Skocz do zawartości

Power Led laik?


everydaniel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako laik powerledowy mam jedno ogromne pytanie, z którego rodzi się masa innych pytań.

Mam:

-sporo power ledów 1w 6500k i 8000k 3,4-3,6v 350mA

-niebieskie i czerwone takie same V i mA jak w białych

-zasilacz modułowy 100w 8,5A

- Pcb

- oporniki/rezystory ale nie wiem które potrzebne

-kable

-alu 3mm płyty.


Chciałbym to jakoś złączyć ale nie rozumiem tej plątaniny kabli ze zdjęć innych tematów a każdy temat jest z goła inny:)


Mam do dyspozycji 3 płyty 40x40, w każdej zrobić 3-4 rzędy po 10 ledów w mieszane (dla 30szt 15-6500k; 9-red i blue; 6-8000k)

6w na osobną tasme led która w nocy sobie poświeci, także 94w na zasilaczu zostają


Ktoś jakąś drogę wskaże lub pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wejdziesz nawet na allegro masz bardzo fajne schematy jak spinać. Generalnie jak ma 12V zasilacz (nie driver) to musisz dobrać ilość ledów pod te 12V na 1 linię. Np. ja mam po 3,7V to 3 szt + rezystor. Czyli mam 3 nitki po 3 x 3W x 3,7V. Zrobiłem to (jako samouk, a więc może ktoś z kolegów zna lepszy sposób, ale u mnie działa wraz z zach i wsch "słońca") wychodząc kabelkiem od "+" zasilacz nast. w szeregu stopka +dioda- kabelek +dioda- kabelek +dioda- dalej kabelek od ostatniej stopki minus na diodzie (a dokładnie radiatorze) do rezystor a nast. rezystor na minus zasilacz.

podaj swój mail to wyślę Ci zdjęcia mój adres - maciejber@poczta.onet.pl bo nie wiem jak się wstawia :( Prześlę schemat, zdjęcie zasilacza i rezystorow, oraz mój sterownik a/bistabilny

-- dołączony post:

No znalazłem - generalnie sprzedający dużo mi wyjaśnił na temat typów i itp. dotyczących PowerLed. Zobacz http://www.leaderled.pl/schematy/poradniki.html są bardzo proste schematy połączeń. Też generalnie prąd przeważnie mnie kopie ale to mi się udało i świeci. Poniżej Twojej wiadomości jest mój post o mocy jaką mam i jaki jest efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko on off, ewentualne zmiany później wmontuję, bo już nie będą takim "problemem".

Czyli wyjście z zasilacza + i do + diody, dobrać do 12v i na końcu -- diody opornik i -- zasilacza.


Wiem że rezystor ma W i Ohm, jak wat pasuje to ohm tez, Wyszło mi z obliczeń że biała 2w, niebieska 3w, czerwona 3w - takimi rezystorami potraktować pojedyńczą diodę. Ale jak to się ma do 3 sztuk w szeregu? Czy potraktować wszystkie 5 watowym:)

Email kopec07@wp.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjmij średnio 3,5V na diodę. To daje max 3 diody w szereg, czyli 10,5V. Na rezystorze odkłada się reszta, czyli 1,5V. Proponuję wysterować diody trochę niższym prądem, powiedzmy 300mA. W szeregu płynie ten sam prąd. To daje rezystor:

R=U/I=1,5/0,3=5 Ohm

Moc jaka odłoży się na oporniku:

P=U*I=1,5*0,3=0,45 W

czyli taki o mocy 0,5W będzie ok.






Wysłane z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli przyjąć 300mA na diodę i dać 0,5w opornik na szereg.

Ok a jeśli chcę 9 diod w rzędzie mieć (zasilacz 12v) to w takim wypadku muszę puścić 3 kabelki z zasilacza osobno pod każdy szereg, czy np: 3diody rezystor 3diody rezystor 3diody rezystor (to wszystko razem połączone)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj na ebayu kupowałem ledy i zasilacze do nich. Można kupić już gotowy zasilacz przeznaczony na odpowiednią ilość diod. Ja kupiłem 6-10x3w, zapłaciłem za niego jakieś 12-13zl. I takie Ci w zupełności wystarcza. Łatwo połączyć bez rezystorow ale tylko on off.

