Jump to content
Ostatnia szansa aby zapisać się na kalendarz klubowy na 2023 rok. Dosłownie na dniach zamykamy listę chętnych i po tym czasie nie będzie już możliwości dopisania się. Link do tematu znajduje się po prawej stronie forum w sekcji "ogłoszenia". Zachęcam. ×

Oświetlenie LED 300l 120x50x50


slawek268
 Share

Recommended Posts

slawek268

Witam.

Dużo jest projektów oświetlenia ale chciałbym się poradzić co sądzicie o moim.

Akwarium 120x50x50

Chcę stworzyć dwie ruchome belki z profili:

https://polskiled.com.pl/profil-wide-srebrny-anodowany-2m,3,3440,3306

na profile nałożyć klosze transparentne

na 1 belce moduły potrójne równolegle obok siebie:


9x zimny led

https://polskiled.com.pl/modul-goq-samsung-3x5630-150-stopni-bialy-zimny,3,3404,2935

6x RGB

https://polskiled.com.pl/modul-goq-samsung-3xled-150-stopni-rgb,3,3404,2940


czyli razem wyjdzie 18 szt potrójnych zimnych i 12 potrójnych RGB.

Do całości chce podłączyć sterownik od RomanoLindano (nową wersję).

Mam pytania:

1. Czy ilość jest wystarczająca? – lubię jak jest jasno w akwarium i chce mieć zapas – żeby świeciły nie na max.

2. Jaki kupić zasilacz z lekkim zapasem w granicach 50 zł ?

3. Dlaczego rzadko stosujecie na profile klosze transparentne?


Sugerowałem się oświetleniem kolegi Pleziorro czy chodzi o to, że taki jak wybrałem profil będzie ograniczał światło ?


5. Pytanie może nie na ten dział ale przy okazji czy lepszą prostą obudowę ze spienionego PCV zrobić czy z aluminium?

Link to comment
Share on other sites

spiochu

Ja mam 12 modułów białych i wg mnie jasność jest ok a też lubię dość jasno. Myślę, że świeci porównywalnie lub może ciut jaśniej niż jedna świetlówka 36W. Przy 18 sztukach będzie naprawdę jasno i założę się, że faktycznie nie dasz ich na 100%.

Mam jeszcze 8xRGB ale nie podłączone więc tu się nie wypowiem.

Do obecnego zestawu potrzebujesz zasilacza około 36W (licząc zapas 20%). 48 W to możliwość podłączenia dodatkowo około 10 modułów a 60W to odpowiednio około 20 szt.



Wysłane z telefonu

Link to comment
Share on other sites

Zastanów się czy koniecznie potrzebujesz taki profil.

IMHO lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie np takiej listwy: https://www.praktiker.pl/produkt,71203,549/ceownik_aluminiowy_200cm__205x09_cm_cezar.html lub podobnej.

Jest znacznie tańsza i moduły idealnie wpasowują się w nią i pozostaje jeszcze luz na kable łączące poszczególne moduły.

Moduły, które chcesz zastosować są wodoszczelne więc nie potrzeba maskować ich dodatkowym kloszem. Poza tym zawsze jest ryzyko, że pod kloszem będzie się zbierała wilgoć.


Ja rozwiązałem mocowanie modułów LED w sposób pokazany tu: http://forum.klub-malawi.pl/showpost.php?p=331665&postcount=19. Sprawdza się to świetnie.

Link to comment
Share on other sites

slawek268

Co do tego ceownika, ma on 20mm szerokości więc wejdzie tylko jeden moduł który ma 15 mm szerokości. A chce dwie belki i na każdej z nich równolegle białe i RGB moduły.

Dlatego myślę o profilu z kloszem, żeby wiadomo nie całkowicie ale zminimalizować działanie wody na moduły i okablowanie.

Patent Deccorativo który zrobił Pleziorro z silikowaniem kabli i wejść do modułów średnio mi pasuje, ponieważ ciężko byłoby wymienić moduł taki zalany silikonem jeśli zajdzie taka potrzeba.


Jeśli chodzi o zasilacz czy taki byłby ok?

https://polskiled.com.pl/zasilacz-modulowy-pol-led-60w-12v-5a,3,3581,2259


Śpiochu masz 12 modułów tych potrójnych i one świecą jak jedna świetlówka 36W? Czyli jak mam teraz dwie świetlówki po 30W (pokrywa diversa 120cm) teoretycznie musiałbym mieć około 20 modułów białych żeby "jasność" była podobna i wtedy zapas wcale nie byłby taki duży ?

Link to comment
Share on other sites

Co do tego ceownika, ma on 20mm szerokości więc wejdzie tylko jeden moduł który ma 15 mm szerokości. A chce dwie belki i na każdej z nich równolegle białe i RGB moduły.


