Jump to content

Obsada 700 l


Robin
 Share

Recommended Posts

Mam zamiar stawiać akwarium 150cmx80cmx60cm w którym chcę trzymać nasze pyszczaki w takim składzie:

Nimbochromis livingstoni

Dimidiochromis compressiceps

Capadichromis borley kadango

Pseudotropheus flavus

Pseudotropheus crabro

Pseudotropheus acei

co sądzicie o takim składzie ewentualnie w jakich grupach mógłbym je trzymać i czy z Wasze doświadczenia to w takim szkle wogóle ma rację bytu.

Chodzi mi jeszcze po głowie:

Labidochromis caeruleus

ale to chyba już była by przesada.Z góry dziękuję za opinie.

Link to comment
Share on other sites

dno spore, jest litrów też, ale wahał bym się przy nimbo, dimidio i crabro...

to może tak : mój crabro miał 21,5 cm, dimidio teraz ma trochę ponad 4 lata i ma 21 nimbo też tyle urośnie. Wg mnie mocno na granicy rozsądku...a jeśli już tak to wtedy odpadają acei i flavusy

Link to comment
Share on other sites

Tak na zdrowy rozsądek to w pełni masz rację ale cierpię chyba na tę chorobę co nie którzy z nas chcę tego i tego i dlatego piszę tutaj aby spokojne głowy takie jak Twoja wylały mi kubełek zimnej wody.Tak myślałem i myślałem i raczej z rezygnuję z dimido;nimbo wydaje mi się samica ciekawsza na i ten sposób polowania może udało by mi się zobaczyć.Napiszcie w przypadku rezygnacji z dimido jest możliwość trzymania w tej obsadzie acei i flavusy,oczami wyobraźni wydaje mi się iż byłoby w miarę kolorowo borley czerwony;acei niebieski;flavus,crabro coś koło żółtego.

Link to comment
Share on other sites

Slawek-meszek

Rozumie że zaczynasz przygodę z Malawi? A już mieszasz rybcie. C. Borley to grupa non-mbuna a pozostałe to grupa mbuna. Na początek proponuje alboe jedną grupę albo drugą. Jeżeli wybierzesz non mbune to zobacz jakie masz piękne gatunki np Placidochromis electa, Copadichromis ivory mloto, Protomelas taeniolatus Boadzulu, Sciaenochromis fryeri, Othoparynx lithobates bleck orange.

A jeżeli zdecydujesz sie na ryby z grupy mbuna to masz bardzo szeroki wybór np

P acei, P flavus lub chailosi, M msobo magunga, M chilumba Maison Reef,

Link to comment
Share on other sites

harisimi

Twoje szkielko jest inne ;) pod wskazane drapieżniki niezbyt się nadaje ale możesz np zamiast nich dodać Sciaenochromis fryeri jako zębatą część zbiornika i dalej albo iść albo w non - Mbuna albo w Mixa dodając z wymienionych ryb.


Copadichromis borleyi ale nie większe Kadango tylko mniejsze Mbenji

i coś na dno do wyboru z Placidochromis lub Aulonocara


uzupełniając to rybami mięsożernymi z Mbuna


flavus pasuje

caeruleus pasuje


pozostałych bym nie brał.


Osobiście dałbym taki układ:


Copadichromis borleyi Mbenji 1 na 5

Scieanochromis fryeri ( standard a nie iceberg ) 1 na 2

Placidochromis phenochilus Mdoka 6 szt

Pseudotropheus flavus 1 na 4

Labidochromis caeruleus 1 na 4


Twoje akwarium najbardziej nadaje się właśnie na Mixa lub łagodniejszą Mbuna. Pod drapieżniki jednak lepsze są długie baniaki.


Obsad złożonych z Mbuna no i non - Mbuna można komponować dziesiątki bo szkło daje tu spore możliwości.

Link to comment
Share on other sites

W Malawi siedzę już trochę aktualnie udało mi się swoją piękniejszą połowe namówić na powiększenie swojego dotychczasowego akwarium 450l na w/w zbiornik i miałem nadzieję,że ten litraż będzie wystarczający aby wpuścić tam Dimido;Nimbo;Acei aby w toni pływały a Dimido i Nimbo od lat mnie pasjonują a teraz piszecie,że to za krótkie chyba się rozpłaczę gdyż na długość już nie mam gdzie iść w swoim pokoju.W tym nowym zbiorniku chciałem pomieszać obie grupy nie przesadzając z ilością a tu Harisimi oblał mnie wanną zimnej wody,że to za krótkie.

Link to comment
Share on other sites

harisimi

Mieszać możesz ;) ale jednak mniejsze ryby niż Dimidio i Nimbo. A wybor jest ogromny. Tak wiec się nie załamuj tylko przemyśl to na spokojnie. Możesz oczywiście się wypiąć na nasze rady :P ale radzimy z serca i doświadczenia.