Jak chcesz sterowanie to musisz mieć do zasilacza driver, bo spala się diody albo zasilacz. I do tego sterownik. Tutaj jest spory wybór, zaczynając od 3 dolarów a kończąc na kilku stowkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jak chcesz sterowanie to musisz mieć do zasilacza driver, bo spala się diody albo zasilacz. I do tego sterownik. Tutaj jest spory wybór, zaczynając od 3 dolarów a kończąc na kilku stowkach"


Jeżeli zastosuje zwykły zasilacz stałonapięciowy + rezystory i podłączy pod sterownik bi-/astabilny to bez drivera pociągnie sterowanie zmierzchem i wschodem. Oczywiście jeżeli nie ma zasilacza i jest kolega na etapie zakupu elementów to prościej na driverach zrobić zasianie + o wiele bardziej skomplikowane sterowania można podłaczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jak chcesz sterowanie to musisz mieć do zasilacza driver, bo spala się diody albo zasilacz. I do tego sterownik. Tutaj jest spory wybór, zaczynając od 3 dolarów a kończąc na kilku stowkach"


Jeżeli zastosuje zwykły zasilacz stałonapięciowy + rezystory i podłączy pod sterownik bi-/astabilny to bez drivera pociągnie sterowanie zmierzchem i wschodem. Oczywiście jeżeli nie ma zasilacza i jest kolega na etapie zakupu elementów to prościej na driverach zrobić zasianie + o wiele bardziej skomplikowane sterowania można podłaczyć



Być może aż tak biegły w tym nie jestem :P

Potrafię tylko złożyć podstawowe lampki ze sterowaniem lub bez, z gotowych i sprawdzonych przez wielu elementów i to mi wystarcza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli przyjąć 300mA na diodę i dać 0,5w opornik na szereg.

Ok a jeśli chcę 9 diod w rzędzie mieć (zasilacz 12v) to w takim wypadku muszę puścić 3 kabelki z zasilacza osobno pod każdy szereg, czy np: 3diody rezystor 3diody rezystor 3diody rezystor (to wszystko razem połączone)?


Zaznaczę, że ja bym ograniczył prąd do tych 300mA :)

Tak, trzy takie zestawy (3xLED + rezystor) łączysz równolegle.


@endriu0 - możesz rzucić linkiem?


Nie rozumiem, po co drivery? Skoro one robią tą samą robotę co rezystory - mają za zadanie ograniczyć prąd płynący przez diody...

Diody z drivery można bez problemu podłączyć pod sterownik Romka LEDDimmerPro i mieć wszystkie bajery z tym związane ;)


