Jump to content

Lampa Led COB


apper
 Share

Recommended Posts

Chciałbym zbudować oświetlenie 4 x Led COB 10W (6500k)


Wykorzystane byłyby takie diody:


DIODA 10W COB/Naświetlacz led 6500K zimna 9-12V (3876644426) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img03.allegroimg.pl/photos/400x300/38/76/64/44/3876644426@@AMEPARAM@@03@@AMEPARAM@@38/76/64/44@@AMEPARAM@@3876644426



Elektronicznie jestem noga, ale wałkuję wszystko co znajdę w necie i wychodzi mi, że do 4 takich diod połączonych po 2szt. szeregowo mógłbym użyć 2szt. takich zasilaczy:


Zasilacz Mean Well RS-50-24 24V/2,2A 50W (3928669230) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img07.allegroimg.pl/photos/400x300/39/28/66/92/3928669230@@AMEPARAM@@07@@AMEPARAM@@39/28/66/92@@AMEPARAM@@3928669230



oraz 2szt. poniższych driverów:


Przetwornica driver LED 175mA - 1400mA co 175mA +P (3914038314) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img01.allegroimg.pl/photos/400x300/39/14/03/83/3914038314@@AMEPARAM@@01@@AMEPARAM@@39/14/03/83@@AMEPARAM@@3914038314



Diody zamierzam puścić na jakieś 750mA.


Moje pytanie brzmi - czy to ma prawo działać na takich podzespołach? Ewentualnie można wybrać coś bardziej optymalnego?

Link to comment
Share on other sites

4 ledy.

po 2 w szeregu w 2 gałęziach.

jeden zasilacz i jeden driver.


driver ustawiasz na 1400mA - popros aby ci przylutowali do niego mały radiator. Przy 1400 w ciągłej pracy przegrzeje się bez lepszego odprowadzania ciepła.


zasilasz jednym zasilaczem.


Prad na diodzie będzie ~700mA.



fd.png

  • Dziękuję 1
Link to comment
Share on other sites

To może ten driver byłby lepszy? Ma już zamontowany radiator i 2100ma więc nie działałby na max:


Driver LED 2100mA z płynną regulacją z radiatorem (3888250603) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img01.allegroimg.pl/photos/400x300/38/88/25/06/3888250603@@AMEPARAM@@01@@AMEPARAM@@38/88/25/06@@AMEPARAM@@3888250603

Link to comment
Share on other sites

deccorativo
4 ledy.

po 2 w szeregu w 2 gałęziach.

jeden zasilacz i jeden driver.

....



Yaro twoja propozycja jest aż za oszczędna sam wielokrotnie pisałeś że ledy przegrzane mrygają ( czytaj na chwilę się wyłączają) co się stanie jak jeden się na chwilę wyłączy lub przepali?.

Szlak trafi obie diody w przeciwnej gałęzi.

Ja bym jednak dał jeden zasilacz i równolegle z niego zasilił dwa drivery.

Koszt niewiele większy ale ledy bezpieczniejsze choć i tu koszt niski jak się spalą.

Link to comment
Share on other sites

Ireneusz71

Witam najlepiej zastosować zasilacze stało prądowe o automatycznie dopasowującym się napięciu wyjściowym.Zrobiłem już kilka lamp na tych zasilaczach i diodach mocy EPISTAR 3W bez driverów i święcą już bezproblemowo o dłuższego czasu.

Zasilacz Mean Well LPC-20-700 21W 700mA 9~30V (3886438035) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img07.allegroimg.pl/photos/400x300/38/86/43/80/3886438035@@AMEPARAM@@07@@AMEPARAM@@38/86/43/80@@AMEPARAM@@3886438035

Link to comment
Share on other sites

deccorativo
Witam najlepiej zastosować zasilacze stało prądowe o automatycznie dopasowującym się napięciu wyjściowym.Zrobiłem już kilka lamp na tych zasilaczach i diodach mocy EPISTAR 3W bez driverów i święcą już bezproblemowo o dłuższego czasu.

Zasilacz Mean Well LPC-20-700 21W 700mA 9~30V (3886438035) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.



posłuchaj propozycji Ireneusza.

Jeśli nie będziesz kombinował w przyszłości ze ściemniaczem to najprościej zastosować zintegrowany zasilacz stałoprądowy.

Na Alledrogo masz tylko spady poprodukcyjne taniej i z pełnym wyborem masz tu.

Pełny wybór do sortowania według prądów.

Ty wybrałeś LED COB na 1050mA więc prawidłowy do tych czterech diod jest ten na 1050mA 50W zasilany 230V .

http://www.tme.eu/pl/details/lpc-60-1050/zasilacze-do-led/mean-well/#

Łączysz 4 diody szeregowo do wyjścia stałoprądowego z drugiej strony wejście pod 230V i z głowy.


