Skocz do zawartości

R.I.P saulosi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, baniaczek 126L już 7 z 10 saulosi. Jako że jestem początkującym malawistom tak też potwierdza się zasada, że człowiek uczy się na błędach. Na początku 2 rybki ok 3-4 cm straciły apetyt osiadły na dnie i kołysząc się na boki umierały. Niestety na początku myślałem, że jako najmniejsze zostały pogonione przez resztę ekipy i naturalne jest że ryba taka po prostu odpoczywa. Gdy ta parka umierała kolejna ryba osiadła na dnie i gdzie się zgłosić jak nie na to forum ( Pani weterynarz " wie Pan ja na rybach to się nie znam" ). Czytając forum przypominałem jak ta dwójka się zachowywała i jak wygląda 3 ryba i bum! Bloat - wydanie książkowe. Skoro już nabyłem wiedzy z forum to u wcześniej wspomnianej weterynarz recepta i po Metronidazol do apteki ... kupiłem według opisu podanego tu na forum 2 opakowania. Gdy ktoś dotarł do tej części postu to z góry dziękuje za wytrwałość. Pozostała 7 wygląda że z nią wszystko ok tyle że zdarza im się nie przyjmować pokarmu wypluwajać go i co jakiś czas ocierają się o piach. Karmione spiruliną, krylem a artemie i podobne odstawiłem. Odchody raczej normalne brązowe- czarne. Parametry wody w jak najlepszym porządku jedynie pH 7,5 chciałem dźwignąć sodą puki co poczekam. Powstaje tu pytanie czy już zacząć leczyć Metronidazolem czy obserwować ryby i czekać na ostatni moment ?


Z góry dzięki za cierpliwe czytanie.


Pozdrawiam Tomasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od najważniejszego. Ile czasu masz akwarium i kiedy robiłeś ostatnią podmianę wody? Najważniejsze jednak jak długo masz akwarium i kiedy wpuściłeś ryby po zalaniu wodą?

Edit:

Już znalazłem Twoje posty i wiem kiedy wystartowałeś. Wygląda na dobry start więc napisz czym i jak często karmisz. Jesteś pewien, że No2 i NH3/4 w normie?


Edit2: