


LISTWA OŚWIETLENIE LED RGB AKWARIUM + PILOT 96 cm (6304343633) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.



Długości do wyboru do koloru. Przy oświeleniu Led RGB-W ryby mają piękne kolory. Pobór mocy też znacznie mniejszy- bez porównania do zwykłych świetlówek.Dodatkowo masz pilota i możesz sterowac natężeniem światła.

Przeskoczyłem ze zwykłych świetlówek na RGB-W i jak na razie polecam, przede wszystkim z powodu wybarwienia ryb ;)


Albo jeżeli lubisz majsterkować możesz takie moduły skonstruować sam. Więcej na ten temat mozna wyczytać w innych wątkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja i zapewne inni koledzy też możemy tobie polecić oświetlenie oparte na modułach led...

W porównaniu z tymi listwami,które tobie zapodał kolega poniżej to one z czasem nie będą świecić tak jak na początku,sam to przerabiałem...No i będzie kicha z nich...

Odkąd mam moduły to nie zamienię ich na nic innego...

Pomyśl o modułach,poczytaj w innych działach na ten temat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...pytasz o świetlówkę. Pomijając argumenty kolegów wyżej polecam Ci świetlówkę Power Glo firmy Hagen. Czy jedna czy dwie wszystko zależy od tego jaką masz wizję swojego akwa. Ale jeżeli chcesz dwie to jedna z przodu może być Power Glo a z tylu Aqua Glo. Ja mam tylko jedną Power Glo z przodu. Pamiętaj tez o tym, że oświetlenie w akwa zmienia niejako kolor podłoża.