Jeśli upierasz się przy prądzie 700mA to masz gotowe identyczne dwa na różne moce ( pomyśl - może w przyszłości jeszcze jedną LED COB dorzucisz albo kilka 3W 700mA power led blue&red bo te światełko nie wybarwia ryb) pierwszy na 42W drugi na 60W

http://www.tme.eu/pl/details/lpa-700-60/zasilacze-do-led/enstick/#

http://www.tme.eu/pl/details/lpa-700-85/zasilacze-do-led/enstick/#


możesz też wysterować te LED COB takim na 950mA 45W i moim zdaniem ten będzie najlepszy bo łączy niższy prąd czyli nie pełne wykorzystanie mocy z niezłym światełkiem masz go tu


http://www.tme.eu/pl/details/pln-45-48/zasilacze-do-led/mean-well/#


w całym projekcie nie zapomnij o super chłodzeniu tych ledów oraz szczelnej izolacji od wilgoci w akwa.

życzę powodzenia.

  • Dziękuję 2
Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za obszerną odpowiedź. Diody ostatecznie zakupiłem takie i właśnie na nie czekam:


5 Pieces 40mil 10W COB Cool White 7000K 8000K LED Panel for Aquarium D I Y | eBay



Co do chłodzenia to zamówiłem 115cm radiatora A5724. Do tego będą dwa wiatraki 120mm. Myślę, takie chłodzenie pownno wystarczyć.


http://www.piekarz.pl/?item=35125


Trochę zmartwiłeś mnie odnośnie szczelnej izolacji od wilgoci. Nie mam na to na tę chwilę pomysłu. Zamierzałem dać plexi na dystansach jak widziałem to w kilku projektach i sądziłem, że to wystarczy. Tu np fajna lampa nawet bez plexi


http://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusje/sprzet-do-akwarium/zrob-to-sam/oswietlenie-led-na-diodach-mocy-belka-115cm-58985.html?sid=568b07237b4c631188cb249c39c66794


U mnie belka ma być wewnątrz pokrywy ze spienionego pcv. Mógłbym ewentualnie całość prysnąć jeszcze plastikiem/gumą w spreju po wcześniejszym oklejeniu samych diód.


Ten zasilacz wydaje mi się ciekawy. Rzeczywiście może zajdzie potrzeba dodać jakieś diody kolorowe i byłby jak znalazł. Jedyne "ale" to napięcie wyjściowe 50-80V w połączeniu z wodą to nie to samo co 24V.


http://www.tme.eu/pl/details/lpa-700-85/zasilacze-do-led/enstick/#

Link to comment
Share on other sites

deccorativo
Dziękuję za obszerną odpowiedź. Diody ostatecznie zakupiłem takie i właśnie na nie czekam:


5 Pieces 40mil 10W COB Cool White 7000K 8000K LED Panel for Aquarium D I Y | eBay


Co do chłodzenia to zamówiłem 115cm radiatora A5724. Do tego będą dwa wiatraki 120mm. Myślę, takie chłodzenie pownno wystarczyć.


http://www.piekarz.pl/?item=35125


Trochę zmartwiłeś mnie odnośnie szczelnej izolacji od wilgoci. Nie mam na to na tę chwilę pomysłu. Zamierzałem dać plexi na dystansach jak widziałem to w kilku projektach i sądziłem, że to wystarczy. Tu np fajna lampa nawet bez plexi

...

U mnie belka ma być wewnątrz pokrywy ze spienionego pcv. Mógłbym ewentualnie całość prysnąć jeszcze plastikiem/gumą w spreju po wcześniejszym oklejeniu samych diód.


Ten zasilacz wydaje mi się ciekawy. Rzeczywiście może zajdzie potrzeba dodać jakieś diody kolorowe i byłby jak znalazł. Jedyne "ale" to napięcie wyjściowe 50-80V w połączeniu z wodą to nie to samo co 24V.


http://www.tme.eu/pl/details/lpa-700-85/zasilacze-do-led/enstick/#



widzę kolego ze nie idziesz na łatwiznę i robisz solidnie na dobrych cob-ach. Masz u mnie plus.

Pamiętaj najprostsze rozwiązania są najlepsze. Na zdjęciach każde rozwiązanie wydaje się dobre ale powinno tak pracować kilka lat bez awarii a tego na zdjęciach nie pokazują.

LED COB ma klasę szczelności IP20 i koniec czyli 0 odporności na wilgoć.

Podpowiem ci troszkę jak ja to rozwiązałem w swoim projekcie, bo idziesz w tym samym kierunku co ja.