Wysłane z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Jednak zbyt dużo jest pięknych ryb, by wybór był prosty, dlatego myślę o opcjach, jak poniżej. 🤔 Wydaje mi się, że takie drapieżniki wagi średniej byłyby odpowiednie do akwarium o długości ca 220 cm.  Dimidiochromis strigatus / Exochochromis anagenys / Lichnochromis acuticeps Stigmatochromis tolae Lethrinops lethrinus / Trematocranus placodon / Cheilochromis euchilus Placidochromis milomo Nie ukrywam, że chciałbym obsadę nietuzinkową. Nie mam zamiaru silić się na sztuczną oryginalność i wymyślać jakieś cuda - ale nie powiem, zależałoby mi na szkle, w którym będzie pływać coś rzadziej spotykanego. Stąd szczególnie interesuje mnie np. Trematocranus placodon. Ładna, ciekawa i majestatyczna ryba. Raczej mniej popularna, w forumowym dziale Grafika wyszukań mało, w zasadzie prawie tylko autorstwa Kolegi @stan. Rośnie spora, do 25 cm, ale w necie różnie można wyczytać co do agresywności. Widzę, że jest dostępna w Tan-Mal. Może ktoś miał/ma i podzieli się obserwacjami.
    • Dzięki. Faktycznie, we wspomnianej książce proponowane do M. mchuse gatunki zarówno nie przekraczają go wielkością, jaki i nie są też określane jako agresywne. Słusznie, w związku z delikatnością M. mchuse zacznę w takim razie od 4 gatunków i zobaczymy, jak się sytuacja rozwinie; doświadczenie z obserwacji też coś podpowie. Trzymam kciuki za nowy zbiornik, Patryka oczywiście też. 👍😉
    • U mnie w module jako wloty robią: szczelina wycięta "fabrycznie" na etapie budowy modułu (mniej więcej w połowie wysokości modułu, niewidoczna patrząc od przodu), nawiercony przeze mnie wlot w dolnej części modułu zakończony kratką wentylacyjną o średnicy 45 mm oraz dwa nacięcia w górnej części modułu, przez które przelewa się woda - działa jednocześnie jako skimmer. Na późniejszym etapie kratkę nieco zmodyfikowałem, wycinając z niej trochę plastiku, przez co zwiększyła się powierzchnia zasysu.
    • Możesz śmiało podłączyć do p415 https://allegro.pl/oferta/driver-p4115adj-led-200ma-700ma-pwm-lin-adj-7411714739 Prąd ustawisz na 700mA rezystorami jak fabrycznie nie jest i wydaje mi się że śmiało ten led będzie świecił. Nie będzie świecił pełną mocą ale moze wystarczy. Jedna uwaga, sygnał PWM do 5,5V a sterownik chyba potrzebuje większym napięciem być zasilony, stąd musisz sobie wyprowadzić te sygnały ze sterownika, ponieważ jak podłączysz PWM wprost to spalisz driver. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Ja mam u siebie zasys poziomy przodem. Raczej mało jest widoczny, ale jak ktoś się uprze, to go zobaczy i będzie mu przeszkadzał. Wymiary zasysu sprawdzone pod moją pompę 3000l - 0.5x20cm. U mnie się to sprawdza. Piotr, jeżeli chcesz zrobić podobny zasys do mojego, to warto szczelinę wyciąć wyższą i od środka zamontować na wklejonych szynach ruchomą przesłonę. Bo dobrze dobrać wielkość zasysu, to podstawa przy tego rodzaju filtracji - no ale ja mam typową kasetę, zabudowaną w tle 
    • @pablomas dzięki. Tak sobie właśnie myślałem, że mocna filtracja biologiczne likwiduje błonę. Ja właśnie "tworzę" taką hybrydę. Narożną kasetę w kształcie hmf ale w sposobie działania modułu Czyli przód będzie cały z pvc. U góry nacięcie jako skimmer. Zastanawiam się tylko nad wlotem @jaras @marcin73m jak macie zrobione wloty do modułu? Myślałem nad wpuszczeniem poziomo nawierconej rury z zewnątrz zabezpieczonej czymś takim. Myślę, że spowodowało by to równiejszy przepływ wody przez gabkę Tylko czy ta rura jest potrzebna? Może wystarczy tylko ponawiercać dziurki jako wlot?  
    • Powinno działać daj tylko czas u mnie po ok 6tyg zniknął, brak biofilmu od dwóch lat. Zobacz mój wątek Hmf w filtrze Juwel.
    • Moja wpłata nie dotarła? @yaro sprawdź proszę
    • Myślę, że na dobry początek 4 gatunki to będzie dobry wybór. Obsada też dość oryginalna, także będzie na co patrzeć. Po jakims czasie sam oceniasz czy ilość ryb jest wystarczająca. Przy świeżym zbiorniku też nie ma co szarżować z ilością ryb wpuszczonych na początek, bo zalążki biologii łatwiej to zniosą. Oczywiście ustalanie ilość gatunków bez wspomnieniu, a liczebności osobników poszczególnych gatunkow jest mocno umowna bo można próbować z więcej niż jednym samcem i większą ilością samic, a można docelowo celować w jednego samca i np 2 samice. Ja zdecydowanie wolę jak moje ryby mają przestrzeń życiową i w zamian częściej mogę obserwować ich naturalne zachowania. Mocno przerybione zbiorniki to jakoś nie moja bajka (oczywiście w Twoim przypadku przy racjonalnej ilości ryb w obrębie gatunku nie ma mowy o przerybieniu). Tysiąc litrów to już kawał szkła i super możliwości, choć wiadomo litrów zawsze będzie za mało i to myślenie, że jakbym tu dorzucił 50cm, a tam 20 oooo wtedy to by dopiero było Sam jestem na etapie wybierania obsady (można powiedzieć, że ta się już nawet wyklarowała), z tą różnicą, że zbiornik o 400l większy, od Twojego, a w planach pierwsze podejście do drapieżników. Zobaczymy jak ta przygoda się potoczy. Tobie też życzę powodzenia
    • Jak to mówią "nie znam się, ale się wypowiem"  @TomekT jak wiesz sam jestem na podobnym etapie rozmyślań. Przeczytałem cały wątek Iquitosa o jego akwarium i doszedłem do wniosku, że Mylochromisa trzeba byłoby hodować z naprawdę spokojnymi gatunkami. Sam nad nim mocno się zastanawiałem, ale doszedłem do wniosku, że jakikolwiek typowy, średniej wielkości drapieżnik to już będzie dla tego gatunku zbyt wielkie obciążenie. W. Sierakowski w książce również wspomina o wyjątkowej delikatności tego gatunku. Jeśli chodzi o dodawanie L. Caeruleus to odpuściłbym po prostu ze względu na to, że wg mnie szkoda pakować tak rozpowszechnionej ryby do obsady, która składa się z tak nieczęsto spotykanych okazów. Ja bym stawiał na zestaw: D. Strigatus, S. Tolae, L. Lethrinus oraz P. Milomo  P. Milomo wygląda super  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.