A jaka to różnica czy na belce dasz równolegle obok siebie białe i rgb czy naprzemiennie jeden moduł za drugim? Ja mam naprzemiennie białe i niebieskie (widoczne na zdjęciu z załączonego wątku) i jest naprawdę super. Planuję dołożyć drugą identyczną belkę tyle tylko, że z modułami białymi i rgb. Dzięki temu białe skręcę na 60-70% mocy a całość podepnę pod sterownik Romka i będzie super.

Prosiłeś o radę więc przedstawiłem Ci swoją propozycję, która IMHO sprawdza się bardzo dobrze. No ale ostatecznie to twój wybór.


Dlatego myślę o profilu z kloszem, żeby wiadomo nie całkowicie ale zminimalizować działanie wody na moduły i okablowanie.


Użytkuję swoje oświetlenie kilka miesięcy i nie zauważam żeby dochodziło do jakiegokolwiek negatywnego działania wody na moduły. Oklejanie silikonem czy też inne zabezpieczenia uważam za zbędne. No chyba, że oświetlenie ma pracować pod wodą to inna bajka. Nie zauważyłem też żeby dochodziło do jakichkolwiek wykropleń parujacej wody.

Link to comment
Share on other sites

spiochu

Zdaję sobie sprawę, że ilość lumenów z 12 modułów nie jest tak duża jak z jednej świetlówki 36W ale na moje kaprawe oko jasność jest podobna.


Tak, ten zasilacz jest jak najbardziej ok jeśli tylko będzie gdzieś w szafce a nie nad akwarium ;)


Wysłane z telefonu

Link to comment
Share on other sites

slawek268

Ok, Oczywiście w szafce będzie zasilacz.

Dzięki Krzymor za rady, nie jestem uparty dlatego proszę o sugestie dlatego chciałem w 2 rzędach, że w jednym tym wąskim profilu może się nie zmieścić 15 szt. modułów potrójnych ale jeszcze dokładnie pomierzę jak już zamówię moduły.


Czy przez moduły RGB uzyskam efekt świecenia padający w niebieski taki jak bym zastosował moduły same niebieskie ?

Link to comment
Share on other sites

spiochu

Sprawdziłem teraz ten profil, który dałeś na początku. On ma szerokość wewnętrzną 2,4 cm (piszą, że wejdą 3 taśmy po 8mm) a moduły mają 1,5 cm szerokości więc nie zmieścisz ich w tym profilu w dwóch rzędach. Ponadto moduły mają wysokość 8,5 mm co przy profilu o h=11mm może być za dużo (dolicz grubość profilu, grubość kosza, grubość taśmy 3M).

U siebie dałem profil z Castoramy typu L o wymiarach 20x40mm. Ok 30 zł za 2 metry.


Wysłane z telefonu

Link to comment
Share on other sites

slawek268

Masz rację, poszukam w budowlanym profilu typu C lub U o szerokości min 40 mm.

Dlaczego użyłeś akurat typu L ? Może w takim wypadku wystarczyłby zwykły płaskownik ?

Link to comment
Share on other sites

Masz rację, poszukam w budowlanym profilu typu C lub U o szerokości min 40 mm.

Dlaczego użyłeś akurat typu L ? Może w takim wypadku wystarczyłby zwykły płaskownik ?



Może taki profil będzie dobry 36mm wewnątrz, ja zmierzam taki właśnie kupić do modułów LED samsunga x3