1/ piszesz o zastosowaniu dwu wiatraków 120cm czyli musisz dać oddzielny zasilacz do nich 12V DC a jak masz 12V pod pokrywą to podłącz dwie taśmy LED RGB 14,2W/m możliwie na całej długości radiatora - problem wybarwiania ryb załatwiony i nie trzeba cree blue&red.

2/ zamów w firmie Artcop Warszawa ceownik wyginany z plexi 2mm tak by od dołu zamykał twój radiator z odpowiednim odstępem od ledów i przykręć na wkręty z uszczelnieniem silikonem akwarystycznym - proste, eleganckie i rozwiewa twoje wcześniejsze obawy o napięcie 80V w kontakcie z wodą w akwa.

  • Dziękuję 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • przemo95
      Dotychczas sprawdzałem tylko NH4 tak jak było napisane w innym poście. 
    • Bezprym
      A reszta parametrów? 
    • przemo95
      Witam. Akwarium zalałem 4 maja za pomocą ustrojstwa. Od tygodnia podaje bakterie seachem stability, sypalem też 2 razy pokarm, a NH4 cały czas stoi w miejscu (<0,05) , mierzyłem już 3 razy co kilka dni, ostatni raz przed chwilą.. Coś robię nie tak czy potrzeba więcej czasu?    PS. Testy kropelkowe JBL.
    • Witek
      Kolejny raz dzięki za pomoc 👍
    • aro600
      Moim zdaniem bardziej podkręca glony światło słoneczne, ale dzięki temu jest zielono, martwi mnie to, że już 2 dzień korpusy z żywicą są zakręcone, a woda dziś rano dalej była mętna bez większych zmian, zobacze jak wrócę do domu ,ale jeśli przyczyna była mechaniczna wywołana purolite to po tym czasie powinna już zostać przefiltrowana. Inna obserwacja to wydaje mi się, ale to subiektywna opinia, że woda rano jest bardziej mętna.. może ryby robią w nocy jakąś rewolucję z podłożem i to piach, ale przez ponad półtora roku nigdy nie miałem takiej sytuacji, a dno tez nie wygląda na jakoś specjalnie przekopane - bardziej niż normalnie.
    • triamond
      @aro600 Może zrób test NO3 na wylocie z żywicy ? Będzie wiadomo, czy nie pomylona żywica. Purolite a520e też usuwa fosforany (ok. 20% PO4, 80% NO3; ale zależy od stężeń). Jeśli problemem szyby... to może skupić oświetlenie tak, żeby nie oświetlać szyb ? Odbłyśniki ? Kolimatory ? Ja mam korytko kablowe 3x3cm pomalowane na czarno od środka i moduły.
    • Waclaw
      Mimo dodatkowych uciążliwości w postaci czyszczenia szkła, glon prezentuje się rewelacyjnie. U mnie od roku królują okrzemki ☹️ i nic nie wskazuje na to, żeby coś miało się zmienić w temacie 😞
    • aro600
      Właśnie na kamieniach mi glony pasują wkurza tylko szyba dodatkowo jeszcze w moim akwarium nie mam tła więc trzeba czyścić 4 szyby co przy wymiarach akwarium 240x60x70h nie należy do przyjemności jasne raz lub 2 na miesiąc to nawet z nudów ale 2 x na tydzień, a minimum raz to już przesada. W zimie to mi nie przeszkadza bo czasu ciut więcej, ale teraz...
    • Pikczer
      Glony masz piękne, ja się głowie jak takie uzyskać. Ślimaki Military Helmet? Z 20 sztuk i będą szczęśliwe. A Ty będziesz mieć znacznie mniej pracy i będzie mniej glonów. Ja czyszczę szybę raz na miesiąc bo częściej nie ma nawet potrzeby. Ja zbijałem NO3 za pomocą JBL nitratex i działało.  Może po prostu pech, albo zbieg okoliczności. Może w związku z wiosną coś się obudziło w akwarium. Ja niedawno też mailem mętną wodę nie robiąc nic. Po prostu nagle pewnego dnia. Może  Twój purolite wcale nie jest wadliwy. 
    • ziemniak
      To jest ciężkie pytanie, bo raz, że zależy co masz, kto robi i na co się decydujesz. Dodatkowo wirujące ceny, niestety zazwyczaj w górę. Widełki podaje jakie miałem oferty: Akwarium: 2500 - 3500 zł (szkło 12 mm bez OW) Stelaż: 1600 - 2400 zł Obudowa stelaża: 200 - 300 zł (zrób to sam) Moduły i kamienie: 700 zł Oświetlenie: 400 zł (zrób to sam) Pokrywa: 1300 - 1500 zł (wycena, ja mam zrobioną póki co zrób to sam) Do tego sterownik, filtry, falowniki, ryby.
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.