Skocz do zawartości

Start cyklu, a wymiana sznurków ?


Damian780425

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


Jak w tytule jestem na etapie starowym baniak zalany od 6 dni jeszcze nic się nie dzieje NO2 prawie niewykrywalne a pływają 4 red redy . Po zalaniu woda była mętna jeden dzień wyklarowała się , następnie były pierwotniaki też się wyklarowała aktualnie jest krystalicznie czysta.

Jednak od startu przepływ przez sznurki dość istotnie spadł . I tu mam pytanie czy podczas startu wymieniać sznurki czy czekać do końca cyklu . Fbf jeszcze daje rade buzuje pod samą góre :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stłumiło przepływ przy starcie zassało sporo piachu i oblepiło pierwotniakami i innym zmętnieniem , tylko mam właśnie obawy o te bakterie bo to sznurki wyglądają jakby ożyły a w fbf księżycowy martwy klimat a fbf podobno długo dojrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fbf i tak masz na zaworze którym regulujesz mu przepływ, żeby piachu nie wydmuchało, więc to że ogólny przepływ w instalacji trochę spadł nie uważam za żaden problem. Jeśli spadł Ci drastycznie, np o połowę to warto odwinąć trochę sznurka.


W tej ilości wody jaką masz 4 ryby nie produkują dużo zanieczyszczeń. Wg mnie to, że nic się tam się jeszcze na testach nie pokazuje to nic złego. Ja bym to olał i robił co najwyżej jeden test na tydzień :) i uzbroił się w cierpliwość.


Jeśli masz dostęp do akwarysty, który mógłby Ci oddać wkłady choćby z jednego kosza z kubełka to mogłoby ogólny start przyspieszyć. Wystarczyłoby abyś umieścił je w jakimś korpusie, nawet najlepiej w takim przed FBF. Choć niezależnie od miejsca i tak mając trochę bakterii na czyimś wkładzie znacząco przyspieszasz i rozmnażanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana sznurków nie będzie miała wpływu na cykl azotowy , więc jak się zapchały zmieniaj ! Fbf jest super sprawą ale jak na start to długo będzie dojrzewał. Proponuję zapodanie do pustych korpusów zapodanie Matrixa (1l) żeby szybciej zamknął sie cykl azotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To odwine troche sznura :-)

Matrixu nie będę kupował poczekam cierpliwie , a wolny korpus będzie na purigen .

Jaką gęstość ma purigen czy zblirzony do piasku ?

Bo nie zrobiłem na korpusie zaworu do stłumienia

Przy FBF-ie sprawdza się znakomicie ale jeśli purigen jest za lekki może być problem

Pomimo otwartego bay pasa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o fluidyzacyjny to więcej pomożesz dostarczając silnie natlenioną wodę niż zwiększając przepływ. Ten filtr biologiczny działa praktycznie tak samo kiedy woda ledwie ciurka poruszając złoże. Nie musi się cały czas intensywnie gotować.Cały czas następuje budowanie się filmu bakteryjnego i złuszczanie go z ziaren substratu i powstanie równowagi,która pracuje na twoją korzyść z pełną wydajnością (zal. od redox, temperatury itd)_ trwa zauważałnie dłużej niż zwykłego filtra z np. gąbki. Jeśli chcesz przyspieszyć sprawy to można dać w szeregu jakieś inne złoże bio, ale to czas rzędu pół mięsiąca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o purigen , to jeżeli przepływ w nim mam jak w fbf to cały purigen bedziesz miał w akwarium skoro nie dałeś zaworów regulujących. Natomiast jak jest zamontowany tak jak korpus ze sznurkami to kup sobie tube.