http://sklep.akces-plexi.pl/519-profil-aluminiowy-ceownik-40-20-2mm-6mb.html


Wesołych Świąt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

Announcements



  • Posty

    • husi
      Akwarium 540l a helmetów 12-15 sztuk (było 20 ale kilka padło)
    • Andrzej Głuszyca
      @Bartek_De Bartku...ktoś powie , że po odkręceniu węża może kapać woda . Wedy na wszelki wypadek można po zamknięciu zaworka nakręcać zaślepkę z uszczelką choćby taką jak na zdjęciu poniżej. Jest to zaślepka z uszczelką i można ją nakręcać i odkręcać palcami bez kombinacji kombinerkami itp. Jej cena to 3.75:)  A średnice różne bo od 3/8 cala poprzez 1/2, 1/4 itd. aż do  4 cali. 
    • Bartek_De
      @Andrzej Głuszyca najlepsze i najpewniejsze rozwiązanie👍A jeśli kolega ma baterię montowaną na zlewie (stojącą) to wystarczy wymienić zaworek pod zlewem na taki https://allegro.pl/oferta/zawor-trojnik-combi-1-2-3-8-3-4-pralka-zmywarka-11412311927 lub jak napisał @pulpet dokręcić trójnik i drugi zaworek.
    • Capricorn39
      Witam serdecznie,  Jestem facetem z Krakowa w średnim wieku 😀, akwarystyką zajmuje się już dość długo. Kiedyś miałem zbiorniki z biotopem Malawi i Tanganiki, aktualnie posiadam akwarium towarzyskie. Mam zbiornik 240L niestety z przyczyn zdrowotnych trochę zaniedbane w ostatnim czasie i chciałbym go przerobić i ponownie w nim założyć biotop Malawi. Szukam pomocy jakiegoś pasjonata z Krakowa, który przerobi mi aktualne akwarium na Malawi, w celu wyjaśnienia dodam, ze zajmowałem się zawsze wszystkim sam, ale niestety aktualny stan zdrowia nie pozwala mi na takie prace. A moja żona nie poradzi sobie z tym. Jestem w stanie w miarę możliwości odwdzięczyć się jakoś za pomoc, czy to finansowo czy w inny sposób, w rozsądnych granicach ( jestem na rencie). Chyba nie stać mnie na zatrudnienie do tego profesjonalnej firmy. Proszę o kontakt kogoś, kto byłby w stanie i chciałby się podjąć takiego zadnia. pozdrawiam Tomasz  
    • Andrzej Głuszyca
      Jeżeli masz w kuchni baterię montowaną jak na rysunku to kupujesz trójnik z  przedłużką. Przedłużkę i zawór do ściany a na to baterię.  Jak kiedyś nie będziesz chciał tego używać  to wracasz do   stanu pierwotnego. Tak miałem kiedyś zrobione do zmywarki.    
    • Nath_147
      https://allegro.pl/oferta/cellfast-przylacze-uniwersalne-z-adapterem-12771730916 Na perlatorze jest tulejka, po jej odkręceniu będziesz pasujący gwint do twojej baterii.
    • triamond
      Krany teraz wyglądają na metalowe, ale takie nie są... (tworzywo + powłoka udająca chromowanie ? - https://pl.wikipedia.org/wiki/Planowane_postarzanie_produktu). Jak część ruchoma kranu była pod ciśnieniem (mam ciągłą podmianę), to zrobiła się w końcu mała dziurka i sikało delikatnie na ścianę. Miałem tak samo w innym kranie, gdzie sitko było trochę przypchane. Teraz mam tak:  Dziurawa część odkręcona i woda podłączona bezpośrednio do części nieruchomej kranu. Tam jest zwykły gwint 3/4. Taki kran. Szukałem tej przejściówki w domu, ale niestety nie znalazłem...  Kupiłem ją na portalu aukcyjnym. W necie dostępna jest tutaj (taką miałem): https://www.sklep.pge.com.pl/adapter-m24x1-12-p-286.html Jeśli będziesz szukał jakiejś alternatywy, to ważny jest też skok gwintu - 1 mm. Powodzenia!
    • KapitanCzysty
      Na dzień dzisiejszy ryby wyglądają na zdrowe, wszystkie pobierają pokarm w takim tempie jakby nie jadły tydzień 🙂. Ostatecznie jakiś miesiąc temu musiałem pożegnać się z jedną samicą Hary (eutanazja), ale była to najmniejsza i najsłabsza sztuka, która nie odzyskała formy pomimo przenosin do innego zbiornika. Wiem co czujesz @Pikczer, bo po całej "zabawie" został mi uraz i jak widzę jakieś ocieranie się ryby to zaczynam przyglądać się dokładniej i włącza mi się czerwona lampka.  Na szczęście wszystko jest w normie. Czy terapia była skuteczna? Według mnie tak, czy w 100%? Tego nie jestem w stanie stwierdzić bo gdzieś tam w czeluściach skał mojego baniaka coś się może czaić i przy pogorszeniu warunków wody obudzić...
    • KapitanCzysty
      Dzięki za sugestię, tak zrobiłem i @triamond miał rację, sitko ma dokładnie 24 mm. Przy okazji trochę sobie je przeczyściłem bo po kilku latach nazbierało się zanieczyszczeń 🙂.    @Radzik ciekawa pomysł z tą przejściówkę, ale wolałbym wariant bardziej ekonomiczny, może uda się znaleźć coś takiego jak z linku @triamond - "Złączka redukcyjna, adapter, nypel M24x1 - 1/2 gwint zewnętrzny". Wtedy wkręcam przyłącze z gwintem wewnętrznym: i podłączam do szybkozłączki z ustrojstwa. Co masz nam myśli @triamond mówiąc, że kran stał się dziurawy? Przejściówka zaczęła przeciekać?  @Xaphon akurat mam OBI niedaleko i tam uderze w pierwszej kolejności to sprawdzimy czy to się nada.  Dzięki chłopaki za sugestie. 💪 Dam znać jak się uda coś załatwić, póki co brak czasu...
    • Pikczer
      @KapitanCzysty i jak ryby ? Wszystko ok? U mnie od jakiegoś czasu podobne cyrki się dzieją. Chciałem podpytać czy kuracja była skuteczna? 
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.