Link to comment
Share on other sites

1.A na taki litraż gdybym się zdecydował trzymać jedynie Nibo;Capadichromis borley kadango;Pseudotropheus flavus to też będzie niedobrze?

2.Nibo wpuszczony do takiego zbiornika będzie tłukł resztę czy po prostu będzie mu ciasno i z tego względu odradzacie mi skład który pierwotnie wymyśliłem?

3.Obsada którą podałeś mi Harisimi jest naprawdę fajna kolorowo,Mdoka zabija wyglądem,Frejka do wytrzebienia maluchów.Dzięki

Link to comment
Share on other sites

harisimi

Tu nie chodzi tak bardzo o ilość ryb co o wielkość nimbo. Agresja też nie jest bez znaczenia gdyż podczas tarła bywają egzemplarze bardzo agresywne a że to silna jak tur ryba cios od niej często dla mniejszych ryb równa się kraina wiecznej spiruliny ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • przemo95
      Dotychczas sprawdzałem tylko NH4 tak jak było napisane w innym poście. 
    • Bezprym
      A reszta parametrów? 
    • przemo95
      Witam. Akwarium zalałem 4 maja za pomocą ustrojstwa. Od tygodnia podaje bakterie seachem stability, sypalem też 2 razy pokarm, a NH4 cały czas stoi w miejscu (<0,05) , mierzyłem już 3 razy co kilka dni, ostatni raz przed chwilą.. Coś robię nie tak czy potrzeba więcej czasu?    PS. Testy kropelkowe JBL.
    • Witek
      Kolejny raz dzięki za pomoc 👍
    • aro600
      Moim zdaniem bardziej podkręca glony światło słoneczne, ale dzięki temu jest zielono, martwi mnie to, że już 2 dzień korpusy z żywicą są zakręcone, a woda dziś rano dalej była mętna bez większych zmian, zobacze jak wrócę do domu ,ale jeśli przyczyna była mechaniczna wywołana purolite to po tym czasie powinna już zostać przefiltrowana. Inna obserwacja to wydaje mi się, ale to subiektywna opinia, że woda rano jest bardziej mętna.. może ryby robią w nocy jakąś rewolucję z podłożem i to piach, ale przez ponad półtora roku nigdy nie miałem takiej sytuacji, a dno tez nie wygląda na jakoś specjalnie przekopane - bardziej niż normalnie.
    • triamond
      @aro600 Może zrób test NO3 na wylocie z żywicy ? Będzie wiadomo, czy nie pomylona żywica. Purolite a520e też usuwa fosforany (ok. 20% PO4, 80% NO3; ale zależy od stężeń). Jeśli problemem szyby... to może skupić oświetlenie tak, żeby nie oświetlać szyb ? Odbłyśniki ? Kolimatory ? Ja mam korytko kablowe 3x3cm pomalowane na czarno od środka i moduły.
    • Waclaw
      Mimo dodatkowych uciążliwości w postaci czyszczenia szkła, glon prezentuje się rewelacyjnie. U mnie od roku królują okrzemki ☹️ i nic nie wskazuje na to, żeby coś miało się zmienić w temacie 😞
    • aro600
      Właśnie na kamieniach mi glony pasują wkurza tylko szyba dodatkowo jeszcze w moim akwarium nie mam tła więc trzeba czyścić 4 szyby co przy wymiarach akwarium 240x60x70h nie należy do przyjemności jasne raz lub 2 na miesiąc to nawet z nudów ale 2 x na tydzień, a minimum raz to już przesada. W zimie to mi nie przeszkadza bo czasu ciut więcej, ale teraz...
    • Pikczer
      Glony masz piękne, ja się głowie jak takie uzyskać. Ślimaki Military Helmet? Z 20 sztuk i będą szczęśliwe. A Ty będziesz mieć znacznie mniej pracy i będzie mniej glonów. Ja czyszczę szybę raz na miesiąc bo częściej nie ma nawet potrzeby. Ja zbijałem NO3 za pomocą JBL nitratex i działało.  Może po prostu pech, albo zbieg okoliczności. Może w związku z wiosną coś się obudziło w akwarium. Ja niedawno też mailem mętną wodę nie robiąc nic. Po prostu nagle pewnego dnia. Może  Twój purolite wcale nie jest wadliwy. 
    • ziemniak
      To jest ciężkie pytanie, bo raz, że zależy co masz, kto robi i na co się decydujesz. Dodatkowo wirujące ceny, niestety zazwyczaj w górę. Widełki podaje jakie miałem oferty: Akwarium: 2500 - 3500 zł (szkło 12 mm bez OW) Stelaż: 1600 - 2400 zł Obudowa stelaża: 200 - 300 zł (zrób to sam) Moduły i kamienie: 700 zł Oświetlenie: 400 zł (zrób to sam) Pokrywa: 1300 - 1500 zł (wycena, ja mam zrobioną póki co zrób to sam) Do tego sterownik, filtry, falowniki, ryby.
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.