http://www.woda.com.pl/index.php?p283,fceb10-pusty-wklad-10-cali-obudowa-do-zasypania-zlozem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Jednak zbyt dużo jest pięknych ryb, by wybór był prosty, dlatego myślę o opcjach, jak poniżej. 🤔 Wydaje mi się, że takie drapieżniki wagi średniej byłyby odpowiednie do akwarium o długości ca 220 cm.  Dimidiochromis strigatus / Exochochromis anagenys / Lichnochromis acuticeps Stigmatochromis tolae Lethrinops lethrinus / Trematocranus placodon / Cheilochromis euchilus Placidochromis milomo Nie ukrywam, że chciałbym obsadę nietuzinkową. Nie mam zamiaru silić się na sztuczną oryginalność i wymyślać jakieś cuda - ale nie powiem, zależałoby mi na szkle, w którym będzie pływać coś rzadziej spotykanego. Stąd szczególnie interesuje mnie np. Trematocranus placodon. Ładna, ciekawa i majestatyczna ryba. Raczej mniej popularna, w forumowym dziale Grafika wyszukań mało, w zasadzie prawie tylko autorstwa Kolegi @stan. Rośnie spora, do 25 cm, ale w necie różnie można wyczytać co do agresywności. Widzę, że jest dostępna w Tan-Mal. Może ktoś miał/ma i podzieli się obserwacjami.
    • Dzięki. Faktycznie, we wspomnianej książce proponowane do M. mchuse gatunki zarówno nie przekraczają go wielkością, jaki i nie są też określane jako agresywne. Słusznie, w związku z delikatnością M. mchuse zacznę w takim razie od 4 gatunków i zobaczymy, jak się sytuacja rozwinie; doświadczenie z obserwacji też coś podpowie. Trzymam kciuki za nowy zbiornik, Patryka oczywiście też. 👍😉
    • U mnie w module jako wloty robią: szczelina wycięta "fabrycznie" na etapie budowy modułu (mniej więcej w połowie wysokości modułu, niewidoczna patrząc od przodu), nawiercony przeze mnie wlot w dolnej części modułu zakończony kratką wentylacyjną o średnicy 45 mm oraz dwa nacięcia w górnej części modułu, przez które przelewa się woda - działa jednocześnie jako skimmer. Na późniejszym etapie kratkę nieco zmodyfikowałem, wycinając z niej trochę plastiku, przez co zwiększyła się powierzchnia zasysu.
    • Możesz śmiało podłączyć do p415 https://allegro.pl/oferta/driver-p4115adj-led-200ma-700ma-pwm-lin-adj-7411714739 Prąd ustawisz na 700mA rezystorami jak fabrycznie nie jest i wydaje mi się że śmiało ten led będzie świecił. Nie będzie świecił pełną mocą ale moze wystarczy. Jedna uwaga, sygnał PWM do 5,5V a sterownik chyba potrzebuje większym napięciem być zasilony, stąd musisz sobie wyprowadzić te sygnały ze sterownika, ponieważ jak podłączysz PWM wprost to spalisz driver. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Ja mam u siebie zasys poziomy przodem. Raczej mało jest widoczny, ale jak ktoś się uprze, to go zobaczy i będzie mu przeszkadzał. Wymiary zasysu sprawdzone pod moją pompę 3000l - 0.5x20cm. U mnie się to sprawdza. Piotr, jeżeli chcesz zrobić podobny zasys do mojego, to warto szczelinę wyciąć wyższą i od środka zamontować na wklejonych szynach ruchomą przesłonę. Bo dobrze dobrać wielkość zasysu, to podstawa przy tego rodzaju filtracji - no ale ja mam typową kasetę, zabudowaną w tle 
    • @pablomas dzięki. Tak sobie właśnie myślałem, że mocna filtracja biologiczne likwiduje błonę. Ja właśnie "tworzę" taką hybrydę. Narożną kasetę w kształcie hmf ale w sposobie działania modułu Czyli przód będzie cały z pvc. U góry nacięcie jako skimmer. Zastanawiam się tylko nad wlotem @jaras @marcin73m jak macie zrobione wloty do modułu? Myślałem nad wpuszczeniem poziomo nawierconej rury z zewnątrz zabezpieczonej czymś takim. Myślę, że spowodowało by to równiejszy przepływ wody przez gabkę Tylko czy ta rura jest potrzebna? Może wystarczy tylko ponawiercać dziurki jako wlot?  
    • Powinno działać daj tylko czas u mnie po ok 6tyg zniknął, brak biofilmu od dwóch lat. Zobacz mój wątek Hmf w filtrze Juwel.
    • Moja wpłata nie dotarła? @yaro sprawdź proszę
    • Myślę, że na dobry początek 4 gatunki to będzie dobry wybór. Obsada też dość oryginalna, także będzie na co patrzeć. Po jakims czasie sam oceniasz czy ilość ryb jest wystarczająca. Przy świeżym zbiorniku też nie ma co szarżować z ilością ryb wpuszczonych na początek, bo zalążki biologii łatwiej to zniosą. Oczywiście ustalanie ilość gatunków bez wspomnieniu, a liczebności osobników poszczególnych gatunkow jest mocno umowna bo można próbować z więcej niż jednym samcem i większą ilością samic, a można docelowo celować w jednego samca i np 2 samice. Ja zdecydowanie wolę jak moje ryby mają przestrzeń życiową i w zamian częściej mogę obserwować ich naturalne zachowania. Mocno przerybione zbiorniki to jakoś nie moja bajka (oczywiście w Twoim przypadku przy racjonalnej ilości ryb w obrębie gatunku nie ma mowy o przerybieniu). Tysiąc litrów to już kawał szkła i super możliwości, choć wiadomo litrów zawsze będzie za mało i to myślenie, że jakbym tu dorzucił 50cm, a tam 20 oooo wtedy to by dopiero było Sam jestem na etapie wybierania obsady (można powiedzieć, że ta się już nawet wyklarowała), z tą różnicą, że zbiornik o 400l większy, od Twojego, a w planach pierwsze podejście do drapieżników. Zobaczymy jak ta przygoda się potoczy. Tobie też życzę powodzenia
    • Jak to mówią "nie znam się, ale się wypowiem"  @TomekT jak wiesz sam jestem na podobnym etapie rozmyślań. Przeczytałem cały wątek Iquitosa o jego akwarium i doszedłem do wniosku, że Mylochromisa trzeba byłoby hodować z naprawdę spokojnymi gatunkami. Sam nad nim mocno się zastanawiałem, ale doszedłem do wniosku, że jakikolwiek typowy, średniej wielkości drapieżnik to już będzie dla tego gatunku zbyt wielkie obciążenie. W. Sierakowski w książce również wspomina o wyjątkowej delikatności tego gatunku. Jeśli chodzi o dodawanie L. Caeruleus to odpuściłbym po prostu ze względu na to, że wg mnie szkoda pakować tak rozpowszechnionej ryby do obsady, która składa się z tak nieczęsto spotykanych okazów. Ja bym stawiał na zestaw: D. Strigatus, S. Tolae, L. Lethrinus oraz P. Milomo  P. Milomo wygląda